Advertenties


Scenic met `98 Lekke koppakking Iemand met vraagbaak aub.

Gestart door Nol78, 2 mei 2012, 00:16:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol78

Maar dat gaat me verder weinig schelen in de kosten ben ik bang.
Het is jammer maar ik durf er zelf echt niet aan te beginnen met die d-riem, alleen een apkking vervangen durf ik nog wel maar alles op tijd zetten end. gaat me toch iets boven de pet.

Rogier

Ik snap wel waarom ze zeggen dat ie niet gevlakt mag worden, een nieuwe cilinderkop is aantrekkelijker om te verkopen dan de kop te laten vlakken ;)

Nol78

Dat zou evengoed kunne idd..
Ware het niet dat er als het goed is geen nieuwe kop op hoeft tenzij die teveel afwijkt natuurlijk.

Gr Nol

Nol78

Nou heb hem net weg gebracht en hoop dat ie snel klaar is.
Voelt zo vreemd en naakt zonder auto op de oprit.

400 euro voor de koppakking, D-riem en grote beurt vind ik wel mee vallen.
Het is wel een aanslag op de bank maar als ie dan weer goed is ben ik al blij.

Gr Nol

Roadkill (Michiel)

400 euri is gewoon weg goedkoop.... (dacht dat een setje kopbouten al rond de 80 euri zit...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

RobScénic

Tsja goedkoop. Vervangt hij dan ook de kopbouten en andere zaken die vervangen MOETEN worden? Kijkt hij dan ook de kop na of deze gevlakt dient te worden? Goedkoop is duurkoop zegt men.....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Als het inclusief de grote beurt is,is ie denk ik al 400 euri (als het niet meer is)kwijt aan onderdelen..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennisje

Citaat van: Nol78 op  2 mei 2012, 15:25:52
Maar dat gaat me verder weinig schelen in de kosten ben ik bang.
Het is jammer maar ik durf er zelf echt niet aan te beginnen met die d-riem, alleen een apkking vervangen durf ik nog wel maar alles op tijd zetten end. gaat me toch iets boven de pet.

Waar woon je ergens?
Anders kom ik wel even langs om te helpen.

Nol78

#23
Hij is inmiddels terug alles netjes vervangen incl: d-riem en kopbouten enz....
Scenic rijdt weer als nooit tevoren !-!

@Dennisje super aanbod van je houd ik in mijn achterhoofd voor de volgende keer _o_
Ik woon in Emmer-Compascuum nabij Emmen, nu ik zo kijk niet echt in de buurt.

Gr Nol

Nol78

Nou daar zijn we weer

Eerst gewoon rustig gereden sinds gisteren vandaag zo`n 100 km en over de snelweg, en nu komt het
Als ik vanaf 70/80 km p/u het gaspedaal intrap en door wil trekken gaat de auto schokken doe ik het geleidelijk dan is er niets aan de hand.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Gr Nol

williamfase1

loopt ie stationair wel mooi stabiel?
anders zou ik het slangetje naar de mapsensor is controleren

Roadkill (Michiel)

Hmm houd je er wel ff rekening mee dat je het beste de eerste 1000 km ff rustig aan doet,anders heb je grote kans dat je de koppakking er weer tussen uit blaast!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nol78

@ william; Hij draait stationair gewoon goed en rustig.
                 waar kan ik dat slangetje naar de mapsensor vinden?

@Michiel; dank voor de tip zal er rekening mee houden

williamfase1

Welk type motor zit erin?
En de mapsensor zit vaak tegen het schutbord aangemonteerd, en vandaar uit loopt er een slangetje richting je gasklephuis

Maar als ie wel mooi stationair loopt zal t dat waarschijnlijk niet zijn.
Denk eerder dat er ergens eens stekker niet goed terug geplaatst is na het vervangen van de koppakking
Ik zou sowieso alle stekkers even nalopen, en anders ff langs de renault dealer die kan hem wel uitlezen.
Dan zal er waarschijnlijk ook wel een "dader" naar voren komen.

Suc6 er verder mee, als me nog wat te binnen schiet dan laat ik het weten

Nol78

Ik heb intussen alle stekkers getest, bobines ingespoten met water tijdens stationair draaien en 1 voor 1 de bougie kabels losgetrokken en terug geplaatst tijdens stationair draaien van de motor.

Bij dit alles geen verschil kunnen waarnemen, dus iemand nog een suggestie?

Gr Nol

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev