Advertenties


Sporteinddemper, welk merk?

Gestart door Ed_16v, 13 juli 2012, 18:58:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ed_16v

Ik heb van de week een nieuwe normale einddemper onder de Megane gezet. Dat ding kostte slechts Euro 55,00. Maar het geluid is wel erg saai. Er moet een beetje een sportievere sound uit komen, eentje waarbij de hoge tonen weggefilterd worden, maar de lage middentonen iets naar voren komen zonder dat het meteen helemaal doordreunt in het interieur. Wat raden jullie me aan? Ik heb zelf wel ervaring met Simons, die had ik onder mijn Laguna RTI ook en dat was wel prima, zonder dat het te erg werd.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

dennisje

Een simons is ook goed maar wat dacht je van een gewone Remus die standaard onder de 2.0 zit? is precies volgens jou voorkeuren en ook geen tering lawaai

Roy.

Ik heb een simons uitlaat onder mijn oude megane  2.0 gehad en die was heel erg stil. ik zou persoonlijk voor een remus gaan.

Ed_16v

Is dat die gevormde einddemper met zo'n sierstukje erop? Die heb ik er dus onderuitgehaald want die had zijn beste tijd al gehad. Het klonk ook erg schel dus ik weet niet precies hoe die echt zou moeten klinken...

Citaat van: dennisje op 13 juli 2012, 19:29:54
Een simons is ook goed maar wat dacht je van een gewone Remus die standaard onder de 2.0 zit? is precies volgens jou voorkeuren en ook geen tering lawaai
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

#4
Het gaat erom dat hoofdzakelijk die hoge tonen eruit gefilterd worden en de rest niet te hard wordt.

Deze bijvoorbeeld?

http://www.stroevemotorsport.nl/Einddempers/68979/734596-0570--Renault-Megane_Coupe-Remus-Einddempers/
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Christian de Vriend

raceland met elektronische klap,idiaal
ik rij er 3 jaar mee,en erwin heeft er ook 1 sinds kort

lekkere brom,geen irritante toon op de snelweg,als het te veel is,dan gaat de klep dicht,
als de klep dicht is,worden de uitlaat gassen niet geblokeerd,maar gaan door het isolatie matriaal.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ed_16v

Christian, wat kostte die grap jou?
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Christian de Vriend

200€ voor demper,2x afstandbedieningen en ontvanger voor de klep sturing.

kan je zeggen dat klep open lekker brullen is,en klep dicht,klinkt die bijna als standaard.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik kan dat bevestigen, op mijn Project pagina heb ik een demonstratie filmpje.
Let wel op dat ik toen geen kat onder had, als ik hem nu dicht zet klinkt echt standaard, m'n luchtfilter hoor je dan beter.  :)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Roelk

Ik heb ooit is ergens gehoord dat die uitlaten met automatische klep niet meer mag ?
Of is dit gewoon onzin.
Waar zou je die kunnen kopen is ook precies wat ik zoek  !-!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

als je een beetje in de omgeving van Zeeland woont kun je ze kopen bij Tuninghouse http://www.tuninghouse.nl/


Hier alsnog mijn filmpje:


halverwege hoor je dat de klep dicht is, let wel ik reed toen nog zonder Kat, met Kat klinkt hij een stuk beter en dan hoor je hem echt bijna niet meer als je de klep sluit.

Hier nog een demonstratie film:


dit is een ronde, wat Chris & Ik hebben is een ovale demper. ;)
En zoals je hier goed kan zien is dat als de klep sluit dat het via een ander kanaaltje je uitlaat gassen alsnog afgevoerd wordt.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Ed_16v

Bedankt voor het filmpje, maar nee. Dat wil (of eigenlijk dat wil mijn vrouw) dus zeker niet. Het probleem is dat geknetter (zo noem ik dat maar, met alle respect). Het idee van demperloos rijden moet het zeker niet gaan worden. Het moet echt stiller en subtieler sportief...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Dat geknetter komt niet door de einddemper maar doordat ik totaal geen dempers had, dus geen kat geen middendemper.
nu met kat is het anders, nu heb je dat het een aardig donker geluid is en op comando kan laten knetteren ( ligt meer aan de auto dan de eindemper ) als je wilt maak ik zo nog 1 voor je.  ;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Jacques

Ed, Als je bschaafd en toch een mooie lage brom wilt hebben, Heb je alleen maar een einddemper nodig met een geperforeerde pijp en eerst een laag RVS wol en dan veel vulling steenwol (geen glaswol, dat verbrand). Hier een doorgezaagde Magnex, die opnieuw wordt gevuld. Als ik er morgen ben op de Franse dag kun je hem horen.
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=150

Ed_16v

Zoals jij het beschrijft, zo zouden we het graag willen hebben ja. Ik zal er niet zijn morgen. Volgens mij zijn die Simons dempers ook op die manier gemaakt. Daar was ik met mijn Laguna RTI wel tevreden over.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev