Advertenties


Schadeherstel

Gestart door Ed_16v, 14 juli 2012, 10:27:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ed_16v

De Megane heb ik gekocht met schade aan de dorpel en achterpaneel bestuurderskant, daar was de prijs ook zeker naar. Deze schade willen we de aankomende maand laten herstellen. Belangrijk is dat alles qua oppervlak weer strak wordt: de auto wordt uiteindelijk gewrapt naar een lichtblauw metallic matte kleur. Kleurverschillen vind ik dus niet eens spannend. De kleur is trouwens parlemoer groen (geen verkeerde kleur trouwens, maar volgens mij wel shit om te herstellen). Ik heb inmiddels een offerte van 600-700 ex. BTW voor herstel. Is dit een mooie prijs en/of is er iemand hier die het goedkoper kan/wil doen?

Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Nicole

Ik vind de prijs wat aan de hoge kant.
Wij hebben dezelfde kleur gehad, en deze had ook schade aan het achterpaneel toen we hem hadden gekocht (er was een scooter in gereden).
Deze is voor €450 super strak geworden. Ik moet wel zeggen, de kleur is verschrikkelijk om te spuiten. Ze konden hier in de regio de kleur eerst niet goed krijgen. :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Ed_16v

Had vandaag een reactie gehad van een gozer die de dorpel voor 250 en het achterscherm voor 350 zou kunnen repareren. Ik vraag me alleen af hoe hij dat gaat doen? De lijn van de dorpel loopt ongeveer onder het midden van de deur vloeiend rond naar binnen toe. Misschien slimmer om op de sloop te vragen of ze een dorpel uit een sloop-Megane eruit snijden, voor de juist vorm?...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Jacques

Vraag gewoon aan die gozer hoe die het doet. Vaak wordt er een stangtje tegen aan gelast en met een slagtrekker halen ze dan de deuk uit de dorpel. Het lijkt me een beter idee dan een stuk in de dorpel te lassen. Dan houdt je altijd een stuk onhandeld laswerk aan de binnenkant van de dorpel over.

meganic

een dorpel herstellen doen ze meestal met een slagtrekker, of ze lassen er even een paar staafjes op waardoor ze de slagtrekker erop kunnen zetten, of ze boren een paar kleine gaatjes en draaien daar parkertjes in iod...en dan daar op deze slagtrekker...werkt prima en makkelijk..de rest van de oneffenheden die er over blijven blijft toch altijd wat plamuurwerk...met een nieuw stuk tussenlassen zou je zomaar een paar honderd euro duurder uit zijn.
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

Ed_16v

Ja, lassen zou zomaar inderdaad duurder zijn. Maar ik maak me een beetje zorgen dat de dorpel uiteindelijk niet exact hetzelfde wordt als de andere zijde. De deuk zit namelijk precies op de plaats waar ie normaliter een beetje naar binnen buigt. Als je een beetje een ruwe Harry bent, dan trek je die deuk eruit en plamuur je de boel helemaal recht, maar da's nou net niet de bedoeling.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev