Advertenties


Schuddende motor

Gestart door JB, 15 mei 2012, 16:08:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JB

Vandaag gasklephuis schoongemaakt en de stappenmotor beter gangbaar gemaakt, maar blijft schudden.
Hij loopt wel wat beter, maar hij slaat er af en toe toch nog 1 over lijkt het.
Dus even op de brug gezet om naar de uitlaat te kijken omdat ie een beetje ploft. Geen probleem met de uitlaat.
Helaas wel de rechtervoor kineethoes naar z'n knoppen....aaargh. Dus maar 2 nieuwe hoesjes besteld. Hebben we weer wat te doen volgende week.

BadEend

Het ploffen duid op een probleem met de ontsteking.
Weet je zeker dat hij nergens valse lucht krijgt? (dit kun je testen door met water voorzichtig op de motor te spuiten en als hij dan anders gaat lopen trekt hij daar valse lucht)

JB

Ook al geprobeerd met reiniger en staan luisteren, maar nop

BadEend

#18
Het zou kunnen zijn dat het verholpen is met een nieuwe stappenmotor. Het reinigen hiervan helpt niet altijd afdoende.
Hoor je hem ratelen bij stationair toerental? (dan werkt hij)

hans1960

hee hallo
ik had daar ook een probleem mee,en vandaag is de auto bij de garage geweest div dingen daar uitgevoerd en een proefrit
gemaakt,de auto schudden nog steeds dus weer terug en op mijn verzoek de bobines na laten kijken 1 was lek en  een ander verdacht na vervanging was het schudden weg dus hoop dat je hier wat mee kunt

groeten hans

JB

#20
Nou het probleem is gevonden.
Had eerst nog de 2 andere bobines vervangen, geen resultaat. Had nog een extra pech, dat mn kat ging rammelen...
Motor heeft waarschijnlijk door alle verbeteringen meer compressie gekregen en mn kat eruit geblazen...of misschien toch dat drempeltje?
Toen 4 laser bougies erin, ook niet veel resultaat.
Tot ik de lamdasonde in het uitlaatspruitstuk eruit trok.......en voila, een perfekt lopend motortje.  :grin:
Er weer in was weer het schuddende geval.
Dus morgen ff op zoek naar een nieuwe lambdasonde en een midden kat. Iemand nog toevallig ergens eentje liggen voor een 1.4 16v uit 2000?
Nooit geweten dat er 2 x een kat en 2x een lambdasonde op die krengen zaten.

Roadkill (Michiel)

is het niet 1 kat,met 2 lambdasondes....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

#22
Zit een kat in het uitlaatspruitstuk en 1 in de voorpijp.

Roadkill (Michiel)

weet je dat heel zeker? die Lambdasondes geloof ik meteen,maar 2 katalysatoren lijkt me erg sterk.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

Onder deze Megane Cabrio van 1/2000 zitten 2 katalysatoren: een spruitstukkatalysator en een kat onder de auto, zoals hieronder afgebeeld:


 


BadEend

Mijn auto heeft er maar een met 2 lambdasondes. Ik heb een 1.6 16v.

Roadkill (Michiel)

Ik heb ook een 1,4 16v maar dan van 2005,en die heeft ook gewoon 1 kat,wel met 2 lambdasondes,maar hoorde gister dat de MegI ph2 met 1,4 16v ook wat moeilijker waren dan in de MegII,dus bij de MegII van de constructie met 2 aparte kats afgestapt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

Hahaha wees er maar blij mee. Scheelt een hoop ellende.
Net even andere kat en lambdasonde gehaald. Vanmiddag (ff) blok aan de kant om de lambda sonde erin te hangen.
En dan maar bidden (voor hem) anders gaat ie de pers in.......

herman25

Hey hallo

Wat ben ik blij dat ik dit lees, want ik had de hoop al op gegeven, want mijn auto doet precies hetzelfde!
ook een 1.4-16v uit 2000. heb ook al van alles geprobeerd en niks helpt. zelfs een nieuwe temperatuur sensor.
Ik wil ook eens proberen om mijn lamda sonde eraf halen. is het een stekker ofzo? en zitten er serieus 2 lamda's op?
die van mij loopt stationair ook niet echt lekker. schommelt een beetje rond de 700 toeren.

met vriendelijke groet herman

JB

Nou het is inderdaad een stuk minder geworden.
Als de motor koud is, dan krijgt hij meer benzine, dus is het niet meer voelbaar.
Later als de motor warm is, schudt hij weer een klein beetje, maar dat schijnt normaal te zijn met een 1.4, omdat hij wordt afgeknepen.
Het is wel een rotklus.
Bij mij zat het moer en moer vast. Ik heb nu weer teveel compressie blijkbaar. Om de kat er af te krijgen heb ik moeten beuken, stoken etc etc, om maar te zwijgen hoe die lamdasonde vast zat.
Maar het resultaat is 95% beter.
Wat je nog kan proberen is de lamdasonde eruit halen en schoonmaken.
Je kan het makkkelijk testen door op de brug, motor aan en dan de stekker eruit te trekken van de lambasonde bij het uitlaatspruitstuk.
Als ie dan gelijk goed gaat lopen, weet je het probleem...
Je kan hem alleen niet los laten, want dan is je uitstoot te hoog en wordt ie afgekeurd bij de APK

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev