Advertenties


Klets maar raak DEEL 186

Gestart door Benjamin Renon, 29 juli 2012, 14:23:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

NS = No Seats, No Schedule, No Service... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

Ach ja, zelfs daar ben ik al wel aan gewend. NS staat toch ook voor Nederlandse Stoorwegen?  :P



Rick Santbergen

Achjah je kan moeilijk ontkennen dat het op niets gebaseerd is ;)

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Tedo

NS (en ook de PTT) hadden ze nooit moeten privatiseren. Had een hoop ellende gescheeld met al die bedrijven en afdelingen die nu samen datgene wat ooit "de NS" was vormen, maar niet echt samenwerken.

Dennis Postma

Dat laatste klopt helemaal. Veel zaken lopen over te veel schalen met de nodige problematiek als gevolg.

Ik wil mijn werkgever niet volledig ophemelen, ook bij ons zijn nog genoeg punten om te verbeteren. Zo is de communicatie binnen het bedrijf ook niet altijd geweldig. Maar toch ontstaan de meeste vertragingen door externe factoren. Neem bijvoorbeeld spoorlopers (mensen die bijvoorbeeld een kortere weg denken te nemen door langs het spoor te wandelen), blikseminslag (vreemd genoeg mag alles daar last van hebben behalve het spoor als je zo sommige reacties in de media leest), sneeuw (heel Nederland staat in de file maar daar hoor je niets over). En zo zijn er nog wel zoveel dingen op te noemen.

Mensen mogen graag klagen, helaas is de NS daar vaak de dupe van. Als men met het vliegtuig een uur vertraging heeft hoor je weinig mensen klagen zoals ze dat bijvoorbeeld wel bij 5 minuten vertraging op het spoor doen. Maar de reizigers zijn zelf ook regelmatig te laat, en als ze dan de trein missen dan hoor je al snel geklaag over die zogenaamde k*t NS. Of worden wij op het perron aangesproken omdat de trein niet even op hun gewacht heeft. Daarbij vergeten ze vaak dat er soms wel een goeie 500 man in die trein zit die we anders op hun hadden laten wachten en vervolgens hun aansluiting elders gemist hadden.

Gelukkig horen we ook regelmatig positieve reacties van de reiziger als we op het station of in de trein lopen. Maar dat is uiteraard niet interessant genoeg voor de media om te vermelden. Zo heeft afgelopen jaar 94,7 % van alle treinen netjes op tijd gereden. Dat is best wel een hele prestatie als je ziet hoe druk ons spoorwegnet is. Het is zelfs het op 2 na drukste spoorwegnet ter wereld. En bedenk daarbij ook dat wij echt niet het enige land zijn waar zich problemen op het spoor voor doen.

Rohald

Auto staat weer voor de deur :)

De uitlezing leverde het volgende op: code P0403 magneetklep uitlaatgas recirculatie.
Hij had de melding verwijderd en tevens de gasklephuis schoongemaakt. Na een stuk rijden (en ook stationair draaien op de brug) was er niets geks.
Wederom uitgelezen en geen melding meer. Moet nu de komende dagen ff testen eigenlijk. Als er toch weer gekke dingen gebeuren dan zullen er waarschijnlijk toch enige sensoren vervangen moeten worden.

@ Tedo: ik had het voor het eerst afgelopen zaterdag 1x. Zondag niet gereden. En gisterochtend 1x. Was al van plan om woensdag (ivm bezetting op mijn werk) langs de garage te gaan. Maar toen hij vanmorge nogmaals uitviel was de maat vol. Zodoende dat ik vanochtend gelijk gegaan bent.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Rick Santbergen

Citaat van: Dennis Postma op  7 augustus 2012, 19:57:37

Gelukkig horen we ook regelmatig positieve reacties van de reiziger als we op het station of in de trein lopen. Maar dat is uiteraard niet interessant genoeg voor de media om te vermelden. Zo heeft afgelopen jaar 94,7 % van alle treinen netjes op tijd gereden. Dat is best wel een hele prestatie als je ziet hoe druk ons spoorwegnet is. Het is zelfs het op 2 na drukste spoorwegnet ter wereld. En bedenk daarbij ook dat wij echt niet het enige land zijn waar zich problemen op het spoor voor doen.

Zolang die cijfers niet door een onafhankelijke organisatie bepaald worden, geloof ik daar niets van.
Volgens mijn eigen metingen, volgens mijn methode presteer ik ook 100% op werk, in bed en op het sportveld.
Maar of mijn baas, vriendin, coach daarmee eens zijn, is een ander verhaal.

Tedo

Dat is waar, maar er komt natuurlijk ook bij dat de eisen van de mensheid steeds hoger worden. Er wordt steeds meer van organisaties, hun materiaal/materieel en hun medewerkers verwacht. Liefst 100%, of zelfs meer. Maar dat haalt niks of niemand, ook jij niet, Rick (als ik je vriendin mag geloven  :D).

Er werd vroeger dus minder snel gezeurd bij vertragingen, en het kwam ook minder snel in de media. Toch heb ik het idee dat de treinen van nu (SLT e.d.) veel meer last hebben van sneeuw, ijzel en blaadjes dan die van vroeger (hondekoppen e.d.).

Benjamin Renon

Druk dagje voor me geweest: eerst een dag werken, snel naar huis, wat eten en daar naar zuid-limburg om een velgen set op te halen. Nu weer naar bed toe om morgen weer op tijd op te staan voor een werkdag.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Zijn we natuurlijk benieuwd welke velgenset dat is. 16" Aliums?

Roy (Coup a One)

Waarom maken wij ons als mens altijd zo druk over tijd ;) We kunnen wellicht wat eerder zijn maar bij verslapen en hard werken heeft het toch geen zin, want je kunt de tijd toch niet meer inhalen om op tijd te zijn van je productie :D

En daarbij veiligheid is je alles meer waard dan de tijd, al denken wij eerder aan de tijd dan aan de veiligheid en juist dan werkt het veelal tegen ;)

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

@Rick. Dat onderzoek is dan misschien door ns zelf gedaan maar de criteria bepalen we niet zelf. Die worden gesteld in Den Haag. Zolang daar aan voldaan word valt er niets mooier te maken dan het is.

@Tedo. Klopt, de het modernere materieel beschikt over steeds meer gevoelige electronica, net als alle apparatuur tegenwoordig. Dit heeft zijn voor en nadelen. De SLT strande vorig jaar nog bij bosjes als het sneeuwde. Toch hebben ze (de fabrikant) dat in het afgelopen jaar goed opgepakt en is ook de SLT (de wc loze sprinter) een stuk betrouwbaarder, ook in de sneeuw.

Felix

Gewoon lekker met Mat '64 blijven rijden. Dat rijdt (of reed) altijd!  :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev