Advertenties


Xenon of gewoon kwestie van afstellen?

Gestart door shootme (Tom), 2 juli 2012, 16:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shootme (Tom)



Beste lezer,

Ik heb de bovenstaande unit in mijn Megane zitten en hoewel ik ze erg mooi vind, het is niet zo effectief als ik hoopte.

De "Bundel" schijnt maar tot 75 meter voor mij op de weg, vooral op wegen met donker asfalt kan ik dus moeilijk zien hoe de weg loopt.
Reflectorpaaltjes langs de kant van de weg lichten nauwelijks op, pas bij 100 meter schijnen ze terug, dit lijkt mij erg weinig, volgens mij zou het minstens 400 meter moeten zijn?

Is dit een kwestie van afstellen, of moet er Xenon in?

(bij groot licht schijnt het wel heel ver, daar is geen probleem..)

De ringen lichten niet op als ik alleen de ledlampen aan doen, volgens mij hoort dat wel zo,maar kan me niet 100% zeker herinneren of ze ook lichtten toen ik deze auto kocht.. weet iemand daar misschien meer van?

Alvast bedankt  !-!
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

shootme (Tom)

Schopje...

Iemand die me kan helpen?  ;)
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Edwin Postma

Zaten ze er al in toen je hem kocht? 8)7
Truckertje

sijm138 (jesse)

hallogeen komt meestal ook niet veel veder dan 100M  je kan even laten controleren of ze goed af gesteld staan.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

shootme (Tom)

Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

.Erik

Ik hoop dat je het scrollwieltje voor de hoogte van je koplamp al geprobeerd hebt? Als hij op 0 of 1 staat, zou hij het verste moeten schijnen. (wieltje zit meestal links van je stuur, op het dashboard, rond kniehoogte ofzo). Anders kan je vaak de koplamp nog wel handmatig afstellen aan de achterkant van de koplamp. Hangt echter van het type koplamp af.

Edwin Postma

Misschien rare vraag.
Maar wat is het kenteken?
Misschien is het de oude megane van een maatje van me en zijn dat mijn oude koplampen.(ik heb geen verstand van die dingen. ik laat alles doen wat dat betreft) o-)
Truckertje

Edwin Postma

Citaat van: Sphyro op 12 juli 2012, 13:28:39
Ik hoop dat je het scrollwieltje voor de hoogte van je koplamp al geprobeerd hebt? Als hij op 0 of 1 staat, zou hij het verste moeten schijnen. (wieltje zit meestal links van je stuur, op het dashboard, rond kniehoogte ofzo). Anders kan je vaak de koplamp nog wel handmatig afstellen aan de achterkant van de koplamp. Hangt echter van het type koplamp af.
Met dat scrolletje werken ze niet want die aansluiting is er simpelweg niet
Truckertje

Stony (Robert)

of je moet de stelmotoren over gezet hebben dan kan het zijn dat het wel werkt ;)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

shootme (Tom)

Citaat van: Stony (Robert) op 12 juli 2012, 20:37:57
of je moet de stelmotoren over gezet hebben dan kan het zijn dat het wel werkt ;)
Die werkt inderdaad niet  ;)
Denk dat ik maar naar de beunhaas ga om te kijken of ze beter afgesteld kunnen worden
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

Edwin Postma

Citaat van: edje op 12 juli 2012, 20:18:04
Misschien rare vraag.
Maar wat is het kenteken?
Misschien is het de oude megane van een maatje van me en zijn dat mijn oude koplampen.(ik heb geen verstand van die dingen. ik laat alles doen wat dat betreft) o-)
Ben wel erg benieuwd
Truckertje

shootme (Tom)

XX-DL-SR
Gekocht in ehm.. ommen omstreken..ergens  :?
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

Stony (Robert)

als de XX een 01 moet zijn.. dan is dat idd wel een bekende megane coupe ja.. ;) de oude van Jeffrey
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

shootme (Tom)

klopt inderdaad. grappig  !-!
jammer dat de ramen achter en het dakraam niet doen..

heb de achterklep, 2 deurpanelen, middenconsole, 1 stoel en de achterbank vervangen.

helaas bladert de toplak erg af  :cry:
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev