Advertenties

Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 51

Gestart door Stefan, 24 juni 2012, 21:07:42

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Postma

Citaat van: shootme (Tom) op 24 juli 2012, 21:36:11
Toen ik mijn megane coupe kocht met angel eyes, zat er ook condens in.
Heb er niets aan gedaan, behalve nieuwe lampjes erin, maar condens is niet meer terug gekomen, zelfs niet na alle regen of na een wasbeurt  !-!

Toen ze er bij mij inzaten had ik nergens last van.
We hebben ze ook gelijk afgekit.
Toen Jeffrey ze overnam heeft er ook nooit condens in gezeten
Truckertje

J to the H (Jeroen)

Citaat van: Tedo op 24 juli 2012, 23:56:38
Ziet er goed uit! Ook lachen, dat versnelde knippen en vegen. ;)
Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als ze in de auto zitten. Krijg je zo'n raam er trouwens een beetje makkelijk uit?

Tedo,

Je kan het resultaat zien in het 'wie is wie' topic.
De ramen eruit halen is niet moeilijk. je moet er wel de tijd voor nemen. Na de 2de begin je er een handigheid in te krijgen.

Weet helaas zelf ook niet meer precies wat ik allemaal wel en niet gedaan heb, gewoon rustig beginnen (verstopte) schroefjes te vinden.
binnenbekleding loshalen, zitten van die snapdrukklikdingen achter, dus je moet wel beheerste kracht uitoefenen om het paneel los te trekken.
dan het raam bekijken, helemaal naar beneden, en ik geloof dat hij alleen maar geklikt zit in het mechanisme met een kunststof lipje. dan de horizontale lijst aan de buitenzijde voorzichtig omhoog wippen.

En dan begint het puzzelen. hoe krijg je zo'n inmens raam uit die gleuven.
Proberen, proberen, proberen. het kan maar op 1 manier. en onthoud hoe het je gelukt is, want je moet hem er ook weer in laten glijden op dezelfde manier.

Als er behoefte is maak ik een how to do. nu niet, heb het veel te druk, maar binnen een maand moet het lukken.
Hangt er natuurlijk vanaf of er behoefte aan is. (misschien handig voor de mensen die een raammechanisme willen/moeten vervangen. dan ben je er al voor 85%)

Ed_16v

Shit, de bestelde H1 Xenon-kit had H7 lampen...  :neen: Niet goed dus.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

Vandaag antwoord gehad van de leverancier van de Xenon-kit: ik mag het terugsturen. Hallo, en dan zelf opdraaien voor de kosten van verzending omdat de leverancier een vergissing heeft gemaakt? Niet dus, ik heb voorgesteld om een nieuwe set te leveren en de verkeerde meteen op te laten halen door de koerier. Lijkt me wel zo netjes... daar zou de leverancier vanuit zichzelf al mee moeten komen.

Ow, en de koplampen zijn binnen. Het is de versie met aparte lampjes voor de ringen. Ik heb al een zooitje 0,5 Watt leds en weerstanden besteld om per ring 2 leds (naar links en naar rechts gedraaid ivm de openingshoek van de leds) te monteren. Ik hoop dat de felheid hiervan voldoende is om de ring duidelijk te laten oplichten. Ik had begrepen dat een gewoon stadslichtlampje te zwak is.

Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Benjamin Renon

Vandaag lekker bezig geweest om de Clio te verlagen. Heb het op mijn gemak gedaan, omdat het toch nog best warm is geworden. Ik ben benieuwd of ie nog wat lager komt te liggen als de veren zich gezet hebben. Hij mag toch net wat lager komen te liggen. Even snel met mijn telefoon wat foto's gemaakt.

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

normaal zakken ze nog een cm of met een beetje mazzel 2,maar daar gaan wel een paar dagen overheen  ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rohald

Ben benieuwd.
Is het alleen maar de veren ertussen? Of moet er nog meer gebeuren?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Benjamin Renon

Deze verlaging is alleen met veren. De schokdempers zijn nog de originele. Ze kunnen nog aardig wat km's mee. Op de planning staan wel nog andere velgen (liefst originele Renault 16" Speedline Turini of dezelfde als nu maar dan maatje groter) en de zwarte delen in kleur laten spuiten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Dennis Postma

Netjes Ben. Nu nog wat na zakken en de grotere wielen.  !-!

Benjamin Renon

De Nervasport is niet mijn type velg. Er zijn er maar een paar die mijn interesse hebben. Ik zou 17" er onder kunnen hebben, maar dat vind ik op zo'n "kleine" auto te groot ogen. Van de week ook maar even laten uitlijnen.

Dennis Postma

17 inch valt inderdaad mee onder een Clio. Beide voorbeelden hierboven vind ik er erg gelikt uitzien.

Fubar (Marcel)

Speedline Corse zou een goede (16")alternatief zijn:
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev