Advertenties


Montage probleem v-maxx schroefset.

Gestart door Brouwertje, 18 juli 2012, 21:59:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Citaat van: Haas op 20 september 2012, 11:37:03
- zwarte ring boven de hulpveer doen ipv eronder vanwege de wrijving van hulpveer op bovenschotel?
- wat (lager)vet op de zwarte ring om piepen/kraken tegen te gaan?

De zwarte ring boven de hulpveer zal niet gaan werken, dan gaan de hulpveer en de hoofdveer scheef staan als de set onder spanning komt te staan. Je zou wel evt de hulpveer weg kunnen laten en dan de schotel met het kunststof tegen de veerschotel aan. De hulpveer weglaten is zo geen probleem, alleen met de apk omdat de hoofdveren los komen te liggen bij het opkrikken van de wagen (en de set word iets stugger).

Lagervet icm kunststof kan ik je NOOIT aanraden ! Ik weet niet van welk type kunststof de ring is gemaakt maar een groot aantal kunststoffen werkt bij vloeistoffen als een spons met als gevolg dat de maat van het onderdeel niet meer klopt. De kunststoffen die ze voor deze toepassing zullen gebruiken zullen overigens ook zelfsmerend zijn.

Haas

#46
Nou, het is gelukt  !-!

Nog ff wat foto's van de achterkant (daar was vraag naar, toch?):







De voorkant:

Schokdemper gedemonteerd en verenklem erop


Bovenschotel eraf halen en veer weer ontspannen. Schokdemper, onderschotel, enz berg je op, de bovenschotel heb je nodig.


VMaxx poot draai je in elkaar, zodat de dunne moer op het einde van het schroefdraad zit. Dit voorkomt dat de schroefpoot uit elkaar valt.


In detail dus


Originele bovenschotel erop zetten en met de meegeleverde zelfb. moer vastdraaien.


Nogmaals


Schroefpoot weer terugschroeven op de auto


Onderkant onderste stelring tot bovenzijde fusee op 80mm.

Het was natuurlijk even afwachten hoe alles stuurde, maar ben inmiddels er al weer bijna 1000km mee verder en heb nergens last van. Het piept niet, het kraakt niet, bonkt niet, niks... ben blij verrast  !-!

Ik ben happy  Y

(Nu nog ff die achtervelg vervangen door de gerepareerde Nervasport  -- )

mark


Brouwertje

Ziet er goed uit. Heb met v-maxx nederland gemailt en die melde dat die glij lager niet in die set hoort te zitten. Mijn garage die hem zou monteren zou weten hoe het gemonteerd zou moeten worden. Daar heb ik dus geen reet aan. Met welk bedrijf had jij contact gehad? Miss dat die die glijlagers kunnen leveren want bij mij zitten ze er niet opt.

Heatzone (Mark)

Dat ziet er echt super strak uit, goede keuze die nervasport velgen!!
Mag ik vragen wat voor banden je erom hebt zitten? En heb je ook spacers gebruikt of nodig gehad?
Bedankt voor alle duidelijke foto's!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Citaat van: Benjamin Renon op 11 september 2012, 10:35:03
Als ik je veerpoot bekijk alleen de grote bout loshalen en dan lager + zwarte schotel (van originele poot) + bout erop en weer monteren.

Toch wel gelijk gehad. ;)

Ziet er goed uit! Nette verlaging in ieder geval. !-!
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Haas

Dank!

@Brouwertje : V-maxx Nederland, zie rechts onderaan
Ik weet niet precies hoe het zit, misschien heb jij een van die 'eerdere' setjes? Ik heb een 60RE01 set en daar hoorde het zo bij te zitten.

@Heatzone : Die Nervasports had ik hiervoor onder mijn Clio II liggen en zijn eigenlijk meeverhuisd. Staat idd best vet  8)
Er liggen nu Kumho's op (Kumho Ecsta SPT KU31) in de maat 195/40/17. Deze maat komt voort vanaf mijn Clio en is voor de Megane eigenlijk net wat te klein, beter 205/40/17, maar ik twijfel of ik dat ga doen, vind het er wel vet uit zien zo en het scheelt nagenoeg niks. Er zit nu rondom 2cm spacers op, wederom ook overgezet vanaf mijn Clio. Die Nervasports hebben een ET van 47 (uit mijn hoofd), dus dan wil je wel graag een spacertje zetten.

Net nog even bij de auto staan kijken en meten, wellicht zet ik m t weekend nog een tandje lager voor, zodat ik achter ook nog een tandje kan zakken.....

:9~

Heatzone (Mark)

Nu nog eens subtiele lip voor de voorbumper? :)

Ik heb nervasport altijd enorm vet gevonden alleen rondom spacers, nieuwe banden en vaak ook spuiten wordt best wel duur..

Roadkill (Michiel)

Maar rijd dat nou echt lekker 17 inch voor en zo te zien 16 inch achter.... (edit sorry ff over je laatste regel heen gelezen... :shocked: )

@Heatzone, nou omlaag die auto, ziet er toch echt beter uit!! :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Haas

Citaat van: Heatzone (Mark) op 24 september 2012, 23:19:44
Nu nog eens subtiele lip voor de voorbumper? :)

Ik heb nervasport altijd enorm vet gevonden alleen rondom spacers, nieuwe banden en vaak ook spuiten wordt best wel duur..

Die lip zit ik nog over te denken. Heb nog een lip liggen van een Skoda ... (?), maar moet nog ff kijken wat dat wordt.

Ik heb de velgen gloednieuw van iemand over kunnen nemen voor een (daarvoor) zacht prijsje. Dingen zijn dus helemaal strak, netjes, enz.
helaas ben ik een tijdje terug in Parijs door een gat in de weg gedonderd, dus 2 velgen hebben daardoor een licht tikje. Even laten richten dus..
Spacers werd ik ook niet vrolijk van ( € 120.- per 4 ex bouten....  :x ), maar die heb ik maar gekocht zonder er bij na te denken....  :?

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 25 september 2012, 09:33:32
Maar rijd dat nou echt lekker 17 inch voor en zo te zien 16 inch achter.... (edit sorry ff over je laatste regel heen gelezen... :shocked: )

Ik merk er weinig van moet ik zeggen haha!

Roadkill (Michiel)

We hebben van het weekend een Laguna 1 ph2 lip onder een Meg1 gehangen, moet zeggen staat super strak!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

@haas, een lip kost op de sloop ongeveer 20 euro en het staat echt zoveel mooier aan de voorzijde.
De lip die Michiel en ik bij de coupe van Michael erop hebben gezet staat echt super, zelf heb ik een Espace lip en er rijden er ook een aantal rond met een Laguna lip andere als op de foto die je hieronder zit!

Dit is de lip die Michiel bedoelt.

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Zullen we maar weer on-topic gaan..? :police:
Die lippen hebben zo weinig met een schroefset te maken... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev