Advertenties


Positie ruitensproeier slang

Gestart door Gyszz, 23 juli 2012, 11:19:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gyszz

Mijn achterruitensproeier werkt niet.
Het pompje is het probleem niet, deze werkt nog gewoon.
ik heb wel gemerkt dat, als ik hem een langere tijd aan zet, de vloeistof net voor het achterwiel aan bestuurderszijde uit de dorpel lekt.

nou denk ik dus dat het slangetje ergens los of gescheurd is.

Kan iemand me vertellen waar de slang langs naar achter loopt. Zodat ik het lek makkelijker kan zoeken.

groet,

Gijs
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

J to the H (Jeroen)

ik kan niet vertellen waar hij langs loopt, maar het klinkt een beetje als een gescheurde leiding.
Als je zomerruitensproeier in de winter laat zitten, en de slang is al een beetje op leeftijd (lees broos),
Dan wil hij door het uitzetten van de vloeistof tijdens het bevriezen wel eens scheuren.

Ik ben mijn slangetjes wel eens tegengekomen in de auto naast de dorpel van de bijrijders kant.
misschien gaat ie daarna ergens naar buiten onder de auto door.

matthew

Dat is niet ok,want de ruitensproeier loopt aan de passagierszijde naar achteren.

J to the H (Jeroen)

Citaat van: matthew op 23 juli 2012, 23:37:45
Dat is niet ok,want de ruitensproeier loopt aan de passagierszijde naar achteren.

Dat vermoeden had ik idd.
Misschien gaat de slang bij de megane dus niet onder auto door.
Maar dan nog is het gek dat het aan de bestuurderskant gaat lekken.

Gyszz

Ja het leek mij inderdaad ook het meest logisch dat de slang aan passagierszijde naar achter loopt aangezien het reservoir aan die kant zit.
maar het lekte toch echt aan de andere kant haha.

hoe kan ik het beste bij de slang komen?? dorpel binnen demonteren?

weet overigens ook niet of er wintervloeistof in gezeten heeft. heb de auto pas 2 weken.
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

dannyfm

Bij mij loopt er helemaal geen slang de achterklep in en tevens ook geen nippeltje in de 3e Remlicht zitten!.de vorige eigenaar is er mee aan het kloten geweest. vond het al raar dat er niks uit kwam en die pomp wel hoorde. Ik wil ook wele ven weten hoe die loopt. ik zag wel leidingen in de kabelgoten zitten van de auto. neem aan dat die van de ruitenwisser wel buiten de auto gaan? moet even uitzoeken waar die halve wegen ophoud. dan haal ik bij de sloo even die nippel er uit en ik ga dat slangetje dan opnieuw aanleggen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev