Advertenties


Montage probleem v-maxx schroefset.

Gestart door Brouwertje, 18 juli 2012, 21:59:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwertje

Ik heb ze wel gebruikt. Er zijn er bij die nieuwe aanschaffen. Er zijn bij jou in de buurt vast wel garage bedrijven die tegen een kleine vergoeding die veerschotels willen demonteren voor je.

Heatzone (Mark)

Ik heb er over getwijfeld of ik nieuwe zal kopen of de oude zal gebruiken, ik heb namelijk nog een set originele veerpoten liggen met verlagingsveren. IK ga echter wachten tot een vriend van me terug is in nederland en me achteras kan verstellen. Hij is momenteel op uitzending en zou me ermee helpen, hij heeft zelf een renault 9, 5 en clio en voor hem is het een eitje, hij heeft ook veerspanners :D

Brouwertje

Het is opzich niet moeilijk. Ik heb er met de achteras zelf nog nooit problemen gehad. Dan nog maar ff geduld. Morgen ga ik hem weer verstellen.



Brouwertje

Inmiddels rij ik al een poosje redelijk tevreden rond. rijd prima. Maar dat geluid van die verspringen de veren. Die glijlagers werken niet helemaal optimaal. Iemand nog goede ideeen of ervaringen om dit op te lossen?

mark

Gewone lagers monteren is dan de enigste optie, dit ga ik ook van de zomer nog een keer doen  !-!

Voor de megane 1 heb je lagers die onderaan de veerschotel zitten maar je kunt ook lagers krijgen die je op de bovenste veerschotel kan monteren (bij de dealert verkrijgbaar, ik dacht zo rond de 70 euro) dit word ook in het begin van dit topic vermeld  !-!

Brouwertje

Dat stukje over die toplagers van een 16v? vraag me af of die toplagers en schotel wel passen in combinatie met de veerpoten van een normale.

mark

anders moet je er ook een bovenste schotel van een 16v bij kopen (staan er zat van op de sloop)

Brouwertje

Klopt maar volgens mij komt dat niet uit met de rest van je veerpoot. Die van een 16v staan scheef. Dus ook moet je dan je veerpoten aanpassen. of je fusses

mark


mark

Dan zouden wij een lager moeten regelen die op die middelste blauwe ring past, als ik dat zo zie.


Benjamin Renon

Naar mijn idee doet die ring niets anders dan de twee veren gescheiden houden. Ik verwacht dat het lager ergens onder in de stelschroef zit. Denk wel dat je die los kunt krijgen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Nee ik bedoelde de middelste van die drie bovenste ringen :)
Maargoed onderaan zou ook heel goed kunnen.  !-!

Brouwertje

Binnenkort de boel maar weer is uitelkaar trekken. Maar datlager word eenlastig verhaal denk ik.

mark


Brouwertje

Verwacht er niet teveel van. Een lager heb ik niet. En zo gauw ook geen tijd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev