Advertenties


Verlagins veren Megane Coupe 1/1

Gestart door dennisje, 9 mei 2012, 10:07:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

dennisje

Beste,

Ik ben opzoek naar verlagings veren voor mijn renault megane coupe 1 phase 1 het gaat om een megane coupe 2.0 8v uit 1999. graag zou ik willen weten welke veren ik voor kan monteren en waar ik ze kan kopen vindt het moeilijk om de juiste te vinden ik wil zekerheid. ik mag in belgie tot max 11cm verlagen wat is het maximum wat ik kan verlagen zonder dat mijn banden aanlopen? of gebeurd dit neit bij renault?
heb nog standaard velgmaat eronder.
Hoor het graag van jullie!!

Mvg Dennis

Benjamin Renon

Met veren kun je niet zo laag dan met een schroefset. Veren zullen rond de 3 á 4 cm verlaging zitten. Ga je lager dan vinden de schokdempers het niet meer zo tof.
Wil je lager dan kom je al snel uit bij een schroefset. Deze kun je dan helemaal naar beneden schroeven. Voordeel is dat deze sets er op afgestemd zijn om laag te gaan.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rick Santbergen

#2
Kanttekening, dennis bedoeld dat door de verlaging zijn auto niet lager dan 11 cm boven de grond moet liggen. Benjamin heeft het over een verlaging van 3 a 4 cm ten opzichte van orgineel.

Roadkill (Michiel)

Ik ben bang dat je niet zo laag mag in belgie hoor,ken er op citrosport een paar met saxo's dir steeds problemen hebben met de keuring,en 11 cm is erg veel!!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rick Santbergen


dennisje

Het is inderdaad zo dat ik NIET LAGER mag dan 11CM! daarom wil ik ook geen schroef set hier doen ze moeilijk over tevens moet het een TUV aqttest hebben. hebben jullie goeie websites met mooie prijzen?

Mvg Dennis

Roadkill (Michiel)

Ik begreep je wel,maar je kan beter wel een schroefset doen,want dan kun je hem juist terug zetten op een wel toegestane hoogte,en dat kan je wel vergeten met enkel setje veren,enne als je nieuw koopt gewoon een setje met de juiste papieren kopen,dan heb je geen probs toch? Ik zou zelf knettergek worden van de keuring in Belgie,al is het wel een onafhankelijke keuring,in tegenstelling tot hier in Nederland...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rick Santbergen

Met veren zal je niet onder de 11 cm grens komen. Dus als ze met certificaat zijn, is er geen probleem.

Het maximum dat je kan verlagen tot banden aanlopen hangt van de bandenmaat af. Ik gok met standaard zo'n 6 tot 7 centimeter. Dit ga je nooit halen met veren en je komt dan wel in de problemen vanwege die 11cm-regel.

Roadkill (Michiel)

even hier op terugkomend,die 11 cm is volgens mij de minimale bodemvrijheid,die vereist is bij de belgische keuring,11 cm is btw ook echt extreem hoor (de gemiddelde schroefset is meestal rond de 6 a 7 cm max verlaging)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennisje

#9
Ik bedoel niet dat ik er 11cm af wil ik bedoel dat ik maar tot max 11cm laag mag verlagen dus 35mm verlagen van orgineel vindt ik al voldoende. tevens is hier de keuring door de staat er zijn maar een paar keurings station in heel belgie en allemaal van de staat dus geen autogarage of dergelijke.

Rick Santbergen

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  9 mei 2012, 17:10:26
even hier op terugkomend,die 11 cm is volgens mij de minimale bodemvrijheid,die vereist is bij de belgische keuring,11 cm is btw ook echt extreem hoor (de gemiddelde schroefset is meestal rond de 6 a 7 cm max verlaging)

Blijf het idee hebben dat wij hier twee dingen door elkaar halen. 11 cm is extreem hoog of laag? Ik sta 6cm van de grond namelijk.

Roadkill (Michiel)

@ Rick:11 cm verlagen is erg veel,bodemvrijheid van minimaal 11 cm is heel wat anders,oftewel,jij zou niet door de keuring komen in belgie met je huidige bodemvrijheid. Maar in de eerste post was het net alsof hij niet meer mocht verlagen dan 11cm en dat is erg veel ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennisje

van de grond tot mijn carrosorie moet minimaal 11cm zijn dus NIET LAGER dan 11cm! mijn auto zit nu op 19cm endit wil ik naar 15 a 16cm. iemand nu begrijpen? ik ben opzoek naar veren klaar uiot meer vraag ik niet.

Benjamin Renon

#13
Wat je dus wilt is een vaste verlaging, dan kun je misschien kijken naar Koni STRT kit. Deze leveren veren en schokdempers die op elkaar zijn afgestemd. Volgens mij reed Andy (nd-foto) ook met zo''n set.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rick Santbergen

Citaat van: dennisje op 10 mei 2012, 09:37:49
van de grond tot mijn carrosorie moet minimaal 11cm zijn dus NIET LAGER dan 11cm! mijn auto zit nu op 19cm endit wil ik naar 15 a 16cm. iemand nu begrijpen? ik ben opzoek naar veren klaar uiot meer vraag ik niet.

Laagste punt is je bodemplaat, heb je daar gemeten?
Waar wil je zekerheid over hebben? Geen enkele veer zal je auto zodanig verlagen dat je onder die 11cm komt.
Als je nou paar opties geeft tussen merken waar je over twijfelt, kunnen we jou verder helpen......

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev