Advertenties

Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 52

Gestart door Dennis Postma, 30 juli 2012, 11:20:23

Vorige topic - Volgende topic

Renegade (Mark)

Zie mn post hierboven, was hem even aan het bewerken omdat ik na lang zoeken het artikel pas vond.

Het is zelfs zo dat ze mij een bekeuring kunnen uitschrijven voor de bandenspanning die ik in de getrokken bandjes heb omdat deze hoger is als normaal,

CiteerRegeling voertuigen Hoofdstuk 5, afdeling 2, paragraaf 6, artikel 5.2.28.
9.
De banden moeten een juiste bandenspanning hebben zoals deze door de voertuigfabrikant is voorgeschreven voor het betreffende voertuig. Indien geen bandenspanning door de voertuigfabrikant is voorgeschreven, moeten de banden op één as een gelijke bandenspanning hebben.

– Indien de gemonteerde bandenmaat niet vermeld wordt moet de voorgeschreven spanning van de meest overeenkomende bandenmaat gebruikt worden.

Citaat van: Rick Santbergen op 17 augustus 2012, 17:53:43

Dus je mag je auto wel verlagen. Als je maar aan de regeltjes houdt.

Dat is nou juist het hele probleem, de regeltjes zijn vaag en uit mijn ervaringen weet ik maar al te goed dat elke :police: een eigen interpretatie heeft van de regels.

Rick Santbergen

De regels die jij hier post zijn de regels inzake de wijze van keuren. Alle artikelen van 5.1b.1 tot en met 5.17.65 gaan daarover.

Het keuren vind door de RDW plaats, niet door de politie. De politie mag hooguit je kentekenbewijs afpakken en doorsturen naar de RDW, bij twijfel.
Je zal dus niet op die artikelen een bekeuring krijgen.

Renegade (Mark)

Citaat van: Rick Santbergen op 17 augustus 2012, 18:09:45
De regels die jij hier post zijn de regels inzake de wijze van keuren. Alle artikelen van 5.1b.1 tot en met 5.17.65 gaan daarover.

Het keuren vind door de RDW plaats, niet door de politie. De politie mag hooguit je kentekenbewijs afpakken en doorsturen naar de RDW, bij twijfel.
Je zal dus niet op die artikelen een bekeuring krijgen.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben !-! ik post maar wat ik vind en wat ik eruit opmaak. Alleen is het toch handiger om een bekeuring te krijgen dan je kentekenbewijs kwijt te raken.... Ik heb al de gekste bekeuringen gehad door agenten die met de natte vinger wat door het feitenboekje gingen, uitstekende wielen met de natte vinger eens bekeken terwijl het gewoon aan de wet voldeed en ik een printje van het artikel in de auto had liggen :neen: Je weet het dus maar nooit, het kan altijd gebeuren dat een autohater je aan de kant zet en zich iets uit de duim zuigt waardoor je de wagen zelfs kwijt bent voor een technische keuring op het bureau !

Rick Santbergen

Tja in geval van kentekenbewijs afpakken moet de auto terug naar origineel.
Maar voorkom je wel een boete ;)

Een auto mag volgens mij geen uitstekende (bewegende/scherpe) delen hebben, dus daar zal je wel op bekeurd zijn.

Renegade (Mark)

Klopt, 180euro was dat toen. Maar na goed nazoeken en zelfs contact met de technische dienst van de rdw heb ik bij de officier van justitie hard kunnen maken dat 30mm maximaal toegestaan is aan elke kant en heb ik het bezwaar gewonnen !-!

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Renegade op 17 augustus 2012, 18:32:56
Klopt, 180euro was dat toen. Maar na goed nazoeken en zelfs contact met de technische dienst van de rdw heb ik bij de officier van justitie hard kunnen maken dat 30mm maximaal toegestaan is aan elke kant en heb ik het bezwaar gewonnen !-!

Uhm wat jij zegt klopt gedeeltelijk, die 30 mm aan elke kant gaat enkel niet op voor personen auto's... (wel voor busjes en terrein auto's , mijn Peug Partner op grijs kenteken kwam er namelijk ook mee door de keuring,maar als het een geel kenteken was geweest was ie afgekeurd.......)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

In sommige gevallen bijvoordbeeld bij teveel DB's, te brede velgen, uitstekende delen, kan het zijn dat je gewoon weer naar het politiebureau kan, om te laten zien dat je het in "originele" staat hebt terug gebracht, maar dit alleen binnen 30 dagen.
Na 30 dagen wordt het kentekenbewijs deel 1a doorgestuurd naar de RDW in Veendam.
Als je dan de WOKstatus (die status komt erop zodra je kentekenbewijs deel 1a in beslag wordt genomen) eraf wil hebben, zou je naar een KS van de RDW moeten.

Bijvoorbeeld na een (ernstige) schade, moet je zowiezo naar de RDW voor een keuring. Dit wordt niet bij de politie gedaan.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Renegade (Mark)

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 17 augustus 2012, 23:20:28
Uhm wat jij zegt klopt gedeeltelijk, die 30 mm aan elke kant gaat enkel niet op voor personen auto's... (wel voor busjes en terrein auto's , mijn Peug Partner op grijs kenteken kwam er namelijk ook mee door de keuring,maar als het een geel kenteken was geweest was ie afgekeurd.......)

CiteerAfdeling 2. Personenauto's
§ 9. Carrosserie
Artikel 5.2.48
4.
De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
a. moeten goed zijn afgeschermd;
b. mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c. mogen niet aanlopen.

Dit is me toen bevestigd door de rdw, bij voertuigen op grijs kenteken is het zelfs zo dat de agent in kwestie een eigen richtlijn mag stellen, dus zelf bepalen of hij/zij het gevaarlijk vind of niet.

Tedo

Oké, maar mag die vliegenogen-folie nou of niet? Ik dacht dat het sowieso verboden was iets op je lampen te plakken danwel spuiten.

matthew

Dat folie mag voor apk niet,je koplampunits en achterlichtunits mogen niet beplakt of gespoten zijn.
Je kan natuurlijk een keermeester treffen die het niet ziet of de gok durft te wagen,en mocht er een steekproef op komen gauw eraf halen.

En voor personen auto mogen de wielen idd 30mm per kant van de auto uit steken.

Tedo

Net met veel gefriemel tussen modderkuip en bodemplaat (daar zit een opening) H11 ledlampen in mijn mistlampunits gezet. Effect is wel mooi, maar de lichtopbrengst valt me tegen. Misschien kunnen ze wel door voor DRL's:

Stefan

Uiteraard is de lichtopbrengst van LED een stuk minder dan halogeen in dezelfde vergelijkbarfe wattage ;)
Da's al langer bekend hoor. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

welke heb je gemonteerd dan????? Heb ze namelijk ook gezien die niet onderdoen voor gloeilampen..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Deze

En ja; er zullen vast betere zijn, het was maar een testje omdat ze zo lekker goedkoop waren.
Maar ik denk dat ze er weer uit gaan, en ik er Philips Blue Vision H11 halogeenlampen inzet.

@Stefan: dat het minder fel was had ik wel verwacht, maar dit ook weer niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev