Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 43

Gestart door matthew, 28 juni 2012, 12:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

@Nicole, ben blij dat je hem niet opnieuw gaat opbouwen, tuurlijk kan elke auto opnieuw worden opgebouwd, maar wat je nu wilt doen snap ik iig meer ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

De grootste reden is, dat ik precies weet hoe hij hoort te rijden. En zo rijden als voorheen gaat hij toch niet meer doen.
Het carrosserie heeft natuurlijk (of het herstelbaar is of niet) een flinke opdonder gehad.

Ik heb een leuke gezien. 100.000km minder dan mijn meg, 13mnd APK, d-riem pas geleden vervangen, en nodig onderhoud gehad.

Alleen blanke lak plekjes op de motorkap (maar die wordt toch weer clean :q ), en roest aan een voorspatbord, (maar die heb ik nog liggen) en een klein lak plekje op de voorbumper.

Dus we zullen zien wat het gaat worden. !-!

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roadkill (Michiel)

Weer een 1,6je of stap je net als Christiaan over naar een 2 liter?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

Weer een 1.6e. :)
Dagelijk rijd ik met genoeg vermogen, dus als 2e auto is een 1.6e genoeg. :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

ik heb nog EBC yellow remblokken en schijven voor je,
als je goed wilt remmen  :q ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Ik? :P
Ik zet m'n aandrijfassen, naven en 280mm (16v) schijven erop. :P
Die zien max 2000km oud :P
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

16v heeft toch geen 280 schijven?die van mij niet dacht ik.

zo niet,was ik de 280 ombouw sowieso van plan,maar die
passen niet 123 op een 1,6 zonder aanpassing van het fusee
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

#127
De meg. 2.0 16V, die ik heb gedemonteerd, had 280mm schijven. Overigens staan de fusees van de meg. 2.0 16V 10mm verder naar buiten. Ook de aandrijfassen zijn anders. Het makkelijkst is het om het hele subframe met blok/bak/draagarmen, fusees, schokbrekers over te zetten. (Ook heb je de 23.8mm HRC van de 2.0 16V nodig voor je remmmenconversie) Ik neem aan dat je de 8-klepper wilt ombouwen naar meg. 2.0 16V. Of zie ik dit fout?

Nicole

Citaat van: Christian de Vriend op 24 augustus 2012, 21:48:59
16v heeft toch geen 280 schijven?die van mij niet dacht ik.

zo niet,was ik de 280 ombouw sowieso van plan,maar die
passen niet 123 op een 1,6 zonder aanpassing van het fusee
Klopt, zonder flinke aanpassingen krijg je het niet op een 1.6e.
Wij hebben aandrijfassen aangepast, andere naaf, etc. schroefset is ook voor een 2.0 16v.
Vandaar de grote schijven. :q

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Tedo

Volgens mij heeft de 1.6 16V phase 2 ook 280 mm schijven voor. Misschien kan je daar wat mee?

Jacques

Chris, een vraagje. Wat is er mis met je megane 2.0 16V. Kun je die auto niet beter in stand houden? Er zijn zoveel verschillen tussen een 1.6 16V en een 2.0 16v. Niet alleen het blok. Ik zou er een boek over kunnen schrijven en Nicole denk ik ook.

Roadkill (Michiel)

Volgens mij heeft ie die 2,0 16v net gekocht, en wil ie die helemaal gaan opbouwen naar zijn smaak, zijn oude was een 1,6 en die is/gaat weg dacht ik
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 augustus 2012, 22:50:20
Volgens mij heeft ie die 2,0 16v net gekocht, en wil ie die helemaal gaan opbouwen naar zijn smaak, zijn oude was een 1,6 en die is/gaat weg dacht ik

jij mag nooit meer raden  :q ;)

op de onderdelen sites staan er 2 maten voor remschijven 262 en 280,en ik vermoed dat ik de 262 maat heb,dus rap uitzoeken hoe ik dat kan
ombouwen naar 280,aangezien de remmerij aan vervanging toe is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: Tedo op 24 augustus 2012, 22:45:13
Volgens mij heeft de 1.6 16V phase 2 ook 280 mm schijven voor. Misschien kan je daar wat mee?

klopt,als ik me niet vergis,kan je de 1,6 16v fusee overzetten op een phase 1,zodat je de 238 schijven kan vervangen voor 280
bij mn 1,6 was ik dat van plan als mn remmen aan vervanging toe waren.

maarja... soms lopen dingen net ff anders  :) :) :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Die 280mm schijven remt geweldig. Alleen de eerste keer ongeveer wel met m'n "bek op 't stuur" haha.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev