Advertenties

navigatie van slag

Gestart door Timelord, 2 juli 2012, 08:53:30

Vorige topic - Volgende topic

Timelord

Mijn TomTom is volledig de weg kwijt. (letterlijk)

Is er een manier om de satelieten te resetten/hercalibreren ?

Roadkill (Michiel)

Bij een normale huis tuin en keuken tom-toms zijn er zeker mogelijkheden om hem te resetten,denk dus bij die van jou ook,al zou ik zo snel niet weten hoe,heb je er geen beschrijving bij?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Karin

Ik heb een Mio (los navigatiesysteem). Waren ook problemen mee. Advies van hun zelf was om de navigatie te formateren en alles er weer opnieuw op te zetten. Weet niet of dat bij TomTom ook zo werk maar het zou een optie kunnen zijn.

Timelord

Sorry, ik deed een aanname.  Ik dacht dat iedereen op de hoogte was van hoe het in de Mégane aan toe gaat. Stom, stom stom.  8)7

Ik heb dus een Mégane uit 2010 en daar zit vast een Carminat TomTom in, met sdkaart.
Die kaart heb ik gisteren geupdate. In de gebruiksaanwijzing kan ik niks vinden, hooguit terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Dat zou het laatste redmiddel zijn.
Ik heb nog ergens op een laptop een oude backup staan, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.

Maar dat wordt pas in het weekend, dus heb geduld voor het vervolg.  Y _o_

Diederik58

Ik had ook problemen. De kaart wilde niet geladen worden. Melding dat de kaart niet gebruikt kon worden op de TOMTOM Carminat. Onzin.
Via kaartlezer van de laptop kun je de kaart herstellen. Maak eerst een backup.
Ook teruggaan naar fabrieksinstellingen kan helepen. Er zal worden gevraagd of je bepaald einstellingen wilt behouden.
Bij mij zorgden deze twee stappen ervoor dat de kaart weer werkte.

Timelord

Op de site van TomTom stond een GPSfix.
Die heb ik gebruikt en tot nu toe werkt alles gelukkig weer zoals het behoort te zijn.  !-!

Karin

Gelukkig, ik heb zelf gemerkt dat als je iets hebt en en het werkt niet goed, dat je het dan behoorlijk mist.

Timelord

Nou, dat iets niet werkt, dat kan, maar dat je zelf geen flauw benul hebt wat de oorzaak is en hoe je het zelf kunt oplossen, dát is pas erg.
(Vind ik tenminste)  --

Karin

Dat is waar. De site van mijn navigatie was daar niet duidelijk over. Ik moest een aantal keer met ze bellen (30 en 20 min. vooral wachttijd) voordat ik genoeg hulp had om het weer werkend te krijgen.

matthew

Er was idd een euvel even dat navi de weg kwijt was van meg 3 tom tom,dit zou voor 8 juli opgelost worden.

Timelord

Ik had het wel vaker, maar dan was het na 100 meter al weer hersteld.
Nu bleef hij de verkeerde weg aangeven.
Maar tot nu toe na die fix werkt het weer zoals het hoort.  Y

Tsja, een Kruidvat navigatie die kun je nog eens vervangen, maar een ingebouwde gaat wat moeilijker.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev