Advertenties


Veerpootbrug Coupe/HB

Gestart door Emiel, 30 mei 2012, 23:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Emiel

Even een kort vraagje.
Zou een veerpootbrug voor een 1.6 Coupe ook op een 1.4 HB passen?
Denk namelijk niet dat het verschil 'onderhuids' erg groot is.
Kan op internet nergens een veerpootbrug vinden die op een 1.4 past, alleen 1.6.
Mégane Phase 2 Berline 1.4 16v RXE

Christian de Vriend

naar mijn weten zijn de veerpoten allemaal het zelfde,neem je een sparco voorpootbrug? of een standaard?

als je een standaard brug neemt,weet ik niet of een HB de montage punten heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Emiel

#2
Wilde voor de Sparco gaan, daar moeten zoiezo montage gaten voor geboord worden toch?
Edit: Bij de beschrijving van de veerpootbrug  van Sparco staat enkel Coupe/Classic en motorinhoud 1.6 en 2.0, zou toch geen verschil moeten maken eigenlijk met een 1.4?
Mégane Phase 2 Berline 1.4 16v RXE

Christian de Vriend

Op mijn gebakje zit ook een sparco veerpootbrug,die zet je vast op de 3 punten,zonder dat je hoeft te boren

2 op de veerpoot zelf,en 1 op het punt waar de orginele veerpoot brug/stang zit,ik vraag me alleen af,of de HB een
weerpootstang heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Emiel

#4
Zit origineel geen veerbootbrug op volgens mij. Heb je 1.4, 1.6 of 2.0 motor?

Dit is onder de motorkap van 1.4 16v Hatchback:



EDIT: Sorry, al gezien wat voor motor.  ;) Volgens mij is de voorkant (zeker tot de B-stijl) van een coupé en HB gelijk, daar zal het probleem dus niet zitten. Denk ook niet dat een 1.6 'hoger' is dan een 1.4. Wordt gewoon een kwestie van meten denk ik. Y
Mégane Phase 2 Berline 1.4 16v RXE

Christian de Vriend

is het zelfde zie ik,je hebt de standaard montage punt voor de stang die op de coupemzit,dus een
sparco veerpootbrugmgaat passem.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

Laat je goed informeren, want Koen's veerpootbrug kwam van een MegI ph2 1.6-16v Coupe zonder airco af & die paste niet op mijn 1.6-16v met airco, of op een 1.9 DCi Coupe of 2.0 IDE Coupe...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Emiel

Heb dus de versie mét airco, wordt eventjes zoeken dan.
Thanks voor de info & tip!
Mégane Phase 2 Berline 1.4 16v RXE

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev