Advertenties


Anti carjack systeem.

Gestart door Rogier, 29 juli 2012, 18:47:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Goedenavond allen,

Ik heb een vraag over het anti carjack systeem in de Megane 1 phase 1.
Hoe kan ik deze activeren, ik weet dat het erin zit alleen staat nog niet ingeschakeld (of zit het toch niet in alle series ?) ik heb al de knop waarmee je de auto opslot kan doen bij de ventilatie knoppen al zo'n 10 sec in gedrukt gehouden maar geen resultaat, nu heb ik het gevraagd aan een maat van die ook een Megane 1 phase 1 heeft maar bij hem lukte het ook niet, en deze auto is een luxere uitvoering dan de mijne.

Wie kan me helpen om dit aan te krijgen ?

Mvg

Dennis Postma

Dit is voor mij de 1e keer dat ik daar over hoor. En dat terwijl ik toch al een jaartje of 8 hier rond hang. Dus je maakt me wel nieuwsgierig.

Karin

Heb je geen instructieboekje meer bij je auto? Ik denk dat het daar wel instaat.

RobScénic

Volgens mij zat dit nog niet op de phase I, tenminste alle phase I's waar ik mee gereden en aan gewerkt heb hadden dit niet. Phase II wel.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Christian de Vriend

car jack? bedoel je de startblokering? wat zou systeem inhouden als men dit wel zou hebben?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Karin

Het houdt in, voor zover ik weet, dat het de auto automatisch op slot doet als je wegrijd.

Rogier

Wat ik er mee bedoel is dat wanneer je gaat rijden, de deuren automatisch op slot gaat ;), en het schijnt er wel in te zitten volgens de boekjes van de phase 1 ;)

J to the H (Jeroen)

Bij mij zat het niet in mijn phase1 megane hatchback.
Ik had niet de duurste uitvoering.
phase2 heeft het idd wel..
Of het handig is, (in Nederland) is een tweede.
Iedere keer als je een passagier wil laten instappen stuit de passagier op een dichte deur en moet je eerst het knopje indrukken.

Gebeurd dat carjacken dan hier in Nederland? Hoor wel es wat over scootertuig dat handtasjes uit je jatten enz. maar verder niet.

Karin

Ik doe het zelf niet omdat ik het niet prettig vind. Stel dat je in het water rijdt, systeem blokkeerd en ze krijgen je er niet uit vanaf de buitenkant. Zal misschien niet snel gebeuren maar het idee houdt me al tegen.

Tedo

Ik had een vrij luxe phase 2 hatchback (RXE) uit 2000, maar die had het ook nog niet. Mijn Clio uit hetzelfde bouwjaar wel, en bij mijn Megane II's rij ik er permanent mee. Wel zo geruststellend dat er niet zomaar iemand van buitenaf de auto kan openen. Het slot gaat er bij 7 km/u op overigens.

Dante

Mijn Break heeft het ook Y !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rick Santbergen

Mijn Phase II heeft het ook. Heb het altijd aan staan.
Kunnen ze ook niets uit je kofferbak jatten als je voor het stoplicht sta.

Dennis Postma

Wist dus niet dat het er op zat. Zal morgen gelijk eens kijken. Met de reden die Rick geeft lijkt het mij ook wel prettig.

Christian de Vriend

wellicht met clip aan te zetten

net als deactivering van start onderbreking,aan zetten alarm of blinkers laten
knipperen als je hem van of op slot doet,en (net als menig franse auto) de dim lichten aan
zodra je de motor start.

deze opties heb ik gezien in clip (renault dealer software) bij mijn auto.

wellicht is carjacking aan te zetten met clip

ik weet bijvoorbeeld dat de clio 1 rs ph1 of 2 een shiftlight heeft,maar deze niet aangezet is
omdat het,naar zeggen,net iets te veel vereiste van de ecu.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rick Santbergen

Volgens mij is deze functie al enkele keren beschreven en uitgelegd op ons forum.

Dit doe je volgens mij door de vergrendelknop ingedrukt te houden als je contact aanzet.
Zoals Rogier al omschreef.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev