Advertenties


Megane cc automatische rolbeugel

Gestart door jeroennx, 14 mei 2012, 14:06:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroennx

Hey

Ik ben vanplan een megane cc te kopen uit 2006.
Maar het zijn geen automatische rolbeugels achteraan, die eruit schieten wanneer de wagen overkop dreigt te gaan.
Nu is mijn vraag of enerzijds, de cabrio voldoende bescherming biedt aan bestuurder en passagiers en of het mogelijk is om het automatische systeem achteraf te laten inbouwen?

Alvast bedankt

Roadkill (Michiel)

Stel je eens deze vraag; zou de cc een typegoedkeuring hebben gekregen als ie onvoldoende bescherming bood???
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

jeroennx

Ja, daar heb je een punt. Maar dan begrijp ik niet waarom je als optie kunt nemen dat de rolbeugels automatisch eruit komen als het niet veel veiliger zou zijn...

Roadkill (Michiel)

Ah weer wat geleerd,wist niet dat er zo'n optie bestond...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Die optie is volkomen nutteloos en heb ook weleens gehoord dat die dingen spontaan omhoog kunnen schieten als je te snel door een bocht gaat.
Het is alleen handig als je lange mensen achterin vervoerd, maar er zijn maar weinig lange mensen die achterin een CC willen zitten met het gebrek aan beenruimte.

Tedo

Ik heb pas met mijn zoon naast een Megane III CC Floride staan  :9~ bij de dealer, tot ik de ruimte achterin zag.... Daar ga je als volwassene inderdaad niet voor je plezier zitten.

En hoe vaak ga je nou met een auto op z'n dak (afgezien van die Benz die vandaag uit de parkeergarage op Schiphol is gevallen, maar dan helpen die uitklappende rolbeugels ook niet meer)?

Ik zou het belangrijker vinden hoe een CC zich houdt in een crashtest: de "gewone" Megane II heeft 5 sterren, geldt dat ook voor de CC?

Jeremy

Geldt ook voor de CC.. sterker nog de CC is de veiligste cabrio op de markt.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Tedo op 14 mei 2012, 23:27:57
Ik heb pas met mijn zoon naast een Megane III CC Floride staan  :9~ bij de dealer, tot ik de ruimte achterin zag.... Daar ga je als volwassene inderdaad niet voor je plezier zitten.

En hoe vaak ga je nou met een auto op z'n dak (afgezien van die Benz die vandaag uit de parkeergarage op Schiphol is gevallen, maar dan helpen die uitklappende rolbeugels ook niet meer)?

Ik zou het belangrijker vinden hoe een CC zich houdt in een crashtest: de "gewone" Megane II heeft 5 sterren, geldt dat ook voor de CC?

Mooi ding he die floride!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

jeroennx

Ok, dan is het goed.
Bedankt voor de reacties!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Jeremy op 15 mei 2012, 00:12:35
Geldt ook voor de CC.. sterker nog de CC is de veiligste cabrio op de markt.

Dat is een feit!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

dennis1985

nou reekstreeks uit het boekje voor de mensen die er ??? tekens bij hadden




hopen dat ze nooit nodig zijn  o-)
dag CC....
halloTCe!!!

Jeremy

Dat het in het boekje staat wil nog niet zeggen dat je wagen ermee uitgerust is. Bij mij staat het ook in het boekje, maar heb geen automatische.
Het is gewoon één boekje voor alle uitvoeringen en opties.

dennis1985

elk type heeft het want anders zou er iets bijstaan welke uitvoeringen deze 'optie'hebben zoals op andere optie's uit het boekje
dag CC....
halloTCe!!!

Jeremy

Nope.. ik heb het toch echt niet hoor... ik weet niet of je mijn project pagina al hebt bekeken... ik heb mijn rolbeugels vervangen door exemplaren van geborsteld RVS en dit was niet mogelijk geweest als ik automatische rolbeugels had.
Sterker nog... zeer veel CC's hebben geen automatische rolbeugels omdat simpelweg vrijwel niemand die optie heeft genomen (waarschijnlijk omdat het een vrij onnodige optie is)

dennis1985

ja, je zou zomaar gelijk kunnen hebben

ik weet het ook niet anders, laten we hopen dat niemand ze ooit nodig hebt

ps jou rolbeugels zien er wel echt mooi uit.
dag CC....
halloTCe!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev