Advertenties


Raam bestuurderskant defect

Gestart door kianzzz, 11 mei 2012, 16:04:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kianzzz

Mijn raam aan de bestuurderskant bij mijn renault megane uit 1997 is defect. Heb hem al bij de garage gebracht, maar die kunnen mij niet verder helpen en zeggen dat de fout ergens zit wat helemaal beveiligd is. Kan hem dus alleen naar de dealer brengen en dat gaat mij 1000 euro kosten. Terwijl zo'n onderdeeltje bij een BMW bijvoorbeeld 3 euro kost:S Ga ik niet doen dus! Zeker niet voor een auto uit 1997. Zou ik niet gewoon een handschakelaar erop kunnen laten zetten? Zodat het raam niet meer elektrisch werkt maar dat je gewoon handmatig moet draaien of is dit niet mogelijk? En wat zou dat gaan kosten? Iemand ervaring?

Alvast bedankt.

Groetjes xx

matthew

Wat is er stuk dan wat 1000euro moet kosten?Want dat geloof ik namelijk niet.

Krijgt het raammechanisme voeding en heeft het een goede massa?
Zoja dan is mechanisme stuk iets wat op leeftijd wel voorkomt en kost imitatie 150 euro ongeveer.

kianzzz

Hoi Hoi,

Bedankt voor je reactie. Het gaat om een schakelaartje wat onder in mijn dashboard zit. Je hoordt deze de hele tijd klikken (haalt ook ongewenst stroom uit mijn accu) zeg maar en dat is ook de reden dat mijn raam open en dicht blijft gaan (dus ook als mijn auto stil staat, gaat mijn raam open). Dat gedeelte in mijn dashboard is helemaal beveiligd en daar kan geen "gewone" garage bij alleen maar de dealer zeg maar. De garage had naar de dealer gebeld en die gaven aan dat het al snel 1000 euro kan gaan kosten. Ben al bij meerdere garages geweest, maar ze geven allemaal dezelfde reden aan en dat het veel geld gaat kosten. Aangezien mijn auto verder in perfecte staat is op het raam na (wat wel een beetje vervelend is, aangezien ik bij parkeergarages nu helemaal moet uitstappen voor een kaartje), dacht ik dat het misschien een oplossing is om dan maar een handmatig raam er in te laten zetten....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes


Jacques


fitz

Sorry Jacques... Ik dacht ik gooi 'm ook maar in deze thread... Het leek me wel handig.

Jacques

Dat is toch helemaal goed. Kennis is er om te delen.

fitz

Mee eens en jouw oplossing is heel wat betaalbaarder dan een nieuwe uch

kianzzz

Bedankt voor de reacties! Helaas snap ik er helemaal niets van haha! Als er iemand is die dit voor mij zou kunnen doen, dan kan die zich hier melden !-! Natuurlijk betaal ik er gewoon netjes voor ;)

groetjes xxx

kianzzz

#9
Ik heb hier de factuur van de garage liggen. In de beschrijving staat: "Dradenboom in linker portier vervangen, systeem getest en gezocht naar storingen, storing bevindt zich dieper in het elektrische systeem van de auto waarschijnlijk in de zekering kast" Opmerkingen: " Werken aan de zekering kast kan alleen door de renault dealer zelf worden gedaan ivb met codering van deze" ....

Iemand enig idee of het hier ook om de uch gaat of...?  :q

Alvast bedankt voor jullie reacties _o_

Jacques

Alle functies, die vroeger met relais en dergelijke werden uitgevoerd, gaan nu via de UCH. Des al niet te min kun je - of de UCH repareren -  of gewoon het raam (of iets anders) gewoon van buiten af aan sturen.

kianzzz

Bedankt voor de reacties !-! Maar is er hier geen monteur aanwezig die mij tegen betaling kan helpen haha? Ben een meisje van 22 en heb echt nul verstand ervan, tuurlijk trek ik mijn overall aan en help ik mee haha :q

RobScénic

Direct vragen ze om eerst een foto van jezelf op te sturen, haha :D
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

fitz

In mijn eigen auto zou ik het aandurven, maar om te gaan klooien met andermans auto? Nee, toch maar niet. Misschien moet je een advertentie zetten op werkspot.nl (oid). Het lijkt hier nog niet echt storm te lopen.... Hoop dat het je lukt kianzzz

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev