Advertenties


Klets maar raak DEEL 182

Gestart door Stefan, 19 mei 2012, 23:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albert001

#210

CiteerAlbert advertentie zeer begrijpelijk maar foto's met verlichting aan verkoopt niet 8)7 alle deuren en kofferbak los 8)7 afstand foto's 8)7 maak detail foto's verkoopt veel beter Y succes !-!
Is ook niet de bedoeling dat ie snel weggaat wil nog wel de limburg toer mee rijden en die foto's had ik nog op de lap staan
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

Edwin Postma

@joost-cabrio. Is de auto aan een bekende verkocht?
Truckertje

Heatzone (Mark)

Even een korte vraag, wellicht dat ik een setje Nervasport velgen kan overkopen,  deze zouden op mijn megane moeten passen, ik heb eerder een foto verbij zien komen van een megane 1 met deze velgen!

Maar heb ik hiervoor spacers nodig? Of iets anders waar ik op moet letten?

De velgen zijn zonder banden, dit is wel ideaal want ik zal waarschijnlijk toch 195/40/17 nodig hebben toch?

Tedo

Is dat dat setje uit Den Haag wat al maanden op MP staat?

Citaat van: Tedo op 11 augustus 2011, 10:11:37
Twee plaatjes onder een cabrio:



Wat ik gevonden heb qua bandenmaat:

Voor de 1.6e, 2.0 8V, 1.4 16V die standaard 175/65/14 hebben: met 17 inch: 215/35/17, 225/35/17
Voor de 1.6 16V die standaard 185/60/15 hebben: met 17 inch: 195/45/17, 215/40/17, 245/35/17
Voor de 2.0 16V die standaard 195/50/16 heeft: met 17 inch: 205/40/17 , 215/40/17, 245/35/17

Ik zou ze niet breder nemen dan 205 als ik jou was.

Heatzone (Mark)

Dat zou heel goed kunnen :D, het was wel zuid-holland! Dus ik kan het beste gaan voor 195/45/17?
Ik heb zowiezo geen haast, ik kan ze makkelijk opslaan ik vind de nervasport velgen erg mooi en kijk al een tijdje of ik ze ergens voor een leuk bedrag kan kopen!

Roadkill (Michiel)

Denk dat je wel spacers nodig hebt,de Meg1 heeft een lagere ET waarde dan de Meg2...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Dante heeft toch ook geen spacers? (maar beter van wel inderdaad).

Rick Santbergen

#217
Citaat van: Roadkill (Michiel) op  6 juni 2012, 10:55:37
Denk dat je wel spacers nodig hebt,de Meg1 heeft een lagere ET waarde dan de Meg2...

Ik hoop dat je hogere ET waarde bedoeld. Want spacers verlagen je ET waarde!

Edit: Ik sliep nog

Roadkill (Michiel)

Ja dus dan zeg ik het toch goed,als je velgen van de MEGII (met een hogere ET waarde) onder een MegI (met een lagere ET waarde) dan zal je dus spacers moeten gebruiken...

@Tedo,hmm nee,maar Mark wil ter zijner tijd ook lager,en dan moet het wel
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Net gelezen op wikipedia 8|

Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.

Is dat zo dat een afwijking van 5 mm acceptabel is? volgens mij hebben de meeste wel een grotere afwijking :o

Tedo

Iemand heeft het Renault logo gerestyled.
Wat vinden jullie?

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Best wel netjes en modern!

Dante

#223
@Mark: Mijn Saros velgen zijn 6J met ET43, mijn Reinastella velgen zijn 6,5J met ET49. Bij mij zit dit zonder spacers gemonteerd. Geen aanloper (1) meer. Linksachter liep lichtjes aan.

De Nervasport velgen zijn ook 6,5J met ET50. Als je nu ook op Saros velgen rijdt, gok ik dat je wel spacers nodig gaat hebben Y
Volgens mij is de J-waarde is ook belangrijk in dit geval, omdat je band op een andere plek in de wielkast komt t.o.v. met de smallere velgen. Niet alleen de as verplaatst 7mm, maar waar de band de velg raakt, verplaatst de helft van 0.5 inch, dus 6.3mm per kant ook naar buiten.

@Tedo: Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

Bedankt Dante! momenteel rij ik inderdaad op 15inch saros velgen..

Volgens de velgendatabase op het forum klopt het inderdaad, ET Waarde (mm):   50, Breedte (Jot):   6,5, Diameter (Inch):   17
,Naafdiameter (mm):   60

Hmm dus voor die 1 verschil in et waarde zal ik spacers nodig hebben! Ik had al gezien dat de bandenmaat 195/45/17 niet veel voorkomt :O, 195/40/17 daarintegen weer wel..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev