Advertenties


Motortje Recirculatieklep

Gestart door RobScénic, 6 augustus 2012, 09:53:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RobScénic

Ook bij mijn Scénic heeft het motortje van de recirculatieklep het begeven. Althans, de tandwieltjes die er in zitten. (Overigens heel fijn, mijn auto heeft airco, maar vanwege het feit dat het een Scénic is kan ik hem wél vervangen zonder de airco leeg te moeten laten Y)

Zijn de tandwieltjes los te krijgen, of moet het hele motortje vervangen worden? Wat kost zo'n motortje? En waar kan ik die halen, levert de dealer ze of kan een automaterialenzaak ze ook leveren?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Tandwieltjes zullen waarschijnlijk weer niet los te koop zijn, maarre die klep kan je toch altijd vervangen zonder het systeem te moeten legen?????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

RobScénic

Volgens mij niet, daar hij bij een normale versie in de parafanbak gemonteerd zit. Bij mij zit hij aan bijrijderskant in het dashboard.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

kees de jong

Hoi,
ik heb tijd terug bij de fabrikant, Valeo, gechecked.
Nee zijn geen lossen onderdelen of revisie sets te koop.

Brezan verkoopt de hele motor voor rond de 50 euro. Renault vraagt 4x zoveel.
dus even met je partnr naar de brezan zou ik zeggen.

succes met vervangen
grt Kees
met vriendelijke groet, Kees

mab

Ook bij mij ineens die verdomde klepproblemen. Kan echter geen kabeltje vinden welke de klep bedient.
Niet achter de accu, niet in het midden bij de ruitenwissermotor en ook niet links bij de ruitenwisser.
Nu had ik ergens een foto gezien dat de klep achter de zekeringen verstopt zat en nu vraag ik me af of het ding via die weg kan uitschakelen.
Iemand enig idee.

sijm138 (jesse)

die klep zit links achter in het dachboard bestuurders zijde.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

mab

Dat weet ik - is te horen - maar de vraag was of ik van binnenuit via de zekeringruimte de klep kan uitschakelen.
Onder de motorkap moet ik nogal wat slopen.

kees de jong

de stekker ligt ter hoogte van de buis van de ventilator / verwarming, is inderdaad lastig te vinden.
tip. vanaf motorje volgen.
met vriendelijke groet, Kees

mab

Citaat van: kees de jong op  9 september 2012, 09:35:12
de stekker ligt ter hoogte van de buis van de ventilator / verwarming, is inderdaad lastig te vinden.
tip. vanaf motortje volgen.

Moet ik dan de ruitenwissermotor demonteren of kan ik er op een andere manier bij ?
Kan ik er überhaupt bij zonder teveel te demonteren ?
Of kan ik zoals al eerder gevraagd van binnenuit de klep demonteren zodat dat getik stopt.

Bijdeweg : Als het getik stopt blaast de ventilator nogal wat harder.



BadEend

#9
Stekkertje (blauw) kan je vinden aan de bestuurderskant onder de parafan.
Zorg er wel voor voor je dat stekkertje los maakt dat de ventilatie niet op recirculatie staat.

mab

Daar zit een zwarte stekker met, gedemonteerd, een blauwe rand. Losmaken hiervan heeft geen enkel effect.

BadEend

#11
Dat is hem. Je kan het testen door de ventilatie op recirculatie te zetten en als het geklapper dan over is is hij uitgeschakeld.

Op de link kan je precies zien hoe het moet op de plaatjes http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15042.0

mab

Helaas komen die plaatjes niet overeen met mijn situatie (met airco).
Heb alleen een zwarte kabel met die stekker en verder niets en zoals al vermeld gebeurt er met loshalen niets aan het getik.

dennisje

@mab

Het is bijna het zelfde als met airco ik heb zelf ook een airco en je ventilator motor zit gewoon rechts boven.
dus die bovenste rand van je ruitewissers eraf. endan rechts boven zie je vanzelf een vierkant blokje zitten.
Is exact het zelfde als op foto en als met airco.
Maak anders zelf een foto zodat we je ook verder kunnen helpen.

mab

#14


Had twee draadjes doorgeknipt maar dan stopt ook de ventilator.
http://www.megane-france.net/xoops/modules/smartsection/item.php?itemid=4

Die andere zwarte stekker (paars/rood)loshalen heeft ook geen effect.



Accu verwijderd en toch maar stekker losgehaald om de draadjes te repareren.



Foto bijrijderszijde. Volgens mij zekeringen.







Foto iets dieper en volgens mij niets waaraan ik wat heb.

Onder de parafan links alleen 1 stekker met een blauwe rand maar ook daarmee kan ik niets.
Weet niet meer of de klep stopt maar als die stopt doet ook de ventilator het niet meer, of er gebeurt helemaal niets - weet ik niet meer, dus laat ik die zitten.

En het weer is nu ook niet zodanig dat ik van binnenuit de klep kan demonteren oid.






EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev