Advertenties


lampjes vervangen.....

Gestart door Didi, 24 juli 2012, 14:55:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

Hoe , in Gods naam  o-), krijg ik de lampjes van de richtingaanwijzers aan de voorkant gedemonteerd ??????
ik kom er met geen mogelijkheid bij.  :neen:

Roadkill (Michiel)

van de richting aanwijzers in de koplampen, of die in je scherm zitten? Die in je koplampen, ff de bumper loshalen ( gaat echt het makkelijkst, en sneller dan via de openingen in je wielkuip) dan de units er uit halen. Weet niet hoelang je lampen btw al in je dimlicht zitten,maar als het langer dan een half jaar is en je hebt gewoon nog gloeilampen zou ik ook meteen je dimlichten vervangen.... Knipperlichten in je scherm, met een fijn schroevendraaiertje aan de kant van de deur ff het clipje indrukken en dan kan je hem er voorzichtig uit halen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Nou, de knipperbollen voor doe ik dus wel via de wielkast, en mits je niet te dikke handen hebt is dat echt sneller dan de hele bumper eraf halen. Er zit nl. een houder met een pennetje naar achter aan die knipperbollen die je moet draaien (bajonet). Dit is goed te doen op de tast via de wielkast. Wel even insturen zodat het wiel je niet teveel in de weg zit.
Voor dimlicht en grootlicht sluit ik me bij Michiel aan. Als je dan toch de boel eraf hebt, gelijk alles vervangen. Philips longlife lampen gaan erg lang mee (en dat is handig als je bekijkt hoeveel moeite je moet doen voor het vervangen van een lamp).

Didi

dus als ik onderweg een lampje kapot heb, heb ik een probleem.....

Tedo


Roadkill (Michiel)

Yup,maar niet veel meer als bij welke andere moderne auto, lijkt wel of het een sport is geworden bij de fabrikanten om het zelf wissellen van lampjes zo onmogelijk al het maar kan te maken... (btw ook de philips long life gingen bij mij max een maand of 9 mee, maar zit ook op 30.000km per jaar en alle km met dimlicht aan) Maar goed de stroomlijn en de kunstofbehuizingen zorgen er ook voor dat de lampen minder koeling krijgen dan de meer oudere auto's met slechtere stroonlijn en glazen koplampen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

arend-wim

Bij de Renault dealer kun je zo'n MyRenault-pasje kopen voor € 40,- (met apk, zomer- en wintercheck, aanvullen vloeistoffen, gratis ruitreparatie, gratis vervanging kapotte verlichting en de Renault route service). Voorwaarde is wel dat die daar APK is gekeurd of een onderhoudsbeurt heeft gehad. Dan is dit vraagstuk een kwestie van: naar de dealer rijden en het klusje laten klaren.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Didi

maar meestal gaan die dingen kapot als de dealer reeds is gesloten.  :?

meganic

vervangen door ledlampen misschien een optie?????,,,die gaan zeker lang mee...heel lang zelfs...
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

stanratterman

Wat voor Megane heb je? ik heb een fase 3 , als je 2 schroefjes en  een borgstrip loshaalt komt de hele koplampunit naar voren op een slede, dan kun je er makkelijk bij!

.Erik

Bij de garage werd mij ook al verteld dat de megane 3 het probleem niet meer zou hebben, na veel beklag van de megane II rijders..

matthew

Bij een meg3 werkt dat idd zo,maar het was niet alleen bij meg2 slecht meerdere automerken hebben/hadden problemen eigenlijk met op een normale manier een lamp vervangen.

Dante

Klopt. Bij mijn lease Golf IV kon ik zelf geen enkel dimlicht vervangen...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Om van de beetle maar te zwijgen...

.Erik

Haha, gaan we nou een lijstje maken met autos waarbij lampjes wisselen nogal klote is?  Dan zijn we nog wel ff bezig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev