Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 50

Gestart door Stefan, 16 mei 2012, 16:28:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Ik heb mijn bumper al aardig wat keren los gehad,maar die steun ken ik niet, kan je eens aangeven waar ie nou precies zit, kan ik voor je kijken (als er wat staat)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Michiel, het is een balk, die als je goed kijkt, uit twee delen bestaat. Deze zitten geklikt aan de binnenzijde van de voorbumper, ter hoogte van de kentekenplaat (als je die verwijderd, zie je de punten waarop deze steunen vastgeklikt zitten aan de bumper (roodmetallic gekleurd op mijn tweede foto). Als je de bumper loshaalt, zit daarachter een horizontale aluminium balk (de feitelijke bumper). Daarop steunen deze delen. Ze zijn bedoeld om bij een aanrijding de eerste klap op te vangen (wat bij mijn huidige bumper ook is gebeurd toen ik 2,5 jaar geleden zachtjes doorgleed bij gladheid. Ik dacht toen alleen een kapotte sierlijst te hebben, maar nu bleek dat deel ook licht ingedrukt. Voordeel is dat het onderdeel gelijk is bij de normale Megane en de RS. Je zou op de sloop moeten kijken naar (de bumper van) een Megane met schade aan de bestuurderszijde.

Roadkill (Michiel)

maarre misschien denk ik wat simpel, kan je hem niet van je huidige bumper afhalen??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Niet vreemd gedacht (mijn idee ook), maar datzelfde onderdeel is bij mijn bumper dus ook lichtjes ingedrukt. Is nog wel bruikbaar, maar als er toch een andere bumper opgaat, dan ook maar meteen alles goed, niet?

Felix

Mmm, dat is mij niet opgevallen. Is dat bij de Phase II ook zo?

Tedo

Ja, heren... Phase 2 ook.
Ik denk dat jullie je bumper nog niet zo ver uit elkaar hebben gehaald als ik.

Roadkill (Michiel)

Ik heb hem er echt al een aantal keren compleet vanaf gehad hoor,en heb nog nooit (daar) wat vast hoeven te klikken (oftewel volgens mij kan je hem ook goed monteren zonder....)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Lijkt me toch niet dat ze er bij jou niet op zitten. Zonder monteren kan wel, maar die delen beschermen die alu balk bij een (lichte) aanrijding. Zonder zou je meer schade hebben, zeker met een RS bumper (die geen stootstrips heeft). Zoals gezegd: als ik toch bezig ben, doe ik het liever gelijk goed. Zoveel hoeft zo'n deel op de sloop toch niet te kosten? Bij de dealer is het helaas niet los verkrijgbaar.

Roadkill (Michiel)

Nee heb je ook een punt,maar wat mij wel opvalt;als er hier een MegII staat,dan is meestal aan de voorkant in elkaar
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Tsja, de meeste mensen rijden vooruit ergens tegenaan  ;)
Maar er zijn ook veel Megane's met achterschade of gedeeltelijke (een zijde) voorschade te vinden.
Ik heb er al een paar gecontacteerd, maar die hebben het deel niet (of zeggen dat ze het niet hebben omdat het teveel moeite is het los te halen van de bumper of ze het niet los willen verkopen.

Renegade (Mark)

Aangezien het originele uitlaatgeluid van een megane helemaal niks is, er voor een sedan vrijwel niets te krijgen is, heb ik vandaag deze gekocht:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/renault-onderdelen/569129570-remus-sportdemper.html

Nu nog wachten tot hij hier is en eens gaan denken wat ik met het eindstuk wil (aangezien die van een classic een stuk langer is), verlengen en een half maantje uit de bumper halen zodat ik een "subtiel" pijpje naar achteren heb, of een 90graden stuk naar beneden toe achter de bumper zoals het nu is :)

Tedo

Mooi, maar verwacht er niet veel van qua geluid (ik had een dubbele Remus onder mijn Clio II) als je de middendemper laat zitten.

Dennis Postma

Persoonlijk vind ik dat als je een dergelijke uitlaat monteerd met het bijbehorende geluid vind ik ook dat ie gezien mag worden. Als je'm uit het zicht laat maar wel het sportgeluid hebt zal men eerder denken aan een lekke uitlaat dan een nette remus.

Renegade (Mark)

De middendemper is er al onderuit :) wou dat eerst eens proberen met de standaard demper, maar dat is ook niks, dus toen heb ik besloten voor de remus !-!

Even wachten tot de demper binnen is en dan kijken waar ik het eindstuk wil laten uitkomen 8)

Edwin Postma

#194
Waarom laat je niet 1 op maat maken?
Ik heb het laten doen bij www.pmperformance.nl .
Super bedrijf en niet duur. 8)7
Truckertje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev