Advertenties

Klets maar raak DEEL 185

Gestart door Benjamin Renon, 15 juli 2012, 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

Roadkill (Michiel)

Als die gastank er al in zit haal je het er makkelijk uit, echt daar hoef je geen 5000 km per jaar voor te rijden, en volgens mij rijd een 2 liter echt niet veel onzuiniger dan een 1,6 (6bak tegenover 5 bak scheelt bijna 1000 tpm bij 120km/u)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Neem van mij (als bezitter van beide) aan dat het wel zo is (en dat ligt echt niet aan die 90 kg die een grand tour 2.0 zwaarder is t.o.v. een 1.6 sedan). Die zesde versnelling scheelt echt geen 1000 toeren/minuut (ik zal eens voor je kijken wat het wel is). Die zit er alleen maar op om de auto niet nóg onzuiniger te maken (op lange stukken snelweg op cruise control heb je er eigenlijk nog het meeste aan).

Nicole

Klaverblad?
Ik heb geen problemen gehad om als (toen nog) 21 jarige een auto met 211pk te verzekeren. :)
En dat zonder geregistreerde schadevrije jaren. :)
Alleen betaal ik iets meer dan bijv voor een megane coupe 1.6e. :q
Citaat van: Ed_16v op 24 juli 2012, 22:47:27
Grappig is dat, de Megane staat op naam van mijn vrouw en ze wilde het verzekeren bij de goedkoopste die we konden vinden via Independer. Wat blijkt, kan de Megane bij die maatschappij (Klavertje nog iets) niet eens verzekerd worden omdat ie teveel vermogen heeft...   :? Lekkere maatschappij dan...
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Edwin Postma

Het punt is dat ik eenbschade verleden heb.
Maar ik zal eens een belletje doen richting unive ;)
Truckertje

Birt

Bij verzekeren maakt het vaak uit welke tussenpersoon je hebt. Dan is meer mogelijk en kan je ook goede pakketten samenstellen. Een goede tussenpersoon weet precies hoe en wat bij welke verzekering en huishoudsamenstelling een goed pakket is te halen.
Bij de internet verzekeringen nemen ze minder risico en willen ze bepaalde leeftijd en vermogens combinaties weren.

Een goede tussenpersoon of financieel adviseur (of hoe noemen ze zich nog meer) is zijn geld waard. zowel bij verzekeren, hypotheken, belastingaangifte en meer.

Ed_16v

Ja precies, die! Ik weet het ook niet, maar mijn vrouw kon die echt niet verzekeren hoor. Ze is toch 36 en verder staat ze niet op een zwarte lijst of iets. Ze werd gebeld door een Independer medewerker die dat haar meedeelde. Het is nu Bruns Ten Brink geworden. Ach ja. lukt het bij de een niet, dan wel bij de ander, keuze te over he..  :)

Citaat van: Nicole op 25 juli 2012, 06:40:39
Klaverblad?
Ik heb geen problemen gehad om als (toen nog) 21 jarige een auto met 211pk te verzekeren. :)
En dat zonder geregistreerde schadevrije jaren. :)
Alleen betaal ik iets meer dan bijv voor een megane coupe 1.6e. :q
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Rick Santbergen

Citaat van: edje op 24 juli 2012, 20:05:30
Ik heb ook wat te vermelden

De cabrio gaat de deur uit.
Ik wil meer ruimte.
En aangezien je meren deels met dak dicht rijd in het jaar vind ik het zonde om daar voor te betalen.
Ik koop zeker  weer een megane. Wat voor 1 houd ik voor mijzelf.

Komende tijd zullen er een aantal dingen te koop komen te staan. 8)7

Zonde, maar ik deel die ervaring totaal niet.
Ik rij een zeer groot gedeelte van mijn 20.000 kilometer per jaar met dak open.

Zou ook voorlopig niets anders dan een cabrio willen.....

Dennis Postma

Helemaal met je eens Rick. En vind het dan ook doodzonde wat Edwin gaat doen, zeker als je kijkt hoe weinig hij tegenwoordig de auto nog gebruikt.

Maar goed. Hij heeft het in zijn kop en dat krijg je er niet meer uit. Of de negatieve adviezen over de Meg2 moeten hem er nog van weerhouden. Als het wel door gaat zullen er zeer waarschijnlijk een aantal zaken over gezet worden op mijn auto. Dat zijn natuurlijk de.velgen en de schroefset. ;)

Tedo

Kan je niet beter meteen de hele auto overnemen?

Edwin Postma

Ik heb alles al mooi zitten uitpluizen.
Ik weet het zeker.
Ik heb ook al gekeken of de phase 2 betaalbaar is.
Scheelt dat hij dat is. ;)

@Rick: ik totaal niet. ik denk misschien de helft.
En het gaat mij het grootste deel om de ruimte die ik gewoon weer wil hebben. o-)
Truckertje

Rick Santbergen

Waar heb je die ruimte voor nodig dan?

Of komen er al kleine edwins aan?

Heerlijke deze warme dagen, waarop iedereen met airco of dampende auto rijd. Ik mijd de snelweg en rij heerlijk door de polder naar huis.  :9~

Heatzone (Mark)

Zoals Tedo al zei, kan jij de auto van Edje niet overnemen en vervolgens die van jou te koop zetten?
Het is natuurlijk een optie.

Zowiezo zonde dat jij je auto weg doet Edje, maar ik begrijp de keuze opzich wel.
Vind het toch wel de mooiste (megane 1) cabrio momenteel binnen de club.

Dennis Postma

Ik neem Edje zijn cabrio niet over. Het overnemen van een paar spullen is altijd nog goedkoper. Daarnaast ben ik erg wijs met de kleur van de mijne. Daarnaast is de mijne dan wel "maar" een 1.4 16V, qua vermogen valt ie niet tegen, dat is vergelijkbaar met de 1.6e phase 1. En het verbruik staat me ook aan.

Edwin Postma

Haha nee Rick.
Voorlopig nog geen kinderen.
Maar ik wil ook gewoon mensen meenemen en als ik de achterbank er weer in zet wil je er nog niet zitten.
Ook met het boodschappen doen enzovoort.
En zowie zo wat jongers is niks mis mee :q
Truckertje

Edwin Postma

Net even met de versekering gebeld.
En ik mag de 2.0 verekeren. !-!
Dus dan gaan we kijken naar een ph2 2.0 ;)
Truckertje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev