Advertenties


Ratelend geluid

Gestart door Drekepeteke, 31 mei 2012, 20:24:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Drekepeteke

De dealer zegt dat omdat zij dan alles openmaken en de riem er vanaf halen.
Daardoor moet je alles weer op tijd zetten en de riem opnieuw spannen.
En dat opnieuw spannen is niet goed voor de riem.
Vandaar dat de dealer zegt"alles vervangen"
Anders kunnen ze geen garantie geven.


Op mijn manier blijft alles zoals het is,de spanning op de riem,de riem zelf blijft op zijn plaats,de stand van de tandwielen.
Je verwisseld enkel de verstelbare nokkenas tandwiel.

Tedo

Klinkt goed.  !-! Net als Jeremy ben ik wel benieuwd hoe, en wat je daarvoor nodig hebt.

Drekepeteke

Een steek en ringsleutel 16
Een dopsleutel 10
2 grip(klem) tangen.
Een schroevendraaier.
Een torxbitje.

Thats all.

Roadkill (Michiel)

Persoonlijk ben ik dus niet van griptangen op een getande riem... En je hebt hem dus niet op spanning gehouden,je hebt de spanning iets hoger moeten maken om zo het tandwiel los van de riem te krijgen. Ik hoop voor je dat het goed is gegaan zo,maar zou het zelf nooit zo doen. Liever 400 euri meer kwijt en garantie dan ook maar een beetje kans op een ventueel knappende riem,of een riem die een tandje anders staat... (heb zelf best wat kapotte riemen gezien en daar word je over het algemeen niet vrolijk van. Maar nogmaals als het werkt heb je mazzel en houd je mooi geld in je zak,gaat het ter zijner tijd fout,dan ook niet klagen ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Drekepeteke

#19


Als ik als zoals jij zegt" beter het zekere voor het onzekere" had moeten aannemen had ik al helemaal geen Renault moeten kopen.
Laat staan een Megane.

Zo blijft het enigzins betaalbaar voor een kwalitatief slechte auto.

Roadkill (Michiel)

Oh misschien heb jij die ervaring,zou kunnen door bezuinigen op juist onderhoud,maar ik rij er nu al 80k mee,en net weer nieuwe apk en enkel 2 banden en een koplamvertselmotortje hoeven te vervangen.... (totale rekening inclusief grote beurt airco service,en de apk 632 euri,bij 30k per jaar met een 1,4 16v op gas......) Maar enkel na de aanschaf wat rare problemen gehad,maar na overstap naar een echt goede garage nu net zo betrouwbaar als de gemiddelde jap/duitser.... Mijn Meg staat nu op 207.000 km en rijd en voelt beter aan dan de Chevrolet van mijn schoonvader (65k en 4 jaar oud) Wat ik dus al zeg zoek eens een echt goede garage,dan word ook jou Meg (na waarschijnlijk een hoop achterstallig onderhoud) ook wel betrouwbaar hoor.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Drekepeteke

Mijn mening was gebaseert op het forum,niet zozeer op eigen ervaringen.

Eigenlijk doet het er ook niet toe.
Ik vond het een goede goedkope oplossing en hoop dat andere er ook wat aan hebben.

:)

Tedo

Enorm bedankt daarvoor in ieder geval!  !-!

Of ik het zelf ook durf is een tweede...  :huh:

En wat betreft het kwalitatief slecht zijn van de Megane II: het klopt dat er een hoop kwalitatief slechte (elektrische) onderdelen in en op zitten (op inkoop daarvan werd destijds beknibbeld),
maar de auto's an zich zijn niet zonder meer slecht (zoals bijv. de Laguna II ph. 1 dat wel is/was).
Ik heb er twee, en ik moet zeggen dat ik het gezien de reputatie van de Megane II nog wel mee vind vallen qua defecten en kosten. Goed onderhoud is daarbij wel een must, zoals Michiel al aangeeft.

Maar sowieso komt er bij mij geen 1.6 16V meer (worden gelukkig ook niet meer geleverd in de Megane III vanaf dit jaar).

Minkert

Nou ik weet niet hoe jij dit gedaan zou moeten hebben maar bij het vervangen en monteren van je nokkenas versteller poelie moet je altijd de bout er handvast indraaien en dan de poelie draaien tot je een klik voelt dan is de poelie (gereed) om het zo maar even te zeggen. plus dat ik op jou foto bij de oude en de nieuwe poelie al zag dat ze niet gelijk stonden (streepje) en de poelie moet op 110 nm vast dit doe ik altijd samen met een collega omdat dit in je eentje niet te doen is dan verdraaid de motor van tijd waar nog bijkomt dat als je riem los ik geweest in jou geval de poelie vervangen moet je hem altijd 2 keer rondraaien de krukas dan dit om de spanning over de riem te verdelen die verandert altijd zoals jij het heb gedaan kan het nooit goedgaan ik zag ook dat je de opstaande rand van je uitlaatnokkenas poelie beschadigt heb kijk daar mee uit die breken heel snel af en dan is het ook einde verhaal.....

Drekepeteke

Maakt niks uit.
Het geratel is weg en hij loopt beter als voorheen.
Einde verhaal.

Drekepeteke

Citaat van: Drekepeteke op  8 juni 2012, 23:21:12
Maakt niks uit.
Het geratel is weg en hij loopt beter als voorheen.
Einde verhaal.
Citaat van: Minkert op  8 juni 2012, 21:08:16
Nou ik weet niet hoe jij dit gedaan zou moeten hebben maar bij het vervangen en monteren van je nokkenas versteller poelie moet je altijd de bout er handvast indraaien en dan de poelie draaien tot je een klik voelt dan is de poelie (gereed) om het zo maar even te zeggen. plus dat ik op jou foto bij de oude en de nieuwe poelie al zag dat ze niet gelijk stonden (streepje) en de poelie moet op 110 nm vast dit doe ik altijd samen met een collega omdat dit in je eentje niet te doen is dan verdraaid de motor van tijd waar nog bijkomt dat als je riem los ik geweest in jou geval de poelie vervangen moet je hem altijd 2 keer rondraaien de krukas dan dit om de spanning over de riem te verdelen die verandert altijd zoals jij het heb gedaan kan het nooit goedgaan ik zag ook dat je de opstaande rand van je uitlaatnokkenas poelie beschadigt heb kijk daar mee uit die breken heel snel af en dan is het ook einde verhaal.....

Zoals ik al zei heb ik alles aangetekend.
Zoals de poelie eraf is gegaan is die er ook weer opgekomen.
En ik heb nergens aan gedraaid.
Dus de het aantal riemtanden van de linkse naar de rechtse poelie zowel naar de onderste is hetzelfde als voorheen en ook hetzelfde op de nokkenas.

En dat de streepjes op de eerste foto niet hetzelfde staat als de tweede foto is omdat ik de auto gestart heb om te testen.


En de spanning van de riem verdelen is onzin want zodra je start trekt de riem zich strak van de onderste poeli naar de rechts bovenste naar de links bovenste totdat de cirkel weer rond is want alle poelies kunnen onafhankelijk van elkaar kunnen ronddraaien.



Nicole

Citaat van: Drekepeteke op  7 juni 2012, 22:28:11
Die riem ligt er pas 30000 km op.

Die heb ik op spanning gehouden met 2 griptangen links en rechts en een spanband en zodoende dat er geen spanning meer ontstond op het tandwiel zodat ik het tandwiel eronder vandaan kon schuiven.
Als ik je riem zo zie, zou ik die gaan vervangen.(kan vertekend beeld geven op m'n telefoon, dat hij er in het echt beter uit ziet, maar zoals ik hem zie zeg ik vervangen.)
Tevens wordt er niet voor niets gezegt dat de riem moet.
Ik vind het link hoe je het gedaan hebt.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

duckie1098

Wat mankeert er dan aan die riem volgens jullie?Oke, je kunt zien dat ie gebruikt is maar dat mag ook na 30000 km.belangrijk is denk ik dat ie niet opnieuw gespannen is.ik weet niet precies hoe je de riem omhoog getrokken hebt maar als ik zo'n oplossing zie zonder de riem te beschadigen, durf ik dat ook wel aan + dat die riem er natuurlijk niet als een viool-snaar opligt.Beetje inventiviteit is niet verkeert toch?en die paar krassen op die rand van de uitlaat-poelie zegt me niet zoveel.

groetsels,

Ben

Roadkill (Michiel)

Hij heeft de riem omhoog getrokken met 2 griptangen,als het zonder gevolgen blijft heeft ie mazzel,gaat het fout moet ie ook niet klagen.... (aangezien de nokkenassen e.d. niet gefixeerd zijn,is de kans erg groot dat de distributie niet meer helemaal op tijd staat)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

duckie1098

1 tand verschil merk je wel, dan zou ie in ieder geval niet meer zo goed lopen als drekepeteke zegt.Bovendien heeft ie alles afgetekend inclusief de tandriem, dus dat kan dan eigenlijk niet misgaan.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev