Advertenties


Niet starten

Gestart door Robjes, 9 juli 2012, 17:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robjes

 Ha allemaal,

Mijn Megane Cabrio 1.6 uit '98 wilt sinds gisteren niet meer starten.
Gisterochtend starte hij gewoon normaal in 1x, vervolgens heb ik 500 meter gereden naar een pompstation, tank volgegooid en toen ik weer instapte kreeg ik hem niet aan.
Vervolgens aangeduwd en toen wou hij wel...Vannacht nog een keer geprobeerd toen de motor koud was, maar zonder succes, ook weer aan moeten duwen....

Nu hebben we het vanmiddag weer geprobeerd en toen duurde het wel erg lang voor hij aan wou slaan bij het aanduwen, ik ben zeker 8 minuten aan het duwen geweest (heen en weer in de straat, geen gezicht) voordat deze aansloeg.

Nu weet ik bijna wel zeker dat het aan de startmotor ligt, maar dit zou erg krom zijn aangezien deze 1,5 jaar geleden is vervangen..Iemand enig idee?

Roelk

Mischien ergens en kabelbreuk of massa die niet goed zit.

Ed_16v

Als je de sleutel omdraait en er gebeurt niks, geef dan eens een ram op de startmotor met een staaf en een hamer (of iets derg.) Als de startmotor het daarna wel doet, dan weet je waar het aan ligt.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

fitz

Als de startmotor helemaal niets doet, zelfs geen klik, zou het kunnen liggen aan het kleine stekkertje op de startmotor. Even loshalen, schoonmaken en weer monteren.

Robjes

Bedankt! Nou heb ik zelf weinig kaas gegeten van de motorische kant en heb ik dus geen flauw idee waar de startmotor zit en hoe deze eruit ziet..:O

Ed_16v



Als je voor de auto staat zal ie aan de rechterkant van het motorblok zitten, ergens onderaan. Tenzij ik het mis heb...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Jacques

#6
Als je er zelf geen verstand van hebt kun je hem beter weg brengen naar een auto electra bedrijf. Die zijn er zo uit. Gewoon een klap op de startmotor geven kan van boven af een probleem geven. Er zit namelijk een hitteschilt over de startmotor. Dat maak je dan stuk.
Op een brug zou het wel kunnen. Ook kunnen ze dan de plus aansluitingen van de bendix overbruggen en dan moet de startmotor meteen lopen, zo niet dan is hij stuk.

http://www.automotive-technology.co.uk/downloadable%20files/us.swf

Ed_16v

Jacques, dat met dat hitteschild dat wist ik niet, mijn oude Clio 16v had dat namelijk niet. Je kan er dus niet bij met een staaf? Maar ik opperde de optie uit praktische overwegingen, voor het geval dat ie voor de deur stil staat en hij toch weg moet. Op een brug kan alles, maar ja dan moet er wel een in de buurt zijn en waar hij terecht kan.  ;)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Robjes

Vanmiddag even met een buurman onder de auto gekropen, even de krik eronder gezet en wat bleek: het stekkertje van de startmotor was losgeraakt....Stekkertje weer aangesloten en voila!

Ed_16v

Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

nielsjoh

Haha, geniaal dit!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

fitz


Robjes


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev