Advertenties


Vraag

Gestart door Orion-Ray, 14 juli 2012, 19:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Orion-Ray

Hallo,

Mijn naam is Ray en heb me hier aangemeld omdat vrouwlief ene Renault Megane 1.6 van 1997 heeft.
Deze heeft ze al 4 jaar zonder noemenswaardige problemen.n
Echter nu is het dan ook raak.

En aangezien ik meer weet van de oudere Ford modellen en eigenlijk helemaal niets van Franse merken hoop ik hier antwoord op mijn vragen te krijgen.

Vanmiddag belde vrouwlief dat ze dus met pech stond.
Het enige wat ze in de afgelopen 4 jaar heeft gehad was dat vorige weekend het lampje brandde dat ze de olie bij moest vullen. Na het vullen was dat over.

Vanmiddag viel de Megane uit tijdens het rijden.
In principe start de auto wel niet altijd maar meestal wel echter als ze de ruitenwisser , verlichting, elec ramen en dergelijke aan wil doen dan slaat de auto gelijk weer uit.
De auto maakt ook "rare" geluiden en lampjes beginnen te knipperen.
De toerenteller trilt en schiet heen en weer.
De CV maakt ook herrie.
De radio doet het het wel normaal.

Het lampje van storing knipperde heel even.

Wat kan dit probleem zijn?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Nicole

Wat versta je onder "rare" geluiden?

Ik heb een periode gehad dat als ik de verlichting, verwaring, ramen oid ging bedienen dat hij zichzelf ging resetten en hij uit viel (zowel als hij liep, als alleen op contact).

Ook gingen er lampjes branden, terwijl de dingen die met die lampjes te maken hadden in orde waren.

Bij mij bleek toen de massa kabel van het carrosserie naar de accu volledig groen te zijn van oxidatie.
Deze vervangen en het was weer goed.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Orion-Ray

Tja dat weet ik zelf niet eens want ik mag van vrouwlief niet in haar auto rijden.

In ieder geval bedankt voor de tip zal morgen de kabel eens nakijken.

Xanquezer (Frank)

De CV maakt ook herrie.


Centrale Vergrendeling?

Centrale verwarming?

???

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Nicole

Citaat van: Orion-Ray op 14 juli 2012, 21:55:19
Tja dat weet ik zelf niet eens want ik mag van vrouwlief niet in haar auto rijden.

In ieder geval bedankt voor de tip zal morgen de kabel eens nakijken.
Misschien toch verstandig om in dit geval wel te gaan rijden. Tenminste, ik neem aan dat hij nu nog wel gewoon rijd? :)
Stationair heeft hij geen "rare" geluiden? :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

shootme (Tom)

Citaat van: Orion-Ray op 14 juli 2012, 21:55:19
Tja dat weet ik zelf niet eens want ik mag van vrouwlief niet in haar auto rijden.
:?
Meestal is het andersom  >:D
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

Orion-Ray

Zij mag ook niet in alle 5 van mijn auto's rijden  ;)

en het is de centrale vergrendeling die rae geluiden geeft.
Wat ik als Renault leek denk is het puur een electrisch probleem.

Nicole

Ik zou eerst die massakabel even bekijken, en indien dat het probleem niet is, even langs de dealer en uit laten lezen.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Orion-Ray

Massakabel is het eerste waar ik vandaag naar gekeken heb.

Anwb ook even laten komen en volgens hem schiet hij steeds in de startblokkering.
Het relais van de brandstofpomp gaat ook als een achterlijke te keer weet niet of dat normaal is.

Morgen maar ff naar de garage brengen.

Roadkill (Michiel)

Ook mij klinkt het als een massa probleem, en dat ie in de startblokkering zou schieten kan daar op zich ook aanliggen net als de brandstofpomp.... Volgens mij zitten er btw 2 massakabels.... en kijk ook ff alle massa aansluitingen na als die erg geoxideerd zijn kan dat ook probs geven,door een te hoge weerstand.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Orion-Ray

Vandaag bij de garage gebracht.
Megane is uitgelezen maar geeft geen storing aan.
Ze vermoeden dat er een probleem zit in de computer of in de kabelboom.


meganic

ik denk dat 1 van je hoofdzekeringen bij je accu een probleem heeft, of kapot of lipje afgebroken waardoor deze soms wel of geen contact maakt...soms willen de aansluitingen op je pluspool wel eens los gaan zitten...dus niet de accupool zelf maar alles wat daar weer op vastgeschroeft zit...haal het eens los en monteer het met nwe borgringen...ik heb ook zo'n soort euvel gehad, bij de dealer zeiden ze dat er op de comp geen storing was...ze wisten het niet...toen zelf maar eens gaan zoeken...e viola...simpel iets maar ws voor de dealer te moeilijk om naar te kijken
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

Orion-Ray

Ik ga morgen de megane weer ophalen bij de garage.
Heeft er een week gestaan en ze hebben niets kunnen vinden, behalve dat hij ergens sluiting maakt.

Bedankt voor de tip.

Ik heb genoeg sleutelervaring maar heb helaas helemaal geen sjoege van de electronische troep die er in de modernere auto's zitten.

De mijne zijn van 1980,1984 en 3x 1985 die gaan bijna nooit kapot

matthew

Wat ook nog weleens voorkomt is dat naast de accu zit een zekeringenkastje met wat hoofd zekeringen en dat daar breuken ontstaan door corrosie.

Orion-Ray

Ding staat weer voor de deur.

Reageerd ook slecht tot helemaal niet op de sleutel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev