Advertenties


Wiellager vervangen

Gestart door ThE-BaKeR, 29 april 2005, 21:46:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MB82

Nou jullie het zeggen... Ik hoor sinds een tijdje op de snelweg ook zo'n soort fluit en met het sturen naar rechts een rammelgeluid. Ook trekt de auto iets naar rechts maar dat was bij het uitlijnen al geconstateerd waarschijnlijk door een stoeprandje ooit. Jaaa! het gaat lekker met de megane! :-\

Maikel

Weet iemand welk type lager er in een renault megane coupe 1.6 16v van april 2001 gaat?


Tuned


Maikie18

Ik zal morgen laten weten wat ik kwijt ben voor de lagers.

Ik werk namelijk in een bedrijf dat overvoorraden koopt, en partijen die niet meer recente lagers bevatten.

Hoop geld mee te verdienen heb ik wel gezien, maar die kopen vaak per kg in, dus ben eens benieuwd.

Btw:
37 - 72 - 37 voor

25 - 52 - 37 achter

Dit zijn de afmetingen toch?
Maar heeft iemand toevallig een type.

Robert yellowDevil

Ik hoor juist bij rijden vanuit stilstaand als ik mijn stuur een slag of wat gedraaid heb een heel erg vervelend geluid.

Het is een soort van kraken/brommen, en ook alleen maar als ik weg rijd van uit stilstand, eenmaal op snelheid heb ik nergens last van, ja soms al ik door een putje rij dan lijkt het alsof ik een tik hoor, maar dat kan ook me radio zijn?

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Ik dacht dus zelf aan een versleten lager, maar zo als iedereen het hier beschrijft zou je dat pas moeten horen als je een beetje vaart hebt?

Kan het ook me fusee kogel zijn, ofzoiets?

Robert yellowDevil

Me motorsteun is het niet, dat heb ik al een keer gehad, toen ik me wagen net had gekocht, was er eentje gebroken.

Dat merkte je pas bij fel optrekken (voor en achteruit) vanuit stilstand, dat hoorde je de motor terug vallen tegen de steun aan, dat geeft echt een ranzig geluid, maar dat is ook maar ??n knal.

Nee, het is gewoon bij langzaam optrekken, alleen ook maar als me stuur gedraaid is, een krakend geluid, en dat blijft ook net zo lang aanhouden als dat me stuur gedraaid is, als ik hem weer recht draai dan is het voorbij, dit ook alleen met maar net stapvoets rijden.

Iemand anders enig idee ??

bas1984

Citaat van: Maikie18 op 30 november 2005, 21:24:06
Ik zal morgen laten weten wat ik kwijt ben voor de lagers.

Ik werk namelijk in een bedrijf dat overvoorraden koopt, en partijen die niet meer recente lagers bevatten.

Hoop geld mee te verdienen heb ik wel gezien, maar die kopen vaak per kg in, dus ben eens benieuwd.

Btw:
37 - 72 - 37 voor

25 - 52 - 37 achter

Dit zijn de afmetingen toch?
Maar heeft iemand toevallig een type.

lager van mij koste  paar weekjes geleden een 75 euri ongeveer

Paul

@ Robert, is het misschien je aandrijfas? kijk eebns of de hoezen nog heel zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

LVD

het voorwiel lager is uit mn hoofd ongeveer 80 euro... mijne is nl net vanmiddag vervangen.. :angel:

geomjoo

Heej, volgens mij moeten schijfremmen altijd een beetje "aanlopen"met de blokken omdat de blokken juist ook een reinigende functie hebben, door het beetje schuren worden de schijven schoon. Althans dat is wel bij een motorfiets. Ik neem aan dat dat ook bij een auto is. Een trommelrem mag daarentegen nooit aanlopen.


Stefan

klopt, je blokken moeten idd  lichtjes tegen je schijf aan lopen :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rombartus

maar dat is niet voor het "reinigen" :D

16v Arnie

Hup, topic uit het stof!

Iemand enig idee wat het kost om de lagers te LATEN vervangen? Ik kan het zelf ook wel, maar ben zo nu en dan verschrikkelijk lui  :D

Ik hoor links en rechtsvoor een zwaar brommend geluid tijdens het rijden, dat versterkt bij sturen naar links of rechts.

Stefan

yep, staat me ook bij zoiets.
Het zal zo tussen de 100 en 130 euro kosten denk ik
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Birt

Achter iets van 90, Voor iets van 140. Achter is makkelijker en het lager is goedkoper dan voor. Dit was bij een universele garage.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev