Advertenties


Oliepeilstok?

Gestart door Ed_16v, 2 juli 2012, 11:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ed_16v

@ Paul: de buis zit er inderdaad nog in. Ik had het net eens nader bekeken, want ik merkte dat de auto olie lekte: er lag een grote hoeveelheid druppels op de straat en de hele voorzijde van het blok, en de kant van de koelfan, zat vol met olie. Wat bleek, het dopje waarmee het gat van de peilstokbuis was afgesloten, was gewoon kapot waardoor er dus allemaal hele kleine druppeltjes olie via het gat omhoog schoten met alle gevolegn van dien. Ik zat me al even druk te maken...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Jacques

Als je gaat repareren. Haal eerst je electronische olieniveauzender uit het blok. Die zit links van de pijlstok. Anders gaat die stuk bij het verwijderen van de carterpan. Demonteer de carterpan. Sla met een passend stuk staal het resterende deel van de oude pijlstokbuis uit het ondercarter. En pers er vervolgens een nieuwe in. Als je wel een buis hebt gevonden, maar er zit bovenaan nog geen schuin kantje aan dan wit ik dat er eerste wel voor je aan maken. Ik heb een felsapparaat hiervoor. 

Ed_16v

Wordt gecompliceerd zo..  :q

Thx, ik ga kijken hoever ik ermee kom. De peilstok heb ik inmiddels al.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Paul

Volgens mij breek je hem er zo uit.
Zon hard materiaal is het niet.
Alleen proberen te voorkomen dar er iets in het carter valt.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Karin

Als het nog maar een klein stukje er in zit dan zou ik het eerst proberen eruit te krijgen met een puntig tangetje. Misschien lukt dat wel.

Ed_16v

Ik hoop dat ik het goed krijg. Da's ook niks zo, niet kunnen peilen...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Karin

Met een oliepeil op de gok zou ik ook niets vinden.

Ed_16v

Ik ga het toch maar zonder de buis doen en het gaatje afdoppen. Mocht ik een buis vinden, dan zet ik die nog wel erop. Voorlopig doe ik het zonder buis. Ik heb de peilstok gemarkeerd op de plaats tot waar ie het carter in gaat, aan de hand van de maat van de buis die Jacques had gepost. Oliepeil was nog helemaal goed !-!
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

Ik heb het anders gedaan: ik heb de peilstok op de juiste maat afgeslepen zodat de peilstok nu rechtstreeks in het blok steek tot het handvat.  ;)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Jacques


Ed_16v

Ik heb wel eens van die momenten. Meestal ben ik, wat dit soort dingen betreft, niet zo praktisch qua het vinden van oplossingen.  :) Ik hoop alleen niet dat door de warmte dat handvat wegsmelt...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev