Advertenties


Auto knop bij knipperlicht

Gestart door Lanithro, 6 augustus 2012, 13:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lanithro

Ik heb sinds twee jaar nu een Renault Grand Tour 1,5 dCI. Sinds het begin vraag ik mij af waar de auto knop voor dient die op het uiteinde van mijn knipperlicht hendel zit. Kan iemand mij dat vertellen?

Roadkill (Michiel)

Om je verlichting op automatisch te zetten, gaan je dimlichten dus automatisch aan zodra het donker word
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Of als je een tunnel of een garage inrijdt.  ;)

Roadkill (Michiel)

Ja dan word het toch ook donker???? (btw deze stand beter niet gebruiken met Xenon begreep ik, ivm piekspanningen bij opstarten lampen, zou ten koste gaan van de levensduur van de lampen)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Tsja, je lampen gaan wel steeds aan en uit, dus zal voor xenon minder goed zijn. Qua levensduur van normale lampen merk ik er niets van. Nog een ander leuk weetje: trek eens na het afzetten van de motor aan de rechterhendel (groot licht), dan zie je de follow-me-home functie in actie.

Roadkill (Michiel)

Volgens mij zit die niet op mijn auto, maar zal het ff testen vanavond, btw ik heb mijn lampen gewoon altijd op aan staan
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

shootme (Tom)

Leuk van die mensen die vertrouwen op dit systeem..

Mistig? Hevige regen? en ze zitten in een grijze/witte auto?

Doen hun lampen niet aan... "Gaat toch automatisch als het nodig is?"  l- l-
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

Roadkill (Michiel)

Klopt net als met DRL, zo heb ik de Grand Tour van het voorjaar met mist al eens bijna in een grijze panamera geparkeerd....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Tedo op  6 augustus 2012, 14:45:42
Tsja, je lampen gaan wel steeds aan en uit, dus zal voor xenon minder goed zijn. Qua levensduur van normale lampen merk ik er niets van. Nog een ander leuk weetje: trek eens na het afzetten van de motor aan de rechterhendel (groot licht), dan zie je de follow-me-home functie in actie.

Of jij hebt een heel andere configuratie dan ik, maar de rechterhendel is bij mij de ruitenwisser... (maar gisteren vergeten te kijken of ik nou wel of niet die follow me home verlichting heb, zo nee zou dit via de computer aan te zetten zijn????)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Sorry, het is de linkerhendel (waar je ook de overige verlichting mee bedient).  l-

Roadkill (Michiel)

Heb het net getest maar denk niet dat ik het heb :S
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

wat is dit voor spannende functie?
Kan me er iets bij voorstellen dat de lampen nog een paar seconden blijven branden.. is dit correct?

Tedo

Lampen blijven nog een minuut (ofzo) branden als je aan je verlichtingshendel trekt nu het afzetten van de motor. Dit, om je voordeur te kunnen vinden op je donkere oprijlaan (die hier niemand heeft, vermoed ik).

Roadkill (Michiel)

De aankomende 2 weken nog wel,mag bij de buren parkeren aangezien die op vakantie zijn :D (nou ja oprij laan, knappe oprit :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

werkt helaas bij mij ook niet. Gaat alleen het groot licht even branden.  ;(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev