Advertenties


tikken met lopende motor.

Gestart door juul, 30 april 2012, 20:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

juul

Ik heb weer is iets met de auto.
Gisteren heb ik de katalysator vervangen (was lek) en nu heb ik een tikkende motor l-.
Nu dacht ik eerst dat ik de uitlaat niet goed had zitten, maar dit bleek helaas niet zo te zijn, ook
is het zo dat ie niet ergens tegen aan tikt.

Dit tikken is gisteren begonnen en klonk toen nog niet zo hard als nu. Vandaag heb ik dan +/- 55 km gereden en de laatste 3-4 kilometer
werd het erger.
Zal er een filmpje bij doen zodat je kan horen hoe ie klinkt...

Ik hoop dat het niks ernstigs is..

Nicole

#1
Is het geen tuimelaar?


Het lijkt me in ieder geval niet goed. :neen:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

juul

het geluid komt wel uit die richting dus.. morgen maar even kijken of ik zo iets kan zien.
Morgen maar ff de deksel eraf halen en even kijken.
Meerdere suggesties zijn ook welkom.

Nicole

Ik hoop uiteraard dat het allemaal mee valt. :)
Het zit jou ook niet echt mee met je meg he?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

juul

nee niet echt, hoop dat dit meevalt , want anders zit ik er sterk aan te denken om hem eruit te gooien.

Jacques

Heb je hydraulische klepstoters? Zo ja, dan kan het zijn dat er een blijft hangen. Je zou de klepstoter moeten vervangen. Maar er is nog een oplossing. Vaak kun je ze reiningen. Doe een scheut ATF bij de motorolie. Laat de motor warm draaien. Als het goed is gaat het tikken over. Nu moet je vervolgens de motorolie en het filter vervangen.  Het is niet de bedoeling dat je gaat rijden met een mengsel van Olie en ATF in je carterpan. ATF= automatische transimissie fluid. Dit wordt ook gebruikt in je stuurbekrachtinging. Ik hoop dat het helpt. Bij mijn oude R1916V (238.000km) heeft het wel geholpen. Succes

matthew

Deze motor heeft geen haudraulische stoters.
Kan tuimelaar zijn,wellicht nog optie drijfstang of krukaslagers.

Jacques

Als je tuimelaars hebt, controleer dan de klepspeling. Ik weet niet hoe het bij jouw motor zit. Met vulplaatjes of een stelschroef. In het laatste geval, kun je dan zelf de boel afstellen.

matthew

Volgens mij heeft deze stel schroef.
AIs je voelermaatje hebt is dit idd zelf wel te doen en zeker de moeite waard om te controleren.(zou er zelfs idd mee beginnen dit te controleren)

Weet alleen even niet uit mijn hoofd wat de aardes moeten zijn.

juul

Mocht het de krukaslagers of drijfstang zijn moet ie dan weer helemaal los (denk het van wel) of is dit ook op een
andere dan op te lossen..

juul

Nou heb een probleem gevonden maar het is nog niet goed.

Heb de kleppendeksel eraf gehad en zag dat de bovenste bouten er 2 gewoon los zaten.
Het gaat dan om degene waar je 5 bouten ziet zitten op een rij als je de deksel er af hebt(ben even de naam kwijt).

Heb deze vast gezet(vast =vast principe) maar moeten deze op bepaald NM vast of gewoon vast.
En is er een manier hoe kan controleren of het de krukaslagers zijn?

Heb even een nieuw filmpje gemaakt voor hoe ie nou klinkt. Ook is het zo dat ie moeilijk optrekt.


het tikken is wel minder maar stelt mij nog niet gerust, kan ik hier mee rijden (Nijmegen Druten Nijmegen)
of zeggen jullie absoluut niet?

Nicole

Zelf zou ik zeggen: Laten staan, om eventuele extra problemen te voorkomen :) (het is niet gezegt dat er wat gebeurd, maar toch zou ik geen risico's lopen :) )
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

juul

Het probleem is alleen dat ze de auto morgen vroeg nodig heeft voor het werk. l-

Nicole

Als je de kleppen nog laat/gaat stellen dan?
Misschien geeft dat verbetering :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

juul

Ik hoop het er komt zo nog even iemand kijken misschien dat die het weet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev