Advertenties


Wie vervangt er distr. riem voor een redelijke prijs omg. Barneveld?

Gestart door Danillio, 12 juni 2012, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Danillio

Titel zegt het al. :afro:

Ps; mijn d-riem is nu bijna 5 jaar oud maar heeft maar ca. 30k km gereden? Vervangen op jaartal of kmstand?

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Zakaria

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

rened

al is het alleen de loonkosten vind ik het nog een mooie prijs

Tedo

Als het alleen de loonkosten zijn, komt er dus nog voor ruim 160 euro aan materiaal bij. De totaalprijs van 235 euro is zeer voordelig te noemen (meestal mag je van het dubbele of zelfs driedubbele uitgaan).

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo


Zakaria

Citaat van: Fubar op 22 juni 2012, 08:10:10
@Zakaria, incl. spanrollen, waterpomp, garantie etc. :huh: 8)7

Alleen de distributie riem word voor 75euro vervangen. Dat zijn de arbeidskosten.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Jacques

Daar kun je ook weer zo weining mee. Op het Engelse Renault Retro forum hanteren ze de waarde. De ene keer de distributieriem met spanrollen vervangen en de volgende keer alleen de riem. Zelf heb ik al twee keer een riem vervangen en beide keren waren de spanrollen totaal versleten en zat er veel speling op. Blijkbaar worden ze vaak "vergeten". Mocht een spanrollager de geest geven, dat kun je er op wachten dat de distibutieriem knapt. Het is eigenlijk een kwestie van goed voelen of er speling op de rollen zit of gewoon preventief vervangen.

duckie1098

De aandere kant is dat een kompleet set ook niet de hoofd kosten zijn en je zeker weet dat de rollen en spanner en waterpom (afdichting) niet het zwakke punt zijn toch?

groetsels,

Ben

Tedo

Precies, ik zou elke keer als het moet gebeuren meteen alles (laten) vervangen als het e.e.a. er toch afligt. Misschien ook meteen de waterpomp meenemen (want dat geeft in verhouding ook nauwelijks meerprijs).

Danillio

Voor 75 is het hem niet geworden  l- lol. Maar wel zijn de riem, spanrollen en waterpomp vervangen en hierop uiteraard garantie.

Heatzone (Mark)

Ik was ik meen 550 euro kwijt, inclusief waterpomp spanrollen meeloop rollen en multiriem! dat is wel bij een garage in Hoorn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev