Advertenties


cabrio 1.6 '98 motorstoringslampje gaat branden en soms valt de motor dan uit.

Gestart door jokomopo, 16 mei 2012, 20:18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jokomopo

Het volgende. Soms gaat mijn motorstoringlampje branden van renault megane cabrio 1.6e 1998.km stand 115000 gevolg is dan dat hij heel soms afslaat en als ik dan de lichten uit doen, ik rijdt altijd met licht aan !, kan ik de auto gewoon weer starten en verder rijden.
Ra ra hoe kan dat? iemand met de zelfde ervaringen? ik denk zelf aan massa of kabelbreuk ergens!

Alle tips welkom.

uut Grunn

ko

Nicole

Hoe ziet je massakabel van de accu naar het carrosserie eruit?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dat werd uiteindelijk steeds erger, wat uiteindelijk zo erg werd dat hij zichzelf ging "resetten".
Mijn massakabel was volledig geoxideerd.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

jokomopo

Bedankt voor je reactie !! ik ga morgen, zaterdag  eens grondig alles nakijken. Dat wil zeggen inderdaad de massa kabel accu en eventueel alle mogelijke stekkers en aansluitingen op slechte verbinding. Ik hou jullie op de hoogte !

jokomopo

Zo vandaag hopelijk het probleem verholpen. Als eerste de massa kabel van de accu
los gehaald van de carrosserie en opgeschuurd en ontvet. Dit zelfde gedaan met de massa kabel van de motor. Toen accu verwijderd en toen ondekte ik een zekering kastje voor de motorregie 1x30A en 3x60A. Hier kon ik duidelijk corrosie en narigheid zien. Dit heb ik grondig gereinigd en opgeschuurd. Zowel de zekeringen als zekeringhouders. Alles weer gemonteerd en tot op heden geen problemen meer. Nu voor de lange duur nog even afwachten natuurlijk. Maar ik denk wel dat dit de verstoring heeft veroorzaakt. Over een
maandje zal ik weer berichten

vincent

heb je wel vet of vasaline gebruik met monteren dat scheelt altyd tegen dat soort elende

jokomopo


jokomopo

De auto is nog steeds goed. En nu loopt de motor ook nog rustiger met zijn toerental bij stilstand. !-!

jokomopo

Nou het probleem is nog steeds aan wezig en niet weg geweest al leek het wel zo.
Ik heb de auto laten uitlezen en het zit in de inlaat lucht afdeling zeg maar.
Wie heeft een idee welke sensor het kan zijn?
Ik heb inmiddels de temperatuur sensor die tussen het luchtfilter en carburateur vervangen, dit heeft echter niet geholpen.
Wat is een volgende optie?
Wanneer komt het lampje? nou als van hoge toeren het gas langer loslaat en dan weer gas geeft. Houd een halve seconde in en dan floep gaat het lampje branden en kan ik zonder problemen door rijden.
De auto rijd verder goed en reageerd weer 100%, alleen dat rot lampje !!Contact af dan lampje uit en weer verder rijden.

Stony (Robert)

RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)


Christian de Vriend

2 lamdazondes op/in de k7m motor?

maak daar maar gewoon 1 stuks van,deze zit tussen uitlaatspruitstuk en de kat.

mocht je een 1,6e hebben met 2 bobines,dan zou je om of onder de bobine eens moeten kijken
of je een vochtig uitziende substantie tegen komt.is dat het geval,zou ik (uit voorzorg) beide
bobines vervangen,even opletten,het zijn aparte bestelnummers,de aansluitstekkers komen niet
met elkaar overeen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jokomopo

Een goede morgen. Beide opties zal ik eens nader aan de tand gaan voelen. Moet het wel droger weer zijn natuurlijk !
Toch bedankt. De luchtmassa meter heb ik eerder gehoord . word vervolgd

jokomopo


fitz

1.6e heeft naar mijn weten geen luchtmassameter.
Hij heeft wel een mapsensor.
Mocht je dingen willen gaan vervangen, zoals bobines, heb ik nog het een en ander liggen. Aangezien je uit Groningen komt kun je ze hier zo komen proberen. (ik woon ook in Groningen)
Eventueel zou je nog kunnen kijken naar de aansluiting van de stekker op de ECU. Oxidatie geeft rare storingen.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15137.0

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev