Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 43

Gestart door matthew, 28 juni 2012, 12:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

#30
Ik zou toch zeggen; ga er eens mee langs Renault specialist Veban/Nieuw Rijswijk in die plaats.
Mijn idee van de doorsnee Renault garage's en monteurs is dat als het even niet zo is als in de boekjes en protocols beschreven, ze er niet uitkomen of maar wat doen. 'out of the box' denken is er vaak niet bij. Dat is ook niet nodig, want het merendeel van de auto's dat naar een Renault garage gebracht wordt, is een leasewagen. En leasemaatschappijen betalen wel.

Natuurlijk zijn er echt wel specialisten en kenners binnen de Renault garage's, dus als je zo'n dealer/monteur vindt, blijf er dan inderdaad. Indumij in Hardinxveld is er zo een. Helaas weet je van tevoren niet welke Renault monteur er met je auto aan de slag gaat.

De Megane II is zeker niet een van de beste auto's, en de CC is zelfs het zwarte schaap binnen die familie. Dat accepteer je (met bijbehorende kosten), of je doet hem weg. Mijn vader, die in een van de laatste Megane I's uit 2002 rijdt, werd zelfs door de Renault garage aangeraden nog even door te rijden, de Megane II over te slaan, en straks te gaan voor een Megane III.

Toch vind ik ook dat een auto minimaal betrouwbaar moet zijn, zeker als je die nodig hebt voor woon-werk verkeer. Een rammeltje, deukje, roestplekje o.i.d. is niet zo erg.

Succes met je keuze!

Jeremy

Kijk jij snapt het!  _o_

En nu je het zegt... Die in Hardinxveld heb ik eigenlijk alleen maar goed ervaringen mee... die hebben toen mijn ''electrische storing'' opgelost en zelfs een keer gratis een lampje verwisseld. Ik was die dealer eigenlijk helemaal vergeten!
Toch maandag daar maar eens langs gaan.

Ja ik ben ook door heel veel mensen gewaarschuwd toen mijn keuze was gevallen op de CC, maar ik dacht dat het allemaal zou meevallen... helaas niet het geval dus!

Roadkill (Michiel)

Ik snap je ook prima hoor,ik heb de eerste paar maanden ook onglovelijk veel problemen gehad, auto is in die tijd ook bij aardig wat adressen geweest... maar net dat ik op het punt stond om hem dwars door de voorpui van de garage waar ik hem gekocht had weer af te leveren liep ik tegen mijn huidige garage aan. Dat is de enige reden dat ik toen verder ben gegaaan met de meg, en geen moment spijt van gehad. Zorg dus dat ie storingsvrij komt, dat je een goede garage voor het onderhoud hebt, en beknibbel niet op het onderhoud dan heb je gewoon een heerlijke auto! Ik heb de meg toen gekocht omdat ik een nieuwe baan had, maar zorgde er bijna voor dat ik overspannen thuis kwam te zitten,maar nu hoeft ie eigenlijk niet meer weg en werk en rij ik nog met plezier bij mijn baas.

Btw met die beunhaas bedoelde ik je ford(?) Monteur, dat zal an zich best een goede monteur zijn maar zolang 80% van de storingen door niet renault garages niet zijn uit lezen kan hii niet zoveel met je auto... Sterker wat hij aan jou auto kan,kan jezelf ook
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Ik geef het nog 1 kans bij de dealer in Hardinxveld en als hun niks kunnen vinden voor de rest dan moet ik er denk ik maar aan geloven dat die nokkenasversteller vervangen moet gaan worden (dat laat ik niet door een dealer doen)
Is inderdaad een Ford monteur ja die toen de sensoren heeft vervangen.. scherp van je haha! ;), Maar die sensoren kon ik vast zelf doen alleen durfde ik dat niet aan.
En heb toen door de Renault dealer de boel laten uitlezen en het probleem laten vaststellen en het vervangen laten doen door de Ford monteur... puur voor het uurloon dat me een hoop geld gescheeld heeft.

Ik hoop dat als het probleem verholpen is en het raampje gemaakt is en de airco aangevuld is dat er niet weer iets kapot gaat in korte tijd, want dan gaat hij echt linea recta de deur uit.

Benjamin Renon

Jammer van al je problemen, Jeremy. Hopelijk heb je bij de volgende garage meer succes.

Voor de Evo heb ik ook een "specialist" gevonden, omdat ik met dit soort wagens niet naar Mitsubishi dealer ga vanwege de kennis die er toch voor nodig is. Tot nu toe altijd eerlijk en goed geholpen. Als iets niet nodig is wordt het ook niet vervangen. Er wordt continue mee gedacht om tot een goede oplossing te komen. Had er ook over zitten denken om hem weg te doen na een aantal problemen, maar als ik instap dan heb ik toch weer een glimlach op mijn gezicht.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Edwin Postma

@Rohald:
Jij bent goed bezig.

Al zou ik die DRL weglaten.
Vind het echt (persoonlijk) geen kijk ;(

Knappe velgen trouwens ;) !-!
Truckertje

Rohald

@edje: ik wilde eigenlijk drl om mijn mistlampen heen, maar de nieuwe bumper geeft een grote kier onder mijn koplampen (mijn vinger past ertussen). dus dat kan dan mooi opgevuld worden door drl.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Tedo

#37
Doe dan deze erin.  Y

Is wel voor de Megane II, maar moet wel mogelijk zijn ze in te bouwen, je hebt toch geen standaard bumper.

EDIT: je kan ze ook zelf maken.

Rohald

Dat was ook eerst mijn idee. Dat had Paikey (nu Roy) ook in zijn mistlampen zitten. En dat wil ik eigenlkijk nog wel het liefst.
Maar vanwege de ruimte onder de koplamp.....
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo


ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Is goed! Ik bestel hem over 2 weken! Dan is mijn salaris weer binnen!  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo


ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Dante

@Rohald: Ik zag die ronde DRL's vandaag ook weer rijden. Die blijven mooi Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev