Advertenties


verontreiniginslampje !!

Gestart door NuramonW, 25 juni 2012, 20:04:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NuramonW

Het zgn. verontreinigingslampje begint te knipperen als mijn Megane CC uit 2005 een klein poosje stationar loopt. Bobine is al vervangen. (meermalen) Het probleem blijft. Olie is vervangen. Half jaar geleden heel veel last van gehad. Heel vaak in de garage geweest. Maar het begint nu weer. Hopeloos ..W at kan dit zijn ? :? :?

Paul

Wat geeft hij aan tijdens het uitlezen?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

NuramonW

Geen idee. Dat gebeurt bij de garage ! De laatste keer (vorige week!0 is er een bobine incl. bedrading vervangen. Er zat 'sluiting' in (???) Probleem opgelost ! Nee dus !

Paul

Dat moet je eerst weten voordat je verder kan.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

duckie1098

EGR klep?Gasklephuis?
Ik gooi zo'n 2x per jaar een busje wynn's injector-cleaner in mijn tank als ie een beetje onregelmatig begint te lopen en het helpt altijd.Maar ik rij in hoofdzaak ook kleine stukjes en als ik er zo'n busje in heb gegooid ga ik meestal even de snelweg op en rij zo'n 30 km snelweg en daan is het weer heeeel lang over en loopt ie weer goed.

Groetsels,

Ben

delmoral

#5
Bij mij (diesel) was het de egr klep.
Egr klep verwijderen,grootste vuil verwijderen met een roetoplosser,(mazoet, koudreiniger enz) en wat vodden.
Grondig reinigen, u kunt de klep inspuiten met een ovenreinger ,( kruidvat ongeveer 2 euro) en reinigen met een oude tandenborstel
en altijd afwassen met water.Herhalen tot ze er als nieuw  uitziet.Laten drogen en eventueel wat inspuiten met  spray(crc e.d.)
sucses

delmoral

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev