Advertenties


Klets maar raak DEEL 185

Gestart door Benjamin Renon, 15 juli 2012, 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 juli 2012, 08:59:08
Btw waarom eigenlijk ongespoten stootstrips?

Vanwege de gevoeligheid ervan; een deurtje ertegen of iemand die niet kan parkeren (bleek vrijdag maar weer) en ze zijn beschadigd (en ik pissed)

-Jo-

@Chris, VR6 met T90 turbo was het toch ?

kleine autos met veel vermogen is 1 ding. In uk hebben ze er een sport van gemaakt. Momenteel zit Scoff (efi parts) op 740 pk in zijn 5. Vraag is, wat heb je eraan ? En hoelang blijft dit heel ? Naar mijn bescheiden mening is alles boven de 300 pk een maat voor niks op een fwd. Ik bouw liever een auto die even hard de hoek omgaat als rechtdoor, maar goed, das mijn mening maar.

Ed_16v

Juist, zo denk ik daar dan ook over. Misschien een mooi recent voorbeeld van genialiteit, niet al teveel pk maar toch stevig bochtenwerk (drift  :q) is die achterwielaangedreven GT-86 van Toyota / Subaru.

Citaat van: -Jo- op 24 juli 2012, 10:05:00
Ik bouw liever een auto die even hard de hoek omgaat als rechtdoor, maar goed, das mijn mening maar.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Rogier

Bochten werk ben ik ook met je eens, maar ik vind het genialer dat je met een auto waarvan je het niet verwacht achter een snelle standaard auto kan blijven hangen ;)

Maar iedereen heeft zo zijn mening hier over.

Tedo

Eens, zeker als die auto waarvan je het niet verwacht er helemaal standaard uitziet aan de buitenkant.  --

Ed_16v

Mijn Laguna ziet er zo standaard uit als het maar zijn kan. Maar geloof me, de gemiddelde hot hatch, 16v, VR6 en dat soort wagens en zelfs redelijk potente diesels, daar heb ik bij het verkeerslicht toch een voorsprong op, al dan niet met moeite. Zeker op snelheid is de V6 voor een familiebak als de Laguna gewoon snel. Maar is het geniaal? Absoluut niet! Waarom niet? Probeer die Laguna eens snel door een bocht te jagen....  :cry:

Overigens, een leuk voorbeeld ook van veel pk's versus minder pk's maar uitgekiend bochtengedrag is die video van de Porsche 911 vs Megane RS.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Ed_16v op 24 juli 2012, 10:18:53
Juist, zo denk ik daar dan ook over. Misschien een mooi recent voorbeeld van genialiteit, niet al teveel pk maar toch stevig bochtenwerk (drift  :q) is die achterwielaangedreven GT-86 van Toyota / Subaru.


Uhm geloof dat ze die subaru hebben vergeleken met een MegIII Rs (filmpje staat hier ook ergens op het Forum) Daaruit bleek dat de Subaru alles behalve geniaal is, gewoon weg bijna beroerd.

Maar weet nog wel van vroegah, dat mijn oom met een onopvallende volgauto van de politie ff langs kwam: oude Opel Rekord Van, maar dan wel met aangepast onderstel, remmerij en een dikke 3,0 24v er in...... Man wat was dat ding snel, maar je zou er een glazenwasser in verwachten, zeker geen pliesie. Maar ben het ook met jo eens, 300 pk is eigenlijk gewoonweg de max op de voorwielen, met meer kom je niet sneller weg en bochtenwerk gaat ook hachelijk worden
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dennis Postma

Misschien dat het bochtenwerk geen beginnen aan is. Ik vind het gewoon al geweldig dat het kan. En alleen de fun al van het opjagen van een Ferrari met je ogenschijnlijk standaard 106 vind ik het al schitterend. Zie je die gefrustreerde kop van die Ferrari rijder al voor je?  :D

Ed_16v

#128
Totdat de 106 de macht over het stuur verliest daar waar de Ferrari bij wijze van spreken met een kop koffie in de hand de bocht door gaat... en dan is het opeens huilen. En komop, een 106, hoeveel pk die ook heeft, is nog steeds geen Ferrari hoor.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Dennis Postma

|Dat ben ik met je eens.  Y Het is natuurlijk ook onverantwoord.  ;) :D

Ed_16v

Ik denk dat ik te oud word voor dat soort dingen..  ;)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

Trouwens, even wat anders: wat is de oorzaak dat een Megane 2.0 16v niet zo snel op 100 is als een 2.0 16v Clio Williams, ondanks hoger koppel en een gewichtsverschil van ca 70 kilo meer? Zelfs een Clio 16v is sneller op de 100. Wat is trouwens de acceleratietijd van een Megane op 80-120? Heb het zelf niet geprobeerd...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

-Jo-

ik heb evenveel geinvesteerd in het onderstel als in de motor. 9 cm per kant breder geworden en alle materialen gebruikt die bestemd zijn voor race auto's. Overdone ? Mssn wel maar ik vind het super om een dikke powerbak er genadeloos uit te rijden bij de eerste bocht.  :)

Trouwens, wisten jullie dat je met een clio 16v een 911 te kakken zet op Zolder wanneer het geregend heeft ? Dan zie je pas een groen uitslaande piloot.  :D

-Jo-

Citaat van: Ed_16v op 24 juli 2012, 13:13:09
Trouwens, even wat anders: wat is de oorzaak dat een Megane 2.0 16v niet zo snel op 100 is als een 2.0 16v Clio Williams, ondanks hoger koppel en een gewichtsverschil van ca 70 kilo meer? Zelfs een Clio 16v is sneller op de 100. Wat is trouwens de acceleratietijd van een Megane op 80-120? Heb het zelf niet geprobeerd...

minder gewicht en andere bakverhouding

Renegade (Mark)

#134
Hard door de bochten, dikke motor en ziet er standaard uit !-!





1.8 turbo met de hele 4motion aandrijving pas gemaakt en de VAG DSG bak 8)7 goed voor een 450pk en 800NM bij 1.8bar

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev