Advertenties


Schuddende motor

Gestart door JB, 15 mei 2012, 16:08:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JB

Ik sta op punt om het op te geven met m'n Megane Cabrio 1.4 16v uit 2000.
De motor schud en ploft een beetje.
Overal alles nagezocht en uitgevoerd.
- Nieuwe bougies, luchtfilter, olie
- Bobines gecheckt door ze stuk voor stuk los te halen
- Uit laten lezen bij Renault, geen storingen
- BDP is nieuw zo te zien
- Geen vuile oliedop (kapotte koppakking)
- Geen troep in de koelvloeistof of borrelende koelvloestof (kapotte koppakking)
- Mapsensor vervangen
- Gasklephuis schoon
- Zit geen mechanische stappenmotor in (wel dus)
- Motorsteunen zijn alle 3 goed.
- Uitlaat is niet lek.
- Geen aanslag op de bougies.
- Verbruik van benzine is gemiddeld 7L/100km

Hij rijdt verder prima, heeft voldoende vermogen, start prima (koud en warm), stationair keurig op 700 toeren, temperatuur is stabiel.
Maar alleen dat ^%$^% schudden. Ik word er helemaal gek van.
De motor schudt incl de versnellingspook. De uitlaat schudt daardoor vrolijk mee en ploft een beetje. Er komt wel witte rook uit, maar is bijna niet zichtbaar.

Ik heb er onlangs nog een soort smurrie van Renault ingegooid (benzinetank) waardoor de kleppen schoner zouden worden.
Vrijdag laat ik de compressie nog even nameten voor de zekerheid.

Zijn er mensen die nog een idee hebben waar dit in zou kunnen zitten?
Ik weet dat een motor altijd schudt, zeker op die leeftijd, maar hier moet toch wat aan te doen zijn.
Thnx

Christian de Vriend

Best kans dat de motorsteun(en) een aardig eindje versleten zijn.

dat is meestal de redenen dat een motor schudt
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

R3FL3XSPRAY (Maurice)

idd als ik het zo hoor de motor steunen die niet goed meer zijn zijn makkelijk zichtbaar

hoe kan je dit testen, zet hem goed op de handrem en zet hem in zijn achteruit speel een beetje met de koppeling zodat je laag in toeren komt en de achterkant omhoog gaaat omdat je achteruit wilt rijden, laat iemand je motorkap vast houden en kijken naar je motor trilt deze en komt je uitlaat spruitstuk tegen de balk aan die er voor zit zijn je motor steunen naar zijn mallemoer.
Renault Mégane Phase2
1.9D
Kleur: Rood

R3FL3XSPRAY (Maurice)

zo niet wil ik dit weleven horen dus als je tijd hebt ben ik in almere te vinden ken hier en daar wat monteurs.
Renault Mégane Phase2
1.9D
Kleur: Rood

R3FL3XSPRAY (Maurice)

wat je kan proberen als je je uitlaat demper achterste optilt met een vaart komt hij dan tegen de boven kant aan met een harde klap?
misschien is het je katalysator dit was bij mij het probleem iig het een soort zelfde probleem mijn (kata) was leeg en op dus die kon het niet meer aan waardoor hij ging pruttelen...
Renault Mégane Phase2
1.9D
Kleur: Rood

JB

Motor steunen zijn bij dit model erg goed zichtbaar, en gecheckt.Zijn volgens de monteur van Renault prima in orde.
Ik zou het alleen kunnen vergelijken met nieuwe of die een stuk strakker zijn.

testit

Witte rook is water of koelvloeistof ik had bij een 1,6 ook onregelmatig lopende motor
toen was er bij het reinigen vd stappen motor een o ring gevallen waardoor hij na montage
valse lucht zoog met oa bacfire en beroerd stationair lopen maar witterook is toch lekke
koppakking dat hoeft niet in de olie te komen.

Rogier

Ik zou zeggen laat de rubbers even goed controleren, ik had een getril in me auto waar je naar van werd. En de garage kon eerste instantie ook niks vinden, tot dat ze een steun onder de motor zetten.

matthew

Een 1.4 16v loopt zowieso onrustiger dan een 1.6 16v,dit omdat ze wat meer afgeknepen zijn.En dus niks aan te doen.
Pook beweegd in de meg1 altijd.
Als het echt meer beweegd nu dan normaal,dan is je onderste motorsteun stuk.

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

JB

Geen storingslampjes.
Motorsteunen zijn opnieuw gecheckt. Zijn prima.
Er zaten 2 orginele bobine's in van Renault en 2 andere.
2 Oude vervangen, geen resultaat.
4 nieuwe bougie's erin, met dubbele punt. Volgens het boekje de juiste. Geen resultaat.
Compressie gemeten. 3 en 4 zijn minder, maar niet ernstig genoeg.
Bij cilinder 3 zat wat roest, wat duidt op waterlekkage via de bobine. Zit nu een nieuwe bobine.
Ik ga nog even de gasklephuis opnieuw schoonmaken en even opnieuw inleren. Ik merk namelijk dat hij teveel corrigeert
Het moet dus een mengsel probleem zijn.
Ik heb de uitstoot ook gemeten, maar ook goed, dus de kat is het ook niet
Dat een motor schudt en de pook trilt snap ik, maar niet zo extreem.

BadEend

Al gekeken of je inlaatspruitstuk niet lek is?

JB

Wel een goed punt.
Inderdaad naar gekeken, uitlaat dicht gehouden, maar had geen resultaat.
Volgende week woensdag kan ik weer wat beter kijken op de brug ernaar.

testit

Beetje witte rook is een beetje lekke koppakking of scheurtje in kop dat zie je niet aan de dop vd olie maar aan de koelvloeistof heb je het compressie verschil ook opgelost

JB

Koelvloeistof compartement is niet vuil en borrelen doet hij ook niet.
Zit aan Radweld te denken. Is misschien niet de beste oplossing maar heb geen zin om de kop eraf te (laten)halen.
Dat kost teveel. Riem,pakking,bouten etc.
Dan gaat ie de deur uit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev