Advertenties


Klets maar raak DEEL 182

Gestart door Stefan, 19 mei 2012, 23:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Karin

Ik heb helemaal geen verstand van dat soort dingen dus vandaar mijn vraag. Zij geeft trouwens aan dat ze onder een renault zouden passen.

Rogier

Ja met de steekmaat moet het passen ;) als de naaf ook 60,1 mm is dan past dat ook onder jou auto, dan is de vraag hoe is het met de ET is het minder of meer dan 37, bij meer dan gaan de banden na binnen toe staan, bij minder gaan ze na buiten staan ;) maar op jou hoogte van de auto zal je daar geen last van hebben, het is alleen denk met de bandenmaat lastig te bepalen, ik denk dat als jij ingaat sturen dat dan je modderkuip kapot gaat. Omdat de band dan aan gaat lopen met sturen.

Karin

Ik heb haar maar een mailtje gestuurd over de waardes, dus nog maar even afwachten.

Roadkill (Michiel)

Houd er ook ff rekening mee dat er nog minimaal 2 nieuwe banden om moet he (zag van 2 dat het profiel al aardig weg is) Dan kan je beter het geld van de banden hier bij op tellen en dan denk ik dat je bijna een spik splinternieuwe set kan kopen bij bijvoorbeeld velgenland. Dan zitten daar dan geen amerk banden onder,maar volgens mij ben jij toch meer een kalme rijder ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

#64
Ik heb het volgende voor je gevonden:

Merk : Ace
Model : 205 (Manta)
Breedte : 7J,
Diameter : 17 Inch
Steek : 4 x 100
ET waarde : 14 t/m 42 (je zou dus even moeten navragen welke ET waarde deze aangeboden velgen hebben).

Ik vraag me alleen wel af of 215 banden gaan passen op een Megane I, zelfs als die niet verlaagd is.

EDIT: op deze website
http://www.wheelbasealloys.com/?cmd=searchbymakermodelsize&maker=32&model=542&size=5&brandValue=5
kan je checken of het past (denk van niet dus)

Tedo

#65
Is dit geen leuke optie voor je?



Ongeveer zo ziet het er dan uit:


Karin

Michiel, ik zou ook niet weten wat nieuwe banden voor die velgen kosten.

Tedo, weet ik ook niet.

Heren ik ben zo'n leek wat dit soort dingen betreft. Vind het steeds verwarrender worden haha.

Christian de Vriend

Kalm rijders of niet,contact met de weg moet gewoon goed zijn

Falken banden zijn best goed,doch niet te duur,goed in de regen,en goeie grip bij normale omstandigheden
zoek maar eens onder Falken ziex ze-912
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

#68
Citaat van: Karin op 25 mei 2012, 12:34:39
Michiel, ik zou ook niet weten wat nieuwe banden voor die velgen kosten.

Ergens tussen de 50 en 200 euro per stuk.
Falken banden in die maat kosten rond de 100 euro per band.

Christian de Vriend

valt mee toch?100 euro.

En ik ga er toch niet zachtjes mee om moet ik zeggen,ze bevallen me prima.
met de volgende lichting banden ga ik de falken 452 proberen,die zijn meer voor sportief rijgedrag bedoeld.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

#70
Valt inderdaad mee. Zelf zou ik toch gaan voor de A-merken als Michelin of Continental (of hun B-merken).

Wat vinden jullie trouwens van de Renault Alpine 110-50?




Christian de Vriend

Flaken is nou niet bepaald en B-merk

michellin heb ik ook gehad,toyo,yokohama en Pirelli

michelin de exalto - goeie grip,snelle slijtage,mocht ze alle 4 vervangen na 7000km (zonder te hoeven wisselen)
toyo proxus - leuke band als die nieuw is,maar owee als ze wat versleten zijn.
yokohama parade spec 2 - beste band kwa grip die ik tot nu toe gehad heb,zeker als het wat warm is,never nooit dat je gaat glijen
maar het zijn geen banden als het een beetje nattig is,dan rij je oma je nog voorbij. (zijn ook semi slicks)
pirelli zero nero -  leuke band,wel leuk grip,minder bij nat weer,maar wel stijve wangen,goed voor bochten werk.
nu: falken ziex ze-912 - groeie grip op de weg,goed bij nat weer,maar door de wat slapere wang,minder grip met stevig bochtenwerk

Let wel,dit zijn mijn ervaringen,dit kan voor ieder weer anders zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

#72
Citaat van: Christian de Vriend op 25 mei 2012, 13:24:08
Michelin Pilot Exalto - goeie grip,snelle slijtage,mocht ze alle 4 vervangen na 7000km (zonder te hoeven wisselen)

Hmmm, ik heb ze er toch al ruim 30.000 km op zitten, en ze zijn nu ongeveer halverwege qua profiel.
Jammer dat deze band niet meer geleverd wordt. Of is dat nu de Pilot Sport 3 geworden?

Christian de Vriend

Pilot sport heb je altijd gehad,dus ik vermoed dat ze er dan helemaal uitgehaalt zijn,toen der tijd had je
pilot exalto en pilot sport.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: Tedo op 25 mei 2012, 13:27:35
Hmmm, ik heb ze er toch al ruim 30.000 km op zitten, en ze zijn nu ongeveer halverwege qua profiel.
Jammer dat deze band niet meer geleverd wordt. Of is dat nu de Pilot Sport 3 geworden?


Zegt meer over mn rijstyle (toen der tijd) dan over de banden  :q :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev