Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 51

Gestart door Stefan, 24 juni 2012, 21:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

Wat zou er stuk moeten gaan aan die lichten dan? Het enige wat je eventueel kan krijgen is condens, daar is een oplossing voor. Verder helemaal mee eens dat het de mooiste aftermarketlichten voor de Meg1. Toch houd ik het bij de orginele. ;)

Tedo

Nog goede tips dan tegen condens? Ik heb regelmatig een koplamp die condens vertoont.  8)7

Rogier


Ed_16v

@ Dennis: Precies, origineel is dikwijls het beste, zeker als het gaat om de kwaliteit van de bouw ervan. Die condens is dus iets waar ik al naar "uitkijk". Ik weet dat die krengen gekit moeten worden. @ Tedo: dat dus.  Y
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Tedo

Citaat van: Rogier op 24 juli 2012, 17:33:58
Goed afkitten ;)

Heb ik dus gedaan, maar toch nog condens. Er wordt ook wel gezegd dat door het afkitten het vocht er juist niet uitkan.

Ed_16v

Of er zat al vocht in, toen je het dichtkitte?...  ;)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Rogier

Zolang het er niet uit kan, kan het er ook niet in ;)

Ed_16v

Ivm met een Xenon-kit in de koplampen van mijn Laguna, heb ik de rubber kappen die normaal het zooitje afsluiten gewoon weggelaten, het ligt dus eigenlijk gewoon open onder de motorkap: 0,0 last van condens... Ik denk dat het zo is dat je OF het zooitje helemaal moet dichtmaken of genoeg opening houden.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Tedo

Ik heb ze afgekit toen ze nieuw uit de verpakking kwamen. Misschien moet ik die doppen achterop als het een warme dag is maar eens open zetten om te "luchten".

shootme (Tom)

Toen ik mijn megane coupe kocht met angel eyes, zat er ook condens in.
Heb er niets aan gedaan, behalve nieuwe lampjes erin, maar condens is niet meer terug gekomen, zelfs niet na alle regen of na een wasbeurt  !-!
Jonge jongens horen enge dingen onder het bed.
Volwassen mannen horen enge dingen onder de motorkap.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik heb Zelf's op mijn originele koplampen condens.
Dus standaard wil het ook niet zeggen dat het vocht vrij is, zelfs oude auto's met reflector glas heeft het, alleen zag je het niet of nouwlijks door de reflectorglas.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Klopt, komt overal voor. Zelfs bij merken als Audi of Mercedes.

J to the H (Jeroen)



Ik blindeer nu voor de 2de keer dus het is geen meesterwerk (let op foutje 2,44 min.)
Maar het resultaat is behoorlijk strak.

*uiteraard eerst stof en vuilvrij maken met glassex oid.

*daarna het raam besproeien met een mengsel van dreft en water in een plantenspuit.

*Fout die ik nog wel maakte is de meegeleverde schraper gebruiken. op droge folie maakt deze kleine krasjes, dus probeer de folie altijd een beetje vochtig te houden.

*werk altijd van het middenuit naar buiten. verwacht niet dat alle lucht/vocht meteen verdwijnt. herhaling is key.

*ga door tot alle lucht/vocht onder de folie weggedreven is, zodat de folie goed plakt.

*snij de randjes een beetje schuin naar binnen toe, op die manier heb je minder kans dat hij gaat rafelen bij het sluiten van de ramen.

*wees heeeeel voorzichtig met terugplaatsen (het liefst met 2 man) de folie is en blijft kwetsbaar.

iemand op of aanmerkingen? ik leer ook graag bij  8)


Tedo

Ziet er goed uit! Ook lachen, dat versnelde knippen en vegen. ;)
Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als ze in de auto zitten. Krijg je zo'n raam er trouwens een beetje makkelijk uit?

Ed_16v

Even een toevoeging wat betreft die meegeleverde rakels: het beste gebruik je een viltrakel ipv dat flexibele plastic.

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 24 juli 2012, 23:41:32

Ik blindeer nu voor de 2de keer dus het is geen meesterwerk (let op foutje 2,44 min.)
Maar het resultaat is behoorlijk strak.

*uiteraard eerst stof en vuilvrij maken met glassex oid.

*daarna het raam besproeien met een mengsel van dreft en water in een plantenspuit.

*Fout die ik nog wel maakte is de meegeleverde schraper gebruiken. op droge folie maakt deze kleine krasjes, dus probeer de folie altijd een beetje vochtig te houden.

*werk altijd van het middenuit naar buiten. verwacht niet dat alle lucht/vocht meteen verdwijnt. herhaling is key.

*ga door tot alle lucht/vocht onder de folie weggedreven is, zodat de folie goed plakt.

*snij de randjes een beetje schuin naar binnen toe, op die manier heb je minder kans dat hij gaat rafelen bij het sluiten van de ramen.

*wees heeeeel voorzichtig met terugplaatsen (het liefst met 2 man) de folie is en blijft kwetsbaar.

iemand op of aanmerkingen? ik leer ook graag bij  8)



Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev