Advertenties

Scenic met `98 Lekke koppakking Iemand met vraagbaak aub.

Gestart door Nol78, 2 mei 2012, 00:16:16

Vorige topic - Volgende topic

Nol78

Beste Mede megane rijders.

Zoals in de titel beschreven is de koppakking stuk van onze scenic en nu wilde ik hier vragen of iemand die een vraagbaak heeft het stukje dat daarover gaat zou willen inscannen en mailen.
Ik ben van plan dit zelf te gaan doen mede door de slechte financieele situatie waar we inzitten is het geen optie om hem weg te brengen.

Hartelijk dank alvast

Groet Nol

fitz

Ik kan je niet helpen aan een vraagbaak, maar het is wellicht wel handig om het motortype erbij te vermelden.

Nol78

De vraagbaak heb ik inmiddels gevonden in de bibliotheek. !-!ga he zo kopieeren.
Kunnen jullie mij mss vertellen wat ik verder nodig zou hebben, dus alleen de koppakking of een complete koppakkingsset en mss nog wat meer?
Zodat ik gelijk de onderdelen kan halen.

gr Nol

Roadkill (Michiel)

Koppakkingset,distributie set,waterpomp,koppbouten,olie,kvs dat heb je zo wie zo wel nodig (al weet ik niet of de kopbouten bij dit type perse vervangen moeten worden,maar bij de meeste auto's wel
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nol78

Als eerste hartelijk dank voor de antwoorden.

Dat is wel wat meer werk dan als gedacht dus toch maar wegbrengen net gebeld met de renault dealer die vroeg maar liefst 900 euro voor het klusje 8)7
Is dat een nromale prijs?

gr Nol

Roadkill (Michiel)

Kijk maar eens wat ie rekent voor het vervangen van een d-riem.... vind de prijs niet erg overdreven,en voordeel is dat je dan wel garantie hebt!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nol78

Hoi roadkill

Hij vraagt zonder de d-riem 700 euro maar dan geen garantie idd.
Heb nu bij de handelaar geinformeerd waar ik hem heb gekocht die doen het voor 400 met grote beurt.
Scheeld me toch een hoop, want als ik wat centen bij die 900 zou leggen kon ik ook een andere kopen.

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken.

Groet Nol

Christian de Vriend

De info van de NL vraagbaak klopt niet helemaal met de info van de dealer zelf
mocht je willen,heb ik een formulier van de dealer zelf met alle volgordes en aanhaal momenten van de kop bouten
en eventueel ook de info voor het afstellen van de kleppen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

En misschien komt het vlakken van je cilinderkop er ook nog bij, ik betaalde 800 voor alleen de d-riem + spanrol, kvs, olie pakking van de kop en kop bouten, dat zijn rek bouten die moeten elke keer vervangen worden als je die los maakt ;).

Nol78

jongens hartelijk dank voor de info...
Echter vind ik het toch wat te risico vol met de d-riem endergelijke om hetzelf te doen dus ga toch kijken of ik hem weg kan brengen...tenzij iemand zo vriendelijk il zijn me te helpen natuurlijk o-)

@ Rogier: De kop mag volgens renault niet gevlakt worden.

gr Nol

Christian de Vriend

En eigenlijk is het een beetje een regel dat,zodra de D-riem los moet,of gaat,deze (voor de zekerheid) te vervangen voor
een nieuwe,is het binnen korte tijd,dan enkel de riem,en niet nog eens de spanrol.

toen mijn riem werd vervangen zat ik rond de 160 a 170k,en kreeg ik als advies om de koelvloeistofpomp ook te vervangen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Christian de Vriend

Niet gevlakt worden?kan je het eindelijk nog sterker vertellen,er zit op de kop een markering,als de kop te veel
is gevlakt,en je komt op die markering,kan die niet meer gevlakt worden,dus waar ze dat nou vandaan halen?

hebben ze een redenen gegeven?

Nol78

Citaat van: Christian de Vriend op  2 mei 2012, 15:11:57
Niet gevlakt worden?kan je het eindelijk nog sterker vertellen,er zit op de kop een markering,als de kop te veel
is gevlakt,en je komt op die markering,kan die niet meer gevlakt worden,dus waar ze dat nou vandaan halen?

hebben ze een redenen gegeven?

Volgens renault mocht een K motor zoiezo niet gevlakt worden, schijnt zo voor geschreven te zijn.

Nol78

De riem en alle toebehoren zijn vorig jaar nog geen 10.000 km geleden vervangen.
Dus dat is wel weer jammer

Christian de Vriend

10K?? dan zou ik enkel de riem doen,en de rol laten zitten,maar dat zou ik doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev