Advertenties


Vering

Gestart door Roelk, 15 mei 2012, 17:19:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roelk

Ik heb laatst een schroefset gemonteerd met de bijhorende achter dempers.
Maar nu het volgende.
Als ik wegrij na lang parkeren hoor ik rechts achter een soort schurend/ klotsend geluid.
Kan dit iets met de dempers te maken hebben ?
En schelen deze ook iets in hoogte met orginele ?
De torsie as kon namelijk Niet versteld worden omdat deze vast gerot zat.

Groetjes Roel

Rick Santbergen

Als de torsie as niet versteld kon worden. Kan de auto niet in hoogte veranderd zijn.
Geen idee wat het klotsende schurende geluid is.

Roelk

klopt.
waarschijnlijk zijn de lagers versleten vandaar het schurende geluid.
heb gelijk een setje brembo schijven besteld met lagers erbij nu maar hopen dat ze er al in geperst zitten.

Roelk

De lagers zijn in middels vervangen.
Maar nog steeds gebonk.
Zouden het die achterste veren kunnen zijn ??
Naar mijn idee is het sinds die stugere dempers er achter opzitten namelijk.

Ook hoor ik als ik na lang parkeren een scherpe bocht naar rechts rij een vreemd geluid.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen  !-!

Rick Santbergen

#4
Ik heb eigenlijk geen idee of stuggere dempers wel gemaakt zijn voor orginele hoogte?

Bij de vmax schroefset staat namelijk dit:
(achterkant is torsiebar, zorg dat de torsiebar met min 2,5cm wordt verlaagd, dat is 1 tandje lager, gebeurt dit niet dan is er geen verlaging en kunnen de nieuwe schokdempers stuk gaan.)

Ook de KW set is niet TUV gekeurd als de torsie as niet versteld wordt.

Renegade (Mark)

Ik denk dat je er idd kortere dempers als origineel op hebt zitten, doordat de torsieas nog in de originele positie staat word deze dan constant door de kortere dempers onder spanning gezet. Omdat de torsieas als een veer werkt wil deze steeds weer terug naar een "ontspande" positie en wilt deze de demper verder "uittrekken" dan mogelijk is.

Het zou dus best kunnen dat het geluid dat je de hele tijd hoort komt van de dempers die tegen het bovenste dode punt geforceerd worden.

Roelk

Oke dit klinkt eigelijk best logisch.
Maar heeft dit ook verdere gevolgen ?
Want die origineele dempers erop zetten lijkt me ook niks.
Ik hoorde dat dat niet goed is voor je schroefset ofzo..

Rick Santbergen

#7
Gevolg is dat het kapot gaat.
Ik zou toch origineel steken of achter verlagen.

Ik zou niet weten waarom het slecht is voor je schroefset.

Roelk

Oke doe ik origineel er weer onder.
Ja verlaging was de bedoeling maar m'n torsie moet er egt uit geperst worden.
Hij ging er niet op de gebruikelijke manier uit
Dus dat komt hopelijk nog.

Ja ik hoorde dat m'n voor dempers dan kapot gingen omdat die weer in de originele stand worden getrokken als ik die origineel achter dempers er weer op zet.
Ik zou niet weten of dit klopt.

Rick Santbergen

Nooit van.gehoord.

mark

#10
dat is gewoon een uit de duim gezogen verhaaltje

voor en achter hebben geen (.....) met elkaar te maken :D

als je hem achter iets hoger hebt staan verandert er voor niks kwa belasting  van de vering enz.

Roadkill (Michiel)

Het enige is wel dat je wegligging van de combo stug voor,orgineel achter niet echt beter gaat worden....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

ja maar dat is ook wel het enigste

mark

ik zou toch nog ff proberen om die torsie staven nog een flinke kruipolie kuur te geven een paar dagen mee rijden (een paar goeie drempeltjes pakken) en het nog een keer te proberen

Roadkill (Michiel)

Maar wel belangrijk lijkt me??? (bedoelde dus subtiel te zeggen,dat de wegligging een stuk minder gaat worden met die combi,of orgineel rondom,of stug,maar niet half om half)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev