Advertenties

Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 52

Gestart door Dennis Postma, 30 juli 2012, 11:20:23

Vorige topic - Volgende topic

Dennis Postma

Goed bezig mensen. Dat audi remlicht ziet er zo op het 1e gezicht netjes uit.

@Ben, weer een mooie subtiele aanpassing.

En BasRMC, die witte platen zijn inderdaad veel mooier. Maar Rick heeft wel gelijk.

BasRMC

@Rick @Dennis: Ja, klopt inderdaad. Maar de oude ga ik ook niet meer terugplaatsen, hopelijk gaat ie de rest van de auto z'n leven mee :P

Edwin Postma

Truckertje

Jeroen

Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid / VW Golf 1 Cabrio
Website autoWebsite fotografieFacebook

Benjamin Renon

Ik weet het Jeroen. ;) Daar dacht ik pas aan toen ik klaar was:D
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Zo jullie hebben ook niet stil gezeten de laatste paar weken. _o_(was met vakantie)
Het ziet er allemaal netjes uit !-! !-! !-! _o_

Renegade (Mark)

Gisteren mn pakketje van fly-eyes binnen gekregen, moest het spul toch even uitproberen en voor die prijs :q ! Vandaag meteen ermee aan de slag gegaan:

Een kant gedaan,

Beide kanten af,

Wat geprobeert met stukjes afval,

En de mistlampen !-!,

Ik moet zeggen, het is echt heel erg mooi en gemakkelijk spul om mee te werken. Verder nog nooit met een folie gewerkt en het ging na even wat proberen alsof ik het al jaren doe 8) Nu nog even een setje aanschaffen om de koplampen te polijsten en deze ook een laagje fly-eyes geven !

Roadkill (Michiel)

Ik zit er aan te denken om dit spul anders voor mijn achterruit te gaan gebruiken, btw is dit Black 1 of 2?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

Tedo

Ziet er goed uit! !-!
De onvermijdelijke vraag: mag dit van oom agent en de APK?

Roadkill (Michiel)

In de U.K. schijnt het geen prob te zijn met de mot..... (dus aangezien we 1 europa zijn zal het hier vast wel niet mogen....)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

Het zal vast niet mogen, maar officieel mag je de auto nieteens verlagen. Ik let er nieteens meer op wat wel en niet mag, alleen of het heel erg op een fout manier opvalt of niet 8)7

Rick Santbergen

In welke wet staat dat ik mijn auto niet mag verlagen?

Renegade (Mark)

Aangezien de verlagingsveren/schroefset die er onder word gezet niet meer overeenkomt met de vering waarmee de auto de typegoedkeuring kreeg. Nou maakt het niet zo heel erg veel uit als je verlagingsveren of een schroefset hebt die de nodige goedkeuringspapieren heeft maar, aan deze papieren zit bij een schroefset een minimale hoogte verbonden. Daarom word bij elke schroefset ook opgegeven wat de maximale verlaging is terwijl je natuurlijk nog een stukje kan doorschroeven (wat 9vd10 mensen ook zal doen). Op dat moment voldoet je schroefset natuurlijk niet meer aan de goedkeuring ;)

EDIT: gezocht en gevonden

Regeling voertuigen Hoofdstuk 5, afdeling 2, paragraaf 6, artikel 5.2.28.

CiteerArtikel 5.2.28
Eisen

Wijze van Keuren

1.
Personenauto's moeten zijn voorzien van een goed werkend veersysteem. Banden worden niet als deel van het veersysteem beschouwd.

Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. In geval van twijfel wordt een rijproef uitgevoerd.

2.
De onderdelen van het veersysteem mogen geen breuken of scheuren vertonen, mogen niet ernstig door corrosie zijn aangetast en moeten deugdelijk zijn bevestigd. Hieraan wordt voor wat betreft de veerschotels voldaan wanneer deze niet zijn doorgeroest. Indien een veerschotel is doorgeroest mag deze niet zijn gerepareerd. Bij luchtveerbalgen mogen de koordlagen zichtbaar zijn, maar niet beschadigd. Indien er sprake is van corrosie ter plaatse van de bevestiging is het bepaalde in bijlage VIII, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3, van toepassing.

Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.

3.
Personenauto's moeten zijn voorzien van deugdelijk bevestigde en goed werkende schokdempers.

Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt, waarbij de personenauto zo mogelijk enkele malen wordt ingeveerd. In geval van twijfel wordt een rijproef uitgevoerd.

Als de agent in kwestie de stugge schroefset dus als niet deugdelijk beschouwd dan is het al een reden om een bekeuring uit te schrijven !

Rick Santbergen

Dus je mag je auto wel verlagen. Als je maar aan de regeltjes houdt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev