Advertenties


vermogenwinst

Gestart door Calve, 5 juni 2012, 13:10:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Albert001 op  5 juni 2012, 19:16:45
Ik heb zelf ook een 1.6e 8v uit 98 en heb dit zelf ook gedaan de top was rond de 190 km p/h en nu loopt hij op de navi rond de 233 km p/h dus dat is al een heel erg groot verschil.
Mijn kleppen zijn ook anders gesteld waardoor ik van standaard 90 pk naar de 136 pk ben gegaan incl de kat vervanger

Een keertje de bougiekabels inkorten, van is de vonk er sneller.  ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

megcab2000 (Verkocht)


Als een auto snel aanvoelt is natuurlijk lekker, maar zoals je wel leest van een Jo en Paul ,de mannen met tuningkennis, kan het onmogelijk kloppen.

Vroeger heb ik hier - geen Renault - m'n auto's vaak laten tunen en hij haalde er altijd het maximaal mogelijke uit.
Hier bijv. een 145 1.6e 8v welke best vergelijkbaar is met de jouwe. Uit 8v's en atmosferisch valt weinig te halen :
http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/25/auto/13.html

Kijk op die site ook bij "Techniek" voor uitleg.

gr.
Megane is verkocht

-Jo-

Citaat van: Paul v Dijk op  5 juni 2012, 23:05:19
Een keertje de bougiekabels inkorten, van is de vonk er sneller.  ;)

:p

Christian de Vriend

Citaat van: Paul v Dijk op  5 juni 2012, 23:05:19
Een keertje de bougiekabels inkorten, van is de vonk er sneller.  ;)

Neem dan glasvezel,licht gaat nog sneller...  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

- Kop laten flowen,
- Orginele inspuiting eraf trappen en carbs/tb's zoeken die bij je inlaatkleppen passen (in geval van tb's een nieuw motormanagement zoals megasquirt oid.),
- Wildere nokkenstok,
- Evt. compressie wat omhoog als je NA wilt blijven rijden, zorg wel dat je nog RON98 kan tanken anders word het wel errug duur om m vol te gooien,
- Uitlaatspruitstuk samen met de rest van de uitlaat opmaat laten aanmeten voor je motor.

Als je dan nog geld in je beurs hebt weet ik het ook niet meer maar ver boven de 110/120pk zul je er niet mee komen :q

Xanquezer (Frank)

Itb ers ??  ook een idee als je ruimte genoeg hebt :D
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

Citaat van: Renegade op  6 juni 2012, 01:08:42
- Kop laten flowen,
- Orginele inspuiting eraf trappen en carbs/tb's zoeken die bij je inlaatkleppen passen (in geval van tb's een nieuw motormanagement zoals megasquirt oid.),
- Wildere nokkenstok,
- Evt. compressie wat omhoog als je NA wilt blijven rijden, zorg wel dat je nog RON98 kan tanken anders word het wel errug duur om m vol te gooien,
- Uitlaatspruitstuk samen met de rest van de uitlaat opmaat laten aanmeten voor je motor.

Als je dan nog geld in je beurs hebt weet ik het ook niet meer maar ver boven de 110/120pk zul je er niet mee komen :q

te duur voor het weinige dat je krijgt (vind ik). Zuigers 1mm afdraaien (CR 9.0:1), std kop, turbospruitstuk en turbo, R21turbo injectoren en mapsensor, intercooler (21/traffic/oid). Zowieso ben je gebonden aan een std alone managment OF je hangt er een F7P (1.8-16v) in die je op elke straathoek vind. Je behoud de kabelboom en ecu van de F en er past een kant en klaar programma in van Fastchip. Zo heb ik er diverse rondcruisen, allemaal met om en bij de 200 wielpk's. Ander voordeel hierbij is, er is een gegoten turbospruitstuk voor te krijgen, dus geen geknoei met rvs scheurtoestanden.

Christian de Vriend

als je toch persee gek wilt doen met een K7M dan is turbo toch
iets gemakkelijker naar mijn mening,spruitstuk zit aan de voorkant
en inlaat aan de achterkant,met overal ruimte genoeg voor een
haarfohn.

wat ik heb gezien (zeker in engeland) dat de inlaat beter aan de voorkant
kan zitten,zodat de rijwind geen heel traject moet afleggen.

kortom,bij alle 16v motoren (voor zover ik weet) zit de inlaat
aan de radiator kant.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

MisterMike

Citaat van: Renegade op  6 juni 2012, 01:08:42
- Kop laten flowen,
- Orginele inspuiting eraf trappen en carbs/tb's zoeken die bij je inlaatkleppen passen (in geval van tb's een nieuw motormanagement zoals megasquirt oid.),
- Wildere nokkenstok,
- Evt. compressie wat omhoog als je NA wilt blijven rijden, zorg wel dat je nog RON98 kan tanken anders word het wel errug duur om m vol te gooien,
- Uitlaatspruitstuk samen met de rest van de uitlaat opmaat laten aanmeten voor je motor.

Als je dan nog geld in je beurs hebt weet ik het ook niet meer maar ver boven de 110/120pk zul je er niet mee komen :q


Ik heb een 1.6 8v.
mijn kop is niet geflowd , orginele inspuiting , niets aangepast bij de inlaatkleppen , geen wildere nokkenas , geen meer compressie maar toch zit ik nu al op de 115 / 120 PK ;)
dus het is zeker wel mogelijk..

Paul

Laat de uitdraai maar zien dan   ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roadkill (Michiel)

Ach de nieuwe haring is weer binnen zie ik,genoeg sterke zeemans verhalen :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Stefan

ik zie dit topic weer uitdraaien op niks... :neen: (zoals gewoonlijk met dit soort topics)... :police:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

Nou na deze verhalen zit ik toch serieus te denken aan een motor swap,1.6 8v erin en 12 inch velgen met heeeel platte bandjes (en spacers van een cm of 15 anders passen die wielen niet) Dan denk ik dat ik me kilometer teller toch wel uitrij op top,win ik toch 70 km/u,op de kilometer teller. en als mijn baas dan ook nog eens de extra kilometers die ik per dag extra krijg op de teller gaat vergoedn,dan ben spekkoper toch???

Ok ff on topic nu: 20-30 pk extra kost gewoon heel veel aanpassingen,en geld. Dat krijgt je auto er echt niet zomaar bij...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

Simpel,de 1,6e is een leuke motor om wat mee te doen,alleen moet je het doen voor het reargeren van de motor
en niet om de waardes,want 115 a 120 pk is met een 1,6 8v motor gewoon niet te behalen met standaard meuk.

Dus ook het verzoek van mij,laat die uitdraai maar komen!!

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

Citaat van: MisterMike op  6 juni 2012, 18:13:37

Ik heb een 1.6 8v.
mijn kop is niet geflowd , orginele inspuiting , niets aangepast bij de inlaatkleppen , geen wildere nokkenas , geen meer compressie maar toch zit ik nu al op de 115 / 120 PK ;)
dus het is zeker wel mogelijk..

Ik heb niets gepost van het aanpassen aan inlaatkleppen, toont weer direct aan dat je die pk's denkt gewonnen te hebben door er een open luchtfilter op te knallen en een steigerpijp onder de auto te lassen.

Met carburateurs (bijv. een bank van 4 stuks van een motor) wil je het liefste dat de diameter van de venturi van je carb. matcht met de diameter van je inlaatklep ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev