Advertenties


Vreemd wit stekertje en kabel

Gestart door rjms, 11 juli 2012, 18:55:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rjms

Goedendag,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die het mogelijk maken om mijn vraag te stellen op een forum als deze en daarom ook diegenen die iedereen zo goed helpen met het verhelpen van allerlei probleempjes.

Nu heb ik net een Megane Phase 1 uit 1997 aangeschaft en stuit op een ietwat vreemd stekertje in het motor compartiment wat aan het draadboompje vastzit welke ook naar de stappen motor gaat. Iemand een idee waar deze thuis hoort?








Voorts heb ik nog een kabeltje wat dicht bij mijn inlaatklep zit met een ringetje.



Welke vastzit aan een apparaat zoals hieronder afgebeeld.



Wie kan mij verder helpen.

Rene

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)


Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

RobScénic

Het kabeltje plus stekkertje is van de inlaatluchttemperatuursensor (SCRABBLE!!!!), die hoort aan de onderzijde van de aanzuigslang tussen luchtfilter en gasklephuis te zitten.

Het kabeltje bij je inlaatklep is van...... cruise control! Heb je niet een extra hendeltje bij je richtingaanwijzer zitten? Ik had dit ook, er is ooit een ander gasklephuis opgekomen, maar de bevestiging is anders waardoor de cruisecontrol-kabel niet bevestigd kon worden. Heb een avondje lopen vijlen en passen om hem bij de bestaande gaskabel eraan te maken, en werkt als een trein.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

rjms

Citaat van: RobScénic op 11 juli 2012, 19:11:03
Het kabeltje plus stekkertje is van de inlaatluchttemperatuursensor (SCRABBLE!!!!), die hoort aan de onderzijde van de aanzuigslang tussen luchtfilter en gasklephuis te zitten.

OMFG.. bedankt die ga ik er gelijk aan vast maken al dan niet met geweld !! haha nee hoor.. toppie!!

Citaat van: RobScénic op 11 juli 2012, 19:11:03Het kabeltje bij je inlaatklep is van...... cruise control! Heb je niet een extra hendeltje bij je richtingaanwijzer zitten? Ik had dit ook, er is ooit een ander gasklephuis opgekomen, maar de bevestiging is anders waardoor de cruisecontrol-kabel niet bevestigd kon worden. Heb een avondje lopen vijlen en passen om hem bij de bestaande gaskabel eraan te maken, en werkt als een trein.

Mag ik in detail weten hoe je dit voor elkaar geflanst hebt alsjeblieft? Want ik heb idd zo'n extra hendeltje voor me dirigeer stokje zitten. (al zit deze hopeloos los)

RobScénic

ik wilde het ringetje van de cc-kabel om het t-stukje van de originele kabel schuiven. Dus eerst de originele kabel eruit gehaald, ringetje eromheen geschoven. Dan is er te weinig ruimte in de 'rol' waar het in valt. Die ruimte zul je dus moeten maken, maar wel zo dat de gaskabel ten alle tijde vast blijft zitten, en niet gaat klemmen. Ik zal vanavond eens proberen een foto ervan te posten.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

rjms

Citaat van: RobScénic op 12 juli 2012, 06:25:24
ik wilde het ringetje van de cc-kabel om het t-stukje van de originele kabel schuiven. Dus eerst de originele kabel eruit gehaald, ringetje eromheen geschoven. Dan is er te weinig ruimte in de 'rol' waar het in valt. Die ruimte zul je dus moeten maken, maar wel zo dat de gaskabel ten alle tijde vast blijft zitten, en niet gaat klemmen. Ik zal vanavond eens proberen een foto ervan te posten.

Zoiets had ik ook in gedachten maar mijn cc kabel is daar te kort voor ik kom net een halve cm te kort, als ik hem om dat T-stukje doe dan geeft hij al gas, tenzij jij een manier weet om die kabel van de cc iets te verlengen is het zo wel opgelost.

RobScénic









Als je de buitenkabel wat verder klemt, kun je dat probleem oplossen van de te korte kabel, zie foto 1. Bij mij zit de cc-kabel met een klem op de gaskabel bevestigd.

Op foto 3 en 4 is een beetje te zien hoe ik het opgelost heb. Dat moet jou ook lukken, met een beetje geduld en goed blijven passen komt dat wel goed.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

rjms

Ok mooi. Bedankt voor de gedetaileerde foto's, ik ga dat eens proberen voor elkaar te krijgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev