Advertenties


Airco (werkt niet)

Gestart door Marc, 1 juni 2012, 09:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

E.tenBrinke

#15
misschien een lekke condensor?
vorig jaar had ik een soort gelijk probleem liep heel langzaam het koudemiddel uit het systeem waardoor hij in het begin nog wel koude lucht blies maar naar verloop van tijd steeds minder tot hij er op een bepaald moment mee stopt.
vooral bij de warme dagen is dit zeer vervelend.
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

Mootje

Kom net van buiten was even bij de auto.
airco even aan en hoorde een getik onder de motorkap  :?
toch maar de motorkap open en zag dat het getik vanuit de airco pomp.
even een lampje erbij gehaald en indd het was de airco pomp die steeds maar probeert te starten.
dus het was aan uit aan uit aan uit  :neen:

morgen even naar de kwik fit voor een gratis check en daarna toch maar naar de dealer om de boel uit te lezen  8)7

maar als iemand een idee heeft heel graag natuurlijk  _o_

Jacques

Waarom naar de Kwitfit voor een second opinion. Dat zijn toch ook gewoon nitwits. Gewoon terug naar de dealer!  Airco wordt ingeschakeld door een electromagnetische koppeling. Deze verbindt de poelie met de airco compressor. De airco kan alleen maar werken als de blower aan staat. Dit zijn twee basis randvoorwaarden (Ja ik heb ook wiskunde gestudeerd). Wat in dit topic wordtgesugereerd, komt ook vaak voor. Airco vullen en dan blijkt de verdamper toch lek te zijn. Verdamper is die dunne radiator voor je koelvloeistofradiator. Vaak rot de verdamper in de hoek waar het inspuitpunt zit gewoon weg. Het is alluminium en dat kan lekker coroderen. Ik spreek uit ervaring. Ik heb een Ford Fucus met airco en 360 000 km. Dus ik heb dit al een mee mogen maken.

A110

Het in en uitschakelen van de compressor betekent dat er een enorme drukopbouw aanwezig is.
Doen je koelventilatoren het wel? Of leiding verstopt, of druksensor kapot.
Maar inderdaad terug gaan waar het gerepareerd is deze moeten het oplossen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Mootje

Bedank voor al jullie reacties en info's   _o_

Ben terug naar de garage en die kon de probleem niet vinden.
En die stuurde mij naar de dealer moet uitgelezen worden zei hij  :huh:
Oké geen andere keuz dus.ik maar naar de dealer (met de gedachten dat dit me geld gaat kosten).
Na het uitlezen blijkt en hier komt het (dealer vindt altijd wat) dat er lekkage in de leiding zit en dat er maar 200 in zit in plaats van 480.
Oké meneer de dealer wat krijg je van me (let op jongens de airco is nog niet gemaakt he) 100€ zegt hij pffff uitlezen en zoeken naar lekkage 100€  :cry:
En als ik het hier laat maken dan vroeg ik hmmmm 200€ zegt hij  :huh:
Dus 200€ voor een rubbere ring en bij vullen  :neen: oplichters......
Maar heb het wel gedaan want had geen keuz ik vertrek deze week daarom.
Ben in 2 weken tijd bijna 700€ kwijt aan die k** airco  :shocked:

P.s : volgens die andere 2 garages gaf het apparaat geen lekkage aan,maarom die van de dealer wel.maar ben wel blij dat ie het nu wel doet  !-!

Groetjes en bedankt,




rened

tsja airco zijn dure dingen.
Volgens mij kostte het leegpompen en hervullen ook 120 euro standaard al.

Ik dacht toen ook, van laat ik dat maar eens doen want hoorde ergens dat dat elke 2 jaar moest.
En toen ook een lek, en dus twee keer dat kwijt. Lek door extra druk ofzo?

Maar 700 euro is gewoon pijn geld....

Jacques

Op zich valt het nog mee. Diagnose is best wel geprijst, maar voor 100 euro extra is de boel afgevuld. Dat laatste is gewoon de prijs, die er voor staat. Het zoeken naar de oorzaak kost ook tijd. Ga gewoon voor de 200 euro onderzoek + vullen oplossing.

matthew

Ja valt nog wel mee,zoeken en maken dat kost ook nog eens tijd en afvullen kost meestal tussen de 100 en 130 euro ofzo.


duckie1098

Ik doe het voor 100000 euro, maar dan krijg je wel extra korting namelijk 99%.Klinkt goed toch en ja, je krijgt wel heel veel korting natuurlijk.Ik bedoel, als je zegt dat 120-130 euro mee valt omdat dat de normale prijs dan begrijp je niet dat je getilt wordt volgens mij.het punt is, dat als je zo'n ding hebt en je bent eraan gewent je ook wilt dat het werkt.Zo'n apparaat had ook zo gemaakt kunnen worden dat ie niet(standaard??)(kwaliteit flexibele leidingen) lekt maarja ook fabrikanten houden rekening met de dealer en aftermarket.Je koelkast of je diepvriezer of je thuis-airco zijn toch ook niet lek?Of wat anders, Cnc freesbanken zijn ook voorzien van airco's met flexibele slangen en die dingen kunnen ook jaaren mee voordat ze het een keer begeven of gaan lekken.

Vriendelijke groeten,

Ben

Roadkill (Michiel)

Ik heb laatst bij mijn garage 50 euri betaald voor de airco check en bijvullen..... (wel samen met beurt en APK, maar wel dus bij de VSR ...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev