Advertenties

EGR in 2 delen?!

Gestart door plattie, 24 juni 2012, 15:24:58

Vorige topic - Volgende topic

plattie

Mijn megane 1.9dci uit 2003 stotterde nog al eens en sinds vorige week hield hij tijdens het optrekken soms in, hij smoorde er als ware in. Gas los en opnieuw accelereren ging dan prima. Heb hier op het forum wat rondgezocht en kwam het EGR verhaal tegen. Die wou ik dus ook graag schoonmaken. Maar toen ik de EGR er af zou pakken had ik alleen het achterste gedeelte in handen. De rest zit er dus nog in.  Het was wel een grote bende (olieachtig en roet/kool) Alles er maar weer opgezet en stekker eruit. Alleen heeft hij nu totaal geen vermogen meer. Toeren wil hij niet meer maken 2500 is max. De EGR staat nu dus waarschijnlijk dicht (of juist open?) Iemand advies hoe de rest van de EGR eruit te halen. Verder advies?

http://sdrv.ms/Nok6Ld

http://sdrv.ms/Nokg57

groeten Erik

rened

De EGR moet wel aangesloten zijn, dus stekker er gewoon opzetten
In principe moet je de rest er zo uit kunnen trekken nu,
Waarschijnlijk met wat geweld aangezien het vastgekoekt zit.
Omdat hrt bij jou nu uit twee delen bestaat kun je hem wel makkelijk afdoppen,
Ingang vanuit uitlaat blokkeren.
Heb eens fotos gemaakt, zal eens kijken of ik ze nOg kan vinden

plattie

De stekker zat er wel weer op. Alleen zit er nu totaal geen vermogen in. Kan het wezen dat de klep nu in de verkeerde stand staat?

Birt

Bij optrekken (dus veel vermogen vraag) hoort de klep te sluiten. Als er minder vermogen nodig is, zal de klep openen. En alles wat er tussen in zit. Dus waarschijnlijk staat de klep nu open, waardoor er te weinig zuurstof in de aangezogen lucht zit, of de lucht wordt de uitlaat ingeblazen, omdat de turbo te veel druk geeft wat niet door de motor opgenomen kan worden door het lek. Dus de klep kan idd vast zitten op de open stand. maar er kan ook een lek in de luchtaanvoer zitten ergens tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk. Aangezien je de boel los gehad hebt, zou ik beide controleren.

en gezien je foto's kan een schoonmaak beurtje geen kwaad.

plattie

Het was inderdaad een smeerboel. Heb het met remmenreiniger aardig schoon kunnen krijgen. Heb de andere helft er met gepast geweld eruit gekregen. Muurvast zat ie. Heb er inmiddels een nieuwe in zitten en alles werkt nu weer ok. thanks voor jullie input.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev