Advertenties


koelvloeistof peil in exspansievaatje

Gestart door KAKATOE, 4 augustus 2012, 23:05:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KAKATOE

Wie weet hoe hoog het peil moet staan? Het peil was na 200km onder miniumgezakt. Garage heeft gevult tot maxium maar na 2 dagen +/- 50km gereden peil weer laag. Nu zeggen ze daar dat peil op minimum moet staan maar ze hebben toch tot maximum gevuld dus nu weet ik het niet meer.Kachelradiator is niet lek en koppakking volgens garage ook niet.
Wie kan mij helpen? :?

Roadkill (Michiel)

zou hem nog eens bijvullen, en dan nog eens kijken (ivm ontluchten) En is ook afhankelijk van warm of koud
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

KAKATOE

Heb hem bijgevuld en na een 50km gereden te hebben staat het peil na afkoelen een nacht net boven minimum peil.Zit er nu wel of geen lek in het systeem want ik heb toch wel een 450cc toen bijgevuld, bij kachelradiator is ook alles droog dus ik weet het niet meer.

juul

Als ie weer zo snel leeg is zou ik even kijken naar je olie.
Even je oliedop losdraaien, als je daar dan een Mayonaise achtige substantie ziet is je koppakking lek tussen een koelkanaal
en je olie.
En anders toch even goed kijken of je kachelradiator niet onder het dashboard lekt, of de auto even stationair laten draaien en kijken of ie toch ergens lekt.

KAKATOE

bLIJKT NA LANG ZOEKEN DAT DE RUBBERKEERING VAN DE STALENBUIS NAAR DE WATERPOMP LEK IS >:(
IS MOEILIJK BIJKOMEN MAAR DE GARAGE GAAT HET REPAREREN !-!
IEDEREEN BEDANKT VOOR DE TIPS

coupe16v

Mijn megane cabrio heeft het ook maar volgens de garage hoort i op het minimum te staan had het ook bijgevuld ende dag erna op minimum enn hij lekt nergens geen lekke kop niks

BadEend

#6
Wat de garage zegt klopt niet, koelvloeistofpeil moet bij koude motor op maximum staan.
Als er na een lang(e)(re) tijd toe een heel klein beetje verloren gaat is dat geen probleem. Maar bij jou gaat er veel te veel verloren zeker aangezien dat al na 1 dag is!
Dus word tijd voor een andere garage.

KAKATOE

Lekkage is opgelost na vervanging van rubberring van buis naar waterpomp.

coupe16v

nou de vloeistof zakt ni verder dan het minimum  en zo staat i al een week en hij lekt nergens is helemaal na gekeken door renault dealer

William

Officieel hoort hij inderdaad tussen het minimum en maximum te staan. en als na een paar dagen het peil een aardig stukje gezakt is is dat niet helemaal lekker.

Ik heb het zelf ook gehad een tijdje geleden, maar bij mij was de thermostaat pakking lek dus heb ik er een nieuwe thermostaat pakking er tussen en daarna was het over, nu is hij in een half jaar tijd ongeveer een halve centimeter of misschien nog geen eens gezakt en zo hoort het ongeveer te zijn.

Aangezien ik zelf automonteur ben weet ik dat ook wel zo ongeveer. :p


BadEend

Citaat van: coupe16v op 15 november 2012, 16:04:55
nou de vloeistof zakt ni verder dan het minimum  en zo staat i al een week en hij lekt nergens is helemaal na gekeken door renault dealer

Dat zal vast nog wel gebeuren als hij in een dag van maximum naar minimum zakt of er moet lucht in het systeem zitten.
Weet je zeker dat je koppakking niet lek is?

spoortje

de 16e motoren waren probleem moteren bij deze ging vaak koppakking er tussen uit.
ik heb dit probleem ook meegemaakt bij een 16e op gas daar alles aan vervangen maar ik bleef olie in het systeem houden.
heb toen de auto verkocht en hoorden van renault dealer  dat dit vaker voor kwam bij deze motoren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev