Advertenties


Blanke lak laat los

Gestart door Darklegacy, 26 juli 2012, 17:26:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Darklegacy

Hey,

Ik heb van de week een leuk 2e handse Megane gekocht wou er altijd al een maar iedereen had het me sterk afgeraden.
Ben er nu wel ontzettend blij mee! er is alleen een ding wat me stoort.
De blanke lak laat hier en daar wat los (zie fotos) wat kan ik hier het beste aan doen?







Ed_16v

Afschuren en nieuwe erop zetten...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Stony (Robert)

das indd de enige goede oplossing..
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Darklegacy

alles of alleen die plekjes?

sorry ben echt geen auto kenner xD

Ed_16v

Ik moet zeggen dat ik zelf geen lakspuit en schuur held ben hoor, maar volgens mij kun je de plekken schuren met wat overlap en dan 2k lak eroverheen en polijsten maar. Als je het zelf wilt doen, dan kun je die 2K lak laten aanmaken in spuitbus. De lak die zet je er dan in meerdere dunne lagen erop. Volgens mij krijg je zelfs nog het beste resultaat als je het erop spuit, laat drogen, weer opschuren met P1000 schuurpapier, weer een laag eroverheen en zo door. Maar ik denk dat het wel verstandig is om zo'n polijstschijf te nemen want met de hand is bijna niet te doen. Die blanke lak slaat mat uit, maar als de lagen er strak op zitten, polijst je die met redelijk gemak helemaal glanzend. Het is wel een pleuris-werkje hoor, je doet het niet zomaar 1 2 3. Als je het nog nooit gedaan hebt, zou ik er zelf niet aan beginnen om eerlijk te zijn...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

shootme (Tom)

Ik heb het ook op mijn blauwe megane.
Gewoon niet naar kijken  ;)
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

Dennis Postma

Ik heb ook van die plekken en heb er wat advies over ingewonnen. Maar iedereen raad me aan om het helemaal over te spuiten voor een zo net mogelijk resultaat.

Ed_16v

Ja, dat is het probleem van iedereen die je advies geeft: ze hoeven het zelf niet te betalen... da's dan makkelijk om advies te geven.  ;) En los daarvan, op deze wijze kun je best een heel goed resultaat krijgen. Ik heb het vaker van dichtbij gezien bij iemand die zelf aan de slag is geweest, maar je kunt echt een goed resultaat ermee behalen. In ieder geval stukken beter dan die lelijke plekken.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Darklegacy

bedankt! ik ga eens kijken of ik ergens nog handige vrienden heb durf het zelf toch niet aan :)

Dennis Postma

Citaat van: Ed_16v op 26 juli 2012, 20:59:53
Ja, dat is het probleem van iedereen die je advies geeft: ze hoeven het zelf niet te betalen... da's dan makkelijk om advies te geven.  ;) En los daarvan, op deze wijze kun je best een heel goed resultaat krijgen. Ik heb het vaker van dichtbij gezien bij iemand die zelf aan de slag is geweest, maar je kunt echt een goed resultaat ermee behalen. In ieder geval stukken beter dan die lelijke plekken.

Neem van mij aan dat dat advied niet alleen van de spuiter zelf is. Ook van mensen hier op het forum die dit ook al eens voor de kiezen hebben gehad en ook echt wel met je meedenken over het finaciele plaatje.

Ed_16v

Ik had het niet over de spuiter Dennis, maar mensen zijn altijd gemakkelijk met advies geven, hoe je iets moet oplossen, als ze zelf hun portemonnee niet ervoor hoeven open te trekken. Natuurlijk, het volledig overspuiten zorgt wellicht voor het beste resultaat, dat is het probleem niet. Maar laten we eerlijk zijn hier: we rijden hier in Meganes rond en specifiek wat betreft diegenen die in een Megane 1 rond rijden: daar is natuurlijk een reden voor. Voor een enkeling hier is de Megane 1 een droomauto, voor de meesten zal de keuze mede bepaald zijn door het budget dat ze hadden (althans, ik had mijn vrouw toch liever in een dikke BMW, vette Maserati of wat dan ook laten rijden ipv een Megane).

Meedenken over het financiele plaatje? Een tweedehands Megane Coupe volledig over laten spuiten? Sorry, maar die 2 zaken kan ik niet rijmen met elkaar. Vandaar mijn antwoord, plekken opschuren, nieuwe blanke lak en polijsten. Het gaat om een Megane he, geen auto die is aangekocht voor 30.000 Euro. En dat is meedenken.  ;)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev