Advertenties


Klets maar raak DEEL 185

Gestart door Benjamin Renon, 15 juli 2012, 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

@Rogier,nou ja die 19ct/kilometer maakt het voor mij nu gewoon ook erg intressant om te werken, maar als de plannen ongewijzigd doorgaan word het zometeen dus niet alleen belast maar ook nog eens bij het balastbaar inkomen opgeteld (dat is iets wat veel mensen vergeten) en dan weet ik dus niet of ik daar kan blijven werken want dan kost het ons gewoon weg erg veel geld. Want zodra het bij je belastbaar inkomen word geteld heeft het dus ook gevolgen voor de zorg toeslag/huurtoeslag en stufi van de kids... En dat is balen want ik werk er met veel plezier, maar moet wel rendabel zijn om te werken
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Laten we hopen dat dit, net als de forensentax en rekeningrijden, uiteindelijk niet doorgaat.

Roadkill (Michiel)

Dit is de forensen tax tedo ;) (al lijkt het mij meer een soort van : hoe krijgen we nl zo snel mogelijk naar de kl*te.......)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Nee, forensentax was dat je extra moest betalen met een kastje in je auto als je in de spits van de (snel)weg gebruik wilde maken (zoals vrijwel iedereen die overdag werkt).

Deze nieuwe maatregel treft iedereen die werkt en daarvoor moet reizen, ongeacht of je nou in de spits rijdt of niet.

juul

Phoe gelukkig geen last van ga iedere met de fiets naar het werk. En de vriendin begint na de vakantie ook dichterbij dus die gaat ook met de fiets dan(of het moet heel slecht weer zijn/nachtdienst) dus die heeft ook geen vergoeding meer.

Christian de Vriend

Citaat van: Ed_16v op 22 juli 2012, 01:34:16
Ik wilde net zeggen, volgens mij is de 1.6 toch helemaal niet zo zuinig..

met grote moeite haalde ik 1:10 en dat was op circuit zandvoort,dit was op een circuit
meeting van de rmc vroegah kwa ,zuinighied is
het record 1:18 onderweg naar frensch car show,we hadden toen veel renaultjes 5 gtt bij
dus het was rustig aan rijden. gemiddelt zit ik op 1:12 a 1:13 in de stad,en 1:15 a 1:16 snelweg
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

juul

Ik zit met een 1.6 gemiddeld p 1:12/13 en dat is dan snelweg/stadsverkeer.

J to the H (Jeroen)

Als ik heel erg mijn best doe red ik de 1:15,5/ 1:16.
maar als ik het naar mijn zin heb ook rond de 1:12 ongeveer.

Maar is dan ook een grandtour, dus windvanger ten top.
En de sub zorgt ook voor het nodige extra gewicht achterin.

Tedo

Hè, een grand tour met een 1.6? Dat moet dan een 1.6 16v zijn.

Roadkill (Michiel)

#84
Uhm stations hebben meestal betere stroomlijn dan niet stations,enne een grand tour is echt geen grotere windvanger dan een hatchback, een Scenic is hoger dus zal wel meer wind vangen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

ik merkte dat de combinatie van goed geplaatste luchtfilter,magnecore bougiekabels en
denso iridium bougies,de motor zuiniger werd,ergens logisch,de ontbranding word beter en
schoner,door de extra lucht gaat de ecu vanzelf zien (door de lambdazonde) dat de onbrandig
beter word,en stelt de injectoren in dat deze iets minder inspuiten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Gisteren een geweldige dag gehad op de Nürunbergring gehad, wat is het toch prachtig om daar na toe te rijden (zodra je van de snelweg af bent) mooi door de bergen heen rijden en door de echte duitse bergdorpjes, dit was echt puur genieten. En wat een prachtige auto's rijden daar zeg pff, er stond daar van alles wat, ik keek echt me ogen uit daar zo. Zelf ben ik toch niet het circuit op gegaan met mijn auto, was stiekem toch bang dat ik mezelf niet in de hand zou houden, achter af was ik blij toe dat ik het niet gedaan had, we gingen weer door de bergen terug na beneden dan raad je het uiteraard al een mooi stuk asvalt met heerlijke bochten erin (Erwin dat is echt genieten voor jou :P en voor de evo van Benjamin ook :P) en ik ging zat achter een Ford Fiesta ST te drukken in de bochten :P want daar was ik toch wel weer een stukje sneller in dat de Ford :P en einde van de berg stond iedereen plots stil en ik trapte me remmen helemaal door tot aan de bodem, ze waren een beetje te erg oververhit geraakt door het berg pad. gelukkig gingen nog vrienden van mij even tanken waardoor me remmen konden afkoelen en even later had ik me remmen in orde gelukkig.

We hebben gister 461 KM gereden en het was puur genieten, gister uiteraard ook nog even de auto voor mij doen :P los getrokken, en op de gps was me top 195kmh en dat voor een 1.6 8v :D

Ik ga zeker vaker de die kant op, het zo genaamde ring virus heeft mij toch wel te pakken !-!

Nicole

Dat klinkt idd als een mooi dagje. !-!

Heerlijk als je het gas er eens op kan zetten he. Ik heb hem helaas nog nooit via GPS gehad, alleen op de teller. :q
Helaas gaat dat hem voor mijn megane eerst ook niet meer worden.. :neen:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

het is inderdaad even lekker, alleen moet wel zeggen dat ik de langzaamste was vand de groep :P

Benjamin Renon

Goed zo, Rogier! !-! Ja, het Ring virus heeft meerdere mensen al te pakken gekregen. ;)

Als je niet via de snelweg wilt rijden, zou je eigenlijk eens via Maastricht binnendoor die kant op moeten gaan. Dan kom je ook flink wat mooie en vooral leuke bergweggetjes tegen. Je bent waarschijnlijk via Altenahr en Adenau gereden? Als je zelf eens wilt rijden zou je er eigenlijk een lang weekend van moeten maken (er zitten daar een paar goede slaapplekken!) en dan eens op een doordeweekse dag of 's avonds een keer rijden, dan is het veel rustiger dan nu in het "hoog-seizoen". Wat ook een optie kan zijn is dat je een keer in het voor- en na seizoen gaat, dan is het ook rustiger op de baan.

Ik ben de eerste dag dat de Ring op is gegaan na de winter geweest en het was toen wisselvallig en ook helemaal niet druk.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev