Advertenties


tweede versnelling

Gestart door holie2, 3 juli 2012, 08:18:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: holie2 op 11 juli 2012, 12:20:19
Moet je wel een onderhoudsboekje hebben  ;)
Kan ik die ergens downloaden?
( ik ga eerst wel even zoeken op het forum )

Welke motor / type heb je?

1.6 8V 1.4 8V 2.0 8V

Of een 16V?
Rond neusje? (PH2)
Spits neusje? (PH1)

PH1 kan ik voor je foto`s uploaden als je graag wilt
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

holie2

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 11 juli 2012, 15:33:38
Welke motor / type heb je?

1.6 8V 1.4 8V 2.0 8V

Of een 16V?
Rond neusje? (PH2)
Spits neusje? (PH1)

PH1 kan ik voor je foto`s uploaden als je graag wilt

Ik heb een PH1.    Y
Megane 2  2006

Roadkill (Michiel)

Ik heb wel een instructie boekje liggen, maar weet zo niet of dat soort dingen er ook in staan, maar je mag hem van mij zo hebben
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

-Jo-

Citaat van: holie2 op  5 juli 2012, 22:19:54
Sorry maar ik ben gewend aan motoren te sleutelen en daar is de motorolie meteen de versnellingsbakolie.   o-)

Ik ga wel op zoek naar een tweede aftappunt.

motoren (als je daar motorfietsen mee bedoeld) hebben ook aparte bakolie. Maar goed, de aftapplug voor de bak zit net achter de bevestiging van de schakelstang (onderaan de bak). Zeskante plug met vierkant gat.

mark

ja maar er zijn ook zat motorfietsen waarbij de motorolie ook de versnellingsbak olie is (crossmotoren enz.)

holie2

Ik bedoelde inderdaad motorfietsen en sinds ik eraan sleutel heb ik altijd fietsen gehad met één olievoorraad. :)

Als het mooi weer wordt zal ik onder de wagen gaan liggen en die aftapplug zoeken.
Bedankt alvast.
Megane 2  2006

mark

Die plug is haast niet te missen hoor !-! suc6

Nicole

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 11 juli 2012, 15:33:38
Welke motor / type heb je?

1.6 8V 1.4 8V 2.0 8V

Of een 16V?
Rond neusje? (PH2)
Spits neusje? (PH1)

PH1 kan ik voor je foto`s uploaden als je graag wilt
1 .4 8v?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

fitz

Mijn oude oude r19 en mijn oude megane 1.6e gingen beide moeilijk in de 2. Het lijkt een beetje een kwaaltje te zijn van die bakken. Bij de megane heb ik de bakolie vervangen en nooit meer last gehad, dus misschien helpt het.

mark


Nicole

Ik weet wat een 1.4 is, maar die zijn volgens mij bij de type 1 ph 2 alleen in 16v geleverd, in ieder geval bij de coupe's wel. ;)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

mark

#26
In de hatchback zit die nog wel

Die dingen hebben best nog wel wat pit voor een 1.4 8 klepper

Altijd leuk die verbaasde gezichten bij het stoplicht >:D

Nicole

Hebben die wel een 8v? Dat wist ik niet. :q
Maar ik ben ook meer thuis in de coupe's haha.
We hebben zelf een 1.4 16v staan. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

holie2

#28
Ik heb een plastic plug gevonden aan de radiatorkant van de bak. (vleugelmoer type)
Ik ga er vanuit dat dat de controleplug is.
Nou kon ik er niet in kijken om te zien of de olie gelijk was met de plug dus ik heb gewoon olie er in gegoten tot het eruit liep , dan moet het op peil zijn.
Er ging nog aardig wat in...........
Om het af te tappen moet er een kap af onder de bak en daar kon ik slecht bij dus ik ga nou eerst kijken of dit effect heeft gehad.
Wordt vervolgt   ;)
Megane 2  2006

dennisje

hoi hoi,

allemaal heel leuk en aardig maar olie gaat je probleem niet oplossen.
ik heb het zelfde probleem en ik ben dan af en toe pittige rijder maar ook een normale 8)7 o-)
Maargoed ik denk dat jij idd problemen hebt als je hoogtoerig bent geweest endan naar zijn 2 wilt dat je hem e rniet in krijg gedrukt.
dit heeft niks met olie of dergelijks te maken.
Wat er wel mee te maken heeft is het synchroniseren van de tandwielen omdat 1 en 2 niet gesynchroniseerd zijn bij een megane athans dit heeft een monteur mij een keer goed verteld de 1/2 synchroniseren niet zoals de rest endaardoor kan je pas onder een bepaald toerental dus terug schakelen naar je 2.
dit probleem heb je voornamelijk met terug schakelen en soms met pittig doortrekken dan wilt hij net even niet op dat moment zegmaar.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev