Advertenties


Stukje bougie afgebroken

Gestart door Danillio, 19 juli 2012, 15:14:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danillio

Beste MCers,

De problemen blijven doorgaan  l- vandaag de bougies vervangen, bleek bij de eerste cilinder een stukje van de onderkant van de oude bougie zijn afgebroken..

Dit betekend naar mijn idee niet veel goeds? Wat is jullie mening  :huh:

Roadkill (Michiel)

Nou als eerste vind ik het raar dat er een stukje afgebroken is,zeker omdat ze er nog maar 19000km in zitten begreep ik uit een ander topic? Maar wanneer is dat stukje afgebroken,en wat is er afgebroken? Als het metaal is en net is afgebroken bij het demonteren kan je het misschien er nog uitkrijgen met een magneet. Ook geen idee hoe groot het stukje is, kleine stukjes hoeven geen schade op te leveren die kunnen ook via de uitlaat eruit worden geblazen. En hoe zijn ze gemonteerd geweest de vorige keer, zijn ze bijvoorbeeld wel of niet met kopervet gemonteerd?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Danillio

Klopt, 19000 mee gereden. Klein stukje was afgebroken, het metalen krulletje onderaan die het vonkje maakt. Met een magneet in het gat gezeten maar kwam niets uit dus de nieuwe bougie erin gedraaid, zonder kopervet.

Danillio

En wanneer het is afgebroken mag joost weten, ik vermoed dus dat dit al zo was aangezien hij gisteren is uitgelezen en er een melding uit kwam van terugval van cilinder 1.. De bobines blijken in orde, wat ook nog kon refereren naar de melding.

duckie1098

Ik lees hier iets over bougie's monteren met kopervet.
naar mijn idee is het het beste om ze droog te monteren om een zo goed mogelijke massa(geleiding) te krijgen maar zorg wel dat ze met het juiste moment vast gezet worden.Ik ben persoonlijk niet zo weg van overal waar schroefdraad in of op zit een glijmiddeltje aan te doen omdat dit je aantrekkoppel beinvloed.Ik zelf draai elke bout(je)vast met een momentsleutel en dit gaat altijd goed.Je doet toch ook geen kopervet of wat dan ook aan je wielbouten?

Groetsels,

Ben

duckie1098

Natuurlijk wel waar het voor geschreven wordt.

Ben

Roadkill (Michiel)

#6
Uhm ik draai de bougies (mits ik ze zelf vervang) wel degelijk vast met kopervet, express kopervet zodat de geleiding gewoon goed blijft en de bougie er na langere tijd gewoon weer goed uitdraaien zonder dat ze vast geoxideerd zitten en daardoor wel eens zouden kunnen afbreken. En btw me wielbouten krijgen ook een lik kopervet hoor als ik me wielen monteer,kan geen kwaad, en ook dan komen de bouten mooier los, en minder kans op schroefdraad beschadigingen....

Dit alles was normale gang van zaken bij de Opeldealer, BMW specialist, en Citroen specialist waar ik vroegah gewerkt /stage gelopen heb.......
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

1. Ik monteer al meer dan 30 jaar bougies met een likje kopervet. Ik kan het iedereen aanraden. Bougies niet te vast zetten ca 25Nm in een alluminium kop.
2. Wat is er nu aan de hand? Is je bougie eruit of precies aan de rand bij het zeskant afgeproken.

duckie1098

Nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet maar ik doe niet overal kopervet of andere middeltjes aan.

Groetsels,

Ben

Jacques

Citaat van: duckie1098 op 20 juli 2012, 01:31:25
Ik lees hier iets over bougie's monteren met kopervet. Je doet toch ook geen kopervet of wat dan ook aan je wielbouten?

Ben we proberen met je mee te denken en dan kom je met zo'n vreemd antwoord. Ik werk in de off-shore wereld en we zetten alles vast met copaslip. Zeker staal in alluminium.

Drekepeteke

Kopervet is niet goed.
Dat verbrand alsnog bij hoge temperaturen.
Molykote is beter,dat kan tegen 1000 graden.
Dat zorgt ervoor dat de bougie niet vastroest/oxideert aan de schroefdraad.
Zo krijg je de bougie zonder problemen los.

http://www.mavom.nl/default.asp?CID=743

Ed_16v

Kopervet wordt in de praktijk toch heel veel gebruikt, ook voor bougies. Het vreemde is dan dat gebruikers die dat doen geen enkel probleem hierdoor ondervinden. Dus hoe dat te rijmen valt met hetgeen jij aangeeft, is mij een raadsel. Wellicht in theorie dat je gewoon gelijk hebt, dat weet ik niet. Maar de theorie is dikwijls iets anders dan de praktijk en vaak is het ook nog een kwestie van "wij van WC-Eend adviseren...WC-Eend."
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Roadkill (Michiel)

:D :D  Nou wc eend zou ik niet gebruiken ;)  Maarre kopervet werkt prima, en leuk 1000graden maar dat word je blok niet hoor, nou ja niet zonder hem in de fik te steken ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ed_16v

Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev